Ga naar inhoud


Even mijn testen met een ferguson ariva mini 102


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Beste leden (en lezers),

Na de problemen bij mijn ouders, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/344976-philips-dsr-slijtageschotelprobleem-iets-anders-slowmotion-beeld-op-een-hd/?view=getnewpost

en andere mensen die problemen hebben met M7 ontvangers, heb ik even mijn ferguson ariva mini 102 even aangesloten, om U een idee te geven, enkele foto's. (mijn excuses voor de soms wat minder goede kwaliteit).

post-40019-0-49057600-1437602061.jpg hier heb je eigenlijk het vooraanzicht van de mini ariva.

post-40019-0-44448700-1437602109.jpg hier heb je de achterkant van de ontvanger, waar je een pay tv kaart kan insteken.

post-40019-0-06521700-1437602151.jpg een beter gezicht, waar men de kaart inbrengt.

post-40019-0-49668300-1437602185.jpg hier heb je het zijaanzicht van deze ontvanger, waar je de lnb kabel op aansluit en eventueel een USB stick. Je hebt er ook nog een rs232 plug voor reparatie doeleinden, als een upgrade mislukt.

post-40019-0-55094400-1437602386.jpg beetje onduidelijk, maar hier kan je een utp kabel op aansluiten (firmware upgrades) de aparte voedingsadapter en de externe sensor. de sensor ziet er zo uit:post-40019-0-06897100-1437602503.jpg. en om het compleet te maken, een foto van de afstandsbediening: post-40019-0-84794800-1437602554_thumb.jpg.
Nu de eerste testen. Omdat die lang niet meer gebruikt was, heb ik die via een netwerk upgrade upgedated naar de laatste firmware.

Eens dit gedaan, begon het instellen, en dat was weer eventjes zoeken. na het instellen van de basis taal enz, dan de sat instellingen, en in mijn geval, de 19,2 en 23,2°. Na even zoekwerk, de fastscan gevonden van TVV hd en ingelezen. Met dank aan mijn ouders, konden de eerste testen beginnen. Eerst FTA hd zenders gaan testen en laten spelen. Voor zover geen problemen. Dan kwam het, de TVV kaart erin, en helaas, die was niet gelezen. opnieuw geprobeerd, en ja hoor, op acht had ik beeld. Nadat ik info opvroeg van de kaart via conditionell acces, liep het enigszins fout, maar na 5 sec herstelde het beeld zich. Toen maar even, de apps geprobeerd, met name youtube. Na enkele foutmelding connection failed, kon ik er toch eventjes een afspelen. ik had redelijk wat moeite, en bepaalden (ik had de indruk vevo clipjes) speelden niet af. Er is ook iets, waar je ip tv streams kan invoeren, maar omdat ik geen had, dus nog niet getest, maar indien U er heeft, die zijn welkom (denk aan de regels).
Dan terug naar een FTA hd zender, nadat ik via de guide een timer had ingesteld. Keurig enkele minuten voor het begin van het programma, zapte die, en ik kon kijken naar een betaalzender van TVV. Al had ik de indruk, dat die soms haperde (slechte ontvangst?).
Toen ook nog de app voor op de smartphone getest, en echt interessant, om via die app gegevens in te typen, zie afbeelding van de app: post-40019-0-64383700-1437603168.png.
Mijn volgende testen zijn:
een opname maken op een stick.
Het iptv gedeelte uittesten en andere apps.
Eens zien, hoe die reageert op die nano01 kanalen, geloof dat vader die pakket heeft.
Tips of zaken, die ik eens moet testen? stel ze gerust.
Ik verwacht ten vroegste morgen avond/nacht de update's van die testen.
Vanwaar die test plotseling? Spijtig, dat er geen ci in kan, maar destijds, koste die 79€, en kon misschien als die een ci bevatte, een vervanger zijn voor die M7 kastjes, voor een low budget.
Alvast bedankt voor het lezen van deze thread.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...