Ga naar inhoud


Hoe een Triax 88 met Multiblock en 7,19,23,5,28 lnb's plaatsen


nickname

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

beste sprietje,

 

gisteren maar overgeslagen was weer lekker regen weer.

 

ben er nu mee aan de gang. maar ik schaam me diep. na alles zo gezet te hebben zoals je het beschreef heb ik helaas aleen goed signaal op astra 29,2. 90SNR astra 23,5 is 52SNR. maar buitenste 2 kreeg ik niet te pakken. 28 en 7. toen dacht ik hier is iets verkeerd. meet ik mn schotel heb ik van de sat boer een verkeerde megekregen denk ik verticaal meet ik mn schotel 82,5 en horizontaal 75.???? is hier de gewenste satelieten ook te ontvangen?

 

nogmaals excuses als het de verkeerde schotel is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een probleem voor de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2. Dat moet met een Triax78 maar 48mm zijn en dat krijg je dus niet voor elkaar met lnb's met koppen van 60mm.
De afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 moet dan 45,5mm worden en dat gaat weer niet met de lnb-klemmen want die kunnen niet dichter dan 48,5mm van elkaar of je moet ze gaan bewerken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die past niet. Daarvan staan de koppen 38mm van elkaar. Bovendien hoe wil je dat weer oplossen om die te koppelen. In een duo-lnb zit al een diseqc-switch. Je zult dan een 4-1 uncommitted diseqc-switch moeten gaan gebruiken. Dat is een hele dure oplossing en geeft ook weer wat extra verlies.

Maar je moet je ook bedenken dat je met een bereik van 7e tot 28,2e op de buitenste lnb's 2dB verlies hebt.
Een Triax 78 is dan nog maar een schotel van 55cm.

Maar als je een verkeerde schotel hebt meegekregen, kun je toch vragen naar de juiste schotel? Dan zijn alle problemen opgelost.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi sprietje,

 

heb t88 gehaald.  exact lukt het me niet. moet tog een en ander schuiven.

 

paal staat kaars recht. verschiel tussen astra 28,5 en eutelsat 7 is in hoogte  41mm

 

astra 19,2 is helaas door de lnb houder en plastick van de midden stang 23mm van het midden. die max ingesteld op 99% elevatie is 30.

tussen 19,2 en 23,5 is 50mm

tussen 23,5 en 28,5 is 58mm

tussen 19,2 en 7 is 140mm

 

astra 19,2 is lnb van sab slim premium sps   SNR +/- 90

astra 23,5 is lnb van sab slim premium sps   SNR +/- 73

astra 28,5 is lnb van smart titanium single ts SNR +/- 38

eutelsat 7 is lnb van smart titanium single ts SNR +/- 44

 

astra 28,5 is bij mij al moelijk te vangen omdat ik een signaal net tussen 2 gebouwen moet pakken hoewel met mn oude visiosat met motor gad ik rond 52 SNR had eigenlijk gehoop nu op meer.

 

alle suggesties zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb aangegeven 41mm hoogteverschil op de koppen gemeten, maar dan moeten de koppen van de lnb's wel even groot zijn en dat is nu niet zo.
Je gebruikt voor de 28,2 een kop van 60mm en voor de Eutelsat 7 een Smart Titanium. Ik weet niet hoe groot de diameter van die kop is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, beide dezelfde.

Maar let op, het goed uitrichten van je schotel op de Astra 19,2, bepaald ook de kwaliteit van de ontvangst van de andere satellieten. Dus besteedt eerst veel tijd om die maximaal te ontvangen, dan kloppen de maten die ik heb opgegeven ook.

Dus elevatie en draairichting diverse keren optimaal afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...