Ga naar inhoud


Een hoop gedonder met de Mutant HD2400


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

De volgende problemen blijven enorm in de weg staan bij het dagelijks gebruik van de HD2400.

 

Het lijkt wel of er hardwarematig 2 versies in omloop zijn, want de 2 exemplaren waar ik over beschik draaien bepaalde zaken niet, terwijl kennelijk bij andere mensen precies dezelfde zaken wel goed werken.

 

1. Ziggo kaart wil niet werken. Kaart wordt met CCcam niet gelezen. Heeft iemand daarvoor een verklaring, of liever nog een oplossing? ;)
 

2. OpenATV images gebaseerd op Linux kernel 4+ werken niet. Omdat ik niet meer terug kan, tijdelijk overgestapt op OpenPLi omdat die laatste image met kernel 4 nu wel werkt.

 

3. Dreambox DM7000 afstandsbediening werkt niet. Bij anderen kennelijk wel, terwijl dezelfde afstandsbediening prima werkt op een HD1100 en andere Enigma2 receivers. 

 

Ik moet eerlijk zeggen dat de ondersteuning vanuit zowel een nauwelijks bestaande community als ook de fabrikant (website, informatie) me achteraf toch vies tegenvalt.

Het is ieder keer zoeken tot je een ons weegt en uiteindelijk is een oplossing alleen maar verder weg.

 

Ondanks de uitstekende hardware, ben ik langzaam maar zeker toch wel behoorlijk teleurgesteld in deze receiver.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


- Kaartlezer werkt bij mij op het moment alleen de bovenste slot (met de chip naar beneden).

Ziggo (via UPC kaart) kijk ik met CI+ cam en dit werkt alleen met openatv image.

 

- Welk openatv image gebruik je 4.2 of 5.0? Ik gebruik 4.2 en dit werkt sinds een week weer goed.

 

- Bij de eerste hd2400 serie zat een vrij donker (gefilterd) plastic afwerking. Hierdoor werd de display iets groeinig ipv helder blauw.

Dit zou bij alle boxen al vervangen zijn maar gezien je probleem kan dit de mogelijk oorzaak zijn.

 

Ziet de display er meer groenig of blauw uit?

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Beheerder

Bedankt voor de tip. De bovenste kaartlezer werkt inderdaad wel. Gaat men daar bij Mut@nt nog iets aan doen?

 

OpenATV doet het inmiddels inderdaad weer. Heel fijn!

 

Dat met dat glaasje ga ik eens testen, al heb ik er weinig vertrouwen in dat het daar aan ligt, maar wie weet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...