Ga naar inhoud


Niet meer dan 1 kanaal gelijktijdig decoderen


HANZS

Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik op mijn VUsolo2 met open PLi niet meer dan 1 kanaal gelijktijdig decoderen . Dus opnemen en een ander kanaal bekijken gaat niet meer tenzij het een vrij kanaal is . Ligt dit aan CanalD of open PLi ?

Beide tuners werken opzich prima .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

OpenPli doet daar niets mee. Het is je softcam die het decoderen voor zijn rekening neemt. Voor zover mij bekend doet CCCam 2.3.0 het prima. Dit probleem doet zich ook voor als je i.p.v. met een softcam een CI module gebruikt om met je kaart te communiceren. In dat geval dus CI eruit. Kaart in 1 van de kaartsleuven en softcam installeren/configureren. Dan via menu softcam herstarten en klaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

En uiteraard je tuners goed instellen (ze hebben beide een eigen coax aansluiting nodig). Dus niet tuner A naar tuner B doorlussen maar Tuner A instellen op de correcte Diseqc waarden en Tuner B instellen als 'Gelijk aan Tuner A'. Bewaren. Bij Opnemen kiezen voor automatische tuner detectie. Desnoods boxje even herstarten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke tuner heeft zijn eigen kabel aangesloten op de LNB van CD (trio) . Ik had ook de cccam2.3 maar die wilde het aanvankelijk niet goed doen . Toen de oscam gebruikt die wel werkte maar ondertussen doet ook de CCcam 2.30 het , vraag niet waarom het nu ineens wel lukt .

Kan alleen niet meer dan 1 kanaal opnemen en tegelijkertijd 1 kanaal bekijken maar daar valt mee te leven of staat er toch een instelling niet goed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kun je niet meer dan 1 sid gebruiken terwijl het minimale wat nu nog kan gewoon 2 behoort te zijn, en op de meeste zenders zelfs 4 probeer het eens met een heractivatie van je kaart of laat je kaart eens minimaal een uur op bv sbs6 HD staan en kijk dan eens wat er gebeurt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...