Ga naar inhoud


Editie 14 - Ferguson Digital Ariva 102mini


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Na een korte pauze vanwege tijdgebrek, wederom een review van onze hand en wel dit keer de Ferguson Digital Ariva 102mini.

Een hele kleine DVB-S2 ontvanger met grootse mogelijkheden.

Lees de geschreven review hier: Editie_14_Ariva_102_mini.pdf

en bekijk de hands-on HD-video hier:

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor 79,-- euro is dit wel een optie voor op de slaapkamer, je zou denken dat een toestel met LAN ook een share kan benaderen, helaas.

Wellicht in een toekomstige "patch" firmware.....

Mooie review van een leuk product, ga zo door.

VU+ Duo, 2x Ferguson Ariva 102 mini, Skystar 2 in de PC en FloppyDTV-S2 / KNC1 S2 Plus in de HTPC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een top-presentatie !

Over een leuk ontvangertje.

 

Wel jammer dat ie zo HEET aanloopt; levensduur lijkt me zo eerder in maanden dan in jaren ;-(

 

Maar als je vervolgens ziet wat de aanschafprijs bij de oosterburen is. Wel interessant.

 

Mooie scherpe foto's. Zo viel me op dat een kristal (boven de 49 graden markering) niet mechanisch is vastgezet.

Dit type trilt vaakt los bij de aansluitdraadjes. Een klodder lijm kant erger voorkomen.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ding ..Als hij echt te heet zou worden kun je er altijd nog een coolfan aan prutsen met voeding via usb/tv/ontvanger.

Ik denk dat ik er een aanschaf voor de slaapkamer.

 

In de octhend een eitje bakken vanuit bed is anders ook best leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die temperatuur zou ik me helemaal niet zo snel zorgen maken. Ten eerste zit er twee jaar normale Nederlandse garantie op deze apparaten. Ten tweede zit het onderdeel dat niet goed tegen hoge temperaturen kan, de voeding dus, extern. Een simpel 12v adaptertje die bij een storing voor een appel en een ei is te vervangen. De processor is bovendien met het koellichaam voldoende gekoeld, daar is bij het ontwerp heus voldoende rekening mee gehouden. Overigens draaien CPU's in PC's ook makkelijk tot 70-80 graden. En vrijwel alle onderdelen zijn in de goedkoopste kwaliteit berekend tot 80 graden.

Om zo maar te stellen dat dit apparaat het snel zou begeven, lijkt me dan ook meer gebaseerd op gevoel dan op ervaring. Daarvoor is de ontvanger ook nog te kort op de markt, maar ik kan me van de fabrikant Ferguson niet voorstellen dat zij 2 jaar garantie gaan geven als het apparaat niet minstens het dubbele aan levensduur heeft, om zo met een zekere marge niet elk apparaat te hoeven omruilen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nette review, inmiddels één besteld bij de leverancier van het test exemplaar.

Dus in de loop van volgende week weer ff lekker pielen met nieuw speelgoed :grin:

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Automatisch – zgn. „Blind Scan” - automatische zoeken op alles en op de beschikbare Satelliet Frequentie.

Auto Scan = 100% Blind Scan , ja of nee ??

 

Citaat

 

11.4 Een satelliet op zenders laten zoeken

Hier kiest u welke satelliet op zenders doorzocht dient te worden. Kies de gewenste satelliet met de pijltjestoets 3/4 links/rechts. Beschikbaar zijn alleen die satellieten, die u bij de instellingen

heeft aangegeven. Kies hier of u naar vrije of alle of alleen naar Radiozenders zoeken wilt.

U kunt tussen drie zoek modus kiezen:

1. Automatisch – zgn. „Blind Scan” - automatische zoeken op alles en op de beschikbare Satelliet Frequentie.

2. Via de transponder-lijst - automatisch zoeken op de frequentie die op deze Satelliet aanwezig is. Deze lijst kunt u dan in een onder liggend menu bewerken.

3. FastScan – De ontvanger scant alleen die kanalen van de uitgekozen Broadcasters

(Canaldigitaal). U kunt kanalen aan een bestaande lijst toevoegen of verplaatsen. Let wel dat het zoek-resultaat van deze functie afhankelijk is van de Broadcasters (Canaldigitaal).

 

http://www.ferguson-...t=raw&Itemid=53

post-34825-0-44100100-1337995805_thumb.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou dat ariva102 mini hd dan een gecertificeerde -receiver- van je provider kunnen overtroeven?

het lijkt me een leuke beginner box (uh boxje), maar wel eent beetje duur qua aanschaf.

 

begreep dat de genoemde prijzen niet helemaal correct zijn.

zal wel een tijdje duren voor der een vaste winkelprijs te noemen is gezien de handel en wandel van de winkeliers.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit topic wordt eigenlijk alleen de review van Sat4all besproken. In het overige merken forum kun je vragen stellen over deze ontvanger. Hier vind je overigens ook de patched versie van de nieuwste firmware.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...