Ga naar inhoud


Links pagina


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af of het eventueel mogelijk is om op de links pagina een "commerciele" afdeling te maken... Nu is het zo dat als iemand iets te koop heeft gezien voor een leuke prijs, er geen vermelding mag worden gemaakt waar. (Staat in de rules etc.) Misschien dat het daarom mooi zou zijn als er kan worden verwezen naar de links pagina. Dus iets in de trant van: "Kijk maar bij een van de links op de links page, daar staan ze...."<BR>Dit is naar aanleiding van een berichtje hier op het bord over een Irdeto cam die ergens te koop zou zijn voor een bepaalde prijs... Ik heb daarop gereageerd met de vraag waar ze dan te krijgen zouden zijn (om via iemeel een berichtje hierover te krijgen) maar ik heb ze dus niet kunnen vinden, ondanks hulp van Saturn.. frown.gif <BR>(Ik heb in dit geval zelfs alle links op de satelliet.pagina.nl ook nagezocht... frown.gif )<P>Is dit dus mogelijk, of zijn er meer bezwaren tegen.... Ik zie dit nl. niet als reclame maken, maar meer als elkaar een beetje helpen.... En daar is dit bord toch voor dacht ik.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Idee staat genoteerd en het zal inderdaad een hele kluif worden. Wij zijn absoluut tegen elke vorm van commercie dan ook. Het probleem dat ik hier al ziet liggen is het feit dat je altijd mensen bevooroordeelt dan wel benadeeld. Immers een lijst met alle satzaken in Nederland lijkt me een onmogelijke opgave en indirect wordt er in het voorbeeld van dat CI'tje toch reclame gemaakt voor een bepaald bedrijf als je link naar een link in een linkforum. <P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Er zijn al een aantal sites die een poging doen om alle satwinkels bijelkaar in een lijst te zetten. Als je opzoek bent naar bepaalde spullen ga je daar toch gewoon kijken.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satwatcher als je het over reclame hebt dan moet ook de link van humax nl weg want deze verwijst meteen door naar een online winkel<BR>in je weet wel welke.<BR>En wat TB hier doet is ook uiteindelijk reclame maken voor zijn PATCH.<BR>Want iedereen die een positief antwoord heeft op de patch maakt dan ook weer een beetje reclame het blijft uitiendelijk een comerciele gedoe want het gebeurd in de winkel je weet wel waar de link staat.<BR>En ik denk persoonlijk dat TB er niet voor niets is aangenomen natuurlijk hij heeft ervaring op sat gebiet maar hij had ook de patch te bieden zodat de verkoop weer intersant wert na dat de irdCI niet meer leverbaar waren.<BR>Hoeveel mensen zijn VIA deze site niet bij TB terecht gekomen en waarom staan de andere zaken waar de patch te krijgen is niet hier.<BR>Omdat het dan reclame is voor de patch.<BR>Geef dan ook de mogelijk dat deze zaken hier een link kunnen plaatsen zodat de mensen niet van eene kant van NL naar de andere kant moeten als het ook ergens anders kan.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij ook aan bij mr hotbird.. Echter in plaats van het verwijderen van de desbetreffende link, kan je natuurlijk ook een objectieve lijst samenstellen met leveranciers in nederland. Als er dan veel (gegronde) klachten over een leverancier op het bord verschijnen, verwijder je toch gewoon de link...? Dat je niet aan reclame wil doen is tot daar aan toe, maar alleen al het veelvuldig noemen van bepaalde merken (tot in de forum namen aan toe) maak je onbewust toch reclame.. Nu is dat bijna niet te vermijden, maar je kan het ook "eerlijker" maken door gewoon een lijst met "goede" sat. zaken op het net toe te voegen aan deze (prima) site. Nu weet ik dat er hier en daar wat onenigheid is tussen de verschillende sat zaken, maar dat zou voor een bord als deze toch niets moeten uitmaken?<BR>Je kan als 'hobbyist' toch wel objectief/onpartijdig blijven?<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een uitleg over het bovenstaande:<P>- De link naar de Humaxsite zullen we niet weghalen omdat het een link is naar een Nederlandse Importeur van de Humax ontvangers. Op deze Nederlandse site wordt educatief in de Nederlandse taal gesproken over de Humax. Verder staan daar alle softwareprogramma's voor Humax gebruikers.<P>- Het feit dat we hier over de patch blijven praten en ook in de toekomst erover door zullen blijven praten is gewoonweg over het feit dat de patch een verrijking is voor de Humax 5400. In dit geval zullen we dan ook niet kijken naar van wie die patch afkomstig is maar dat het voor een ieder een verrijking is van de Humax. Wij zullen echter niet tolereren dat hier namen van bedrijven worden genoemd ook niet wat betreft de Humax patch. Overigens geldt hier hetzelfde voor bijv ook de CI update welke oa. SchumiNL heeft gemaakt. <P>- In de toekomst zullen we ook links plaatsen naar importeurs van andere merken satellietontvangers mits daar vraag naar is.<P>Wij zullen geen commercie maken voor bedrijven op deze site zonder dat daar directe aanleiding voor is. Stel je voor dat firma Y uit plaats Z morgen als enige een supersoftwareversie op de markt brengt voor ontvanger X en het is in het belang van de gebruikers van dit board zullen we daar zeker melding van maken. Dit is dan in het belang van... als dat niet aantoonbaar het geval is dan zal elke vorm van commercie niet worden getolereerd.<P>Dit zijn de regels welke er gelden en waar niet aan getornt aan kan worden. Mocht dit enkele gebruikers tegen het been stoten dat spijt het mij ten zeerste maar we zullen hierdoor ons standpunt niet door doen veranderen.<P>------------------<BR>Met vriendelijke groet,<P>SatWatcher, SAT4ALL Webmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een prima idee van Hotbird en zou graag alle bedrijven op een pagina zien dit met op en aan merkingen van mede members van dit forum.<BR>Ik persoonlijk heb mij eigen gek gezocht naar een bedijf om wat te kunnen kopen, een hoop gaven niet eens antwoord en over de prijs veschillen maar niet te spreken.<BR>Nee er zou een pagina moeten komen waar ze allemaal op kunnen staan met eventueel een "rating"van andere members. Maar ja wie ben ik want het lijkt mij een hoop meer werk voor de webmaster.<BR><P>------------------<BR> Let my people Sing!<BR>====================<BR>www.biggestdutch.org

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satwatcher kijk nu dan eens bij forum Humax wat TB daar schijft er is maar 1 sat zaak in uden als dit geen reclame is.<BR>dan kan ik ook zeggen er maar 1 ......Zaak in Enschede dan weten de mensen meteen waar ze heen moeten gaan want daar wordt je wijzer van.<BR>En als ik zeg er is maar 1sat zaak dan bel inlichtingen en dan heb je de tel nr all.<BR>Ik heb er geen probleem mee dat er over de patch wordt gesprpken maar dan uden achterwegen en laat TB gewoon de Email's beantwoorden want uitiendelijk verdien hij er geld aan en SAT4ALL niet.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitleg daarover staat hier en ook daar in dat topic. Wij laten vanaf begin deze maand iedereen meer vrijheid hier op het board. Maar over dat ene punt zijn zonder de uitzonderingen welke gemaakt worden, en de Humax patch is er op dit moment een van, geen concessies te maken. Commerciele links blijven op deze site uit den boze. Daarmee punt uit....<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik dat ik waarschijnlijk een flame krijg, maar wat is de eigenlijke reden achter het niet plaatsen van links naar commerciele sites?<BR>Want geen van de gebruikers lijdt er toch onder als deze links er wel zouden staan? Ik kan begrijpen dat je wilt voorkomen dat het gaat lijken op sponsoring van een sat. winkel, maar dat kan je dus weer voorkomen door gewoon een vrij complete lijst neer te zetten.....<P>Satwatcher: Ik hoop dat je dit topic nu niet sluit.... Ik denk dat er meer mensen zijn die wel graag willen weten wat hier achter zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor diegene die nu plotseling zullen gaan denken dat TB achter de schermen blijft beslissen, ja de eerste 15 mails zijn alweer binnen daarover, het volgende.<P>TB heeft zelf, naar mijn mening een goede, beslissing genomen om te stoppen met het board. Ik heb gezegd dat ik de leemte zal opvullen totdat er iets definitiefs gevonden is. TB beslist dus niet. Dat TB en ik wat reclame betreft op een lijn zitten is begrijpelijk. In de TB tijd waren wij het er duidelijk over eens dat reclame op dit board niet thuishoorde. Het is geen reclameboard, geen betaaltvprovider vrijschakelboard (ondanks de 200 mailtjes die dagelijks ongelezen de prullebak in verdwijnen met vragen omtrent deze) maar het is een hobbyboard. Als je als hobby dakpannen beschilderen heb, toevallig een bezigheid van mijn vriendin hoe verzin je het eigenlijk, dan kan je naar een hobbyclub gaan en daar gezamelijk dakpannen beschilderen. Dat doet een ander niet voor je dat moet je allemaal zelf doen alleen kan je als je dat wilt de hulp in roepen van hobby genoten. Datzelfde geldt voor dit board. Je kan hier dingen te weten komen over je hobby maar je moet het helemaal zelf doen. Helpen is okee maar je moet toch enige eigen creativiteit tonen. Dat geldt voor het vrijschakelen (wat overigens maar een bijkomstigheid is voor de echte hobbyist) maar ook voor commerciele links. Het zou toch niet zo zijn dat wij hier een lijstje met links plaatsen naar satzaken en dat als men wat nodig heeft zonder moeite het lijstje aflinkt naar het goedkoopste. Daar is een andere pagina al voor in het leven geroepen en dat gaan we zeker nog niet eens dunnetjes overdoen. Komt daar inderdaad bij dat ons ook bekend is over het gebeurde in Duitsland en alles is zo rond als een cirkel.<P>Sat4All is in den beginne in het leven geroepen, door TB, met als uitgangspunt een hobbyboard te zijn voor de satfreaks. Geen vrijschakelboard geen reclameboard. Dat zal ook zo blijven. Ik heb besloten de gebruikers meer vrijheden te geven. Niet direct alles op slot te gooien waar maar een meningsverschil over zou kunnen komen. Daarom gaat deze topic niet dicht. Maar ondanks die vrijheden lijkt het er de afgelopen dagen op dat er mensen blijven die misbruik wensen te maken van deze vrijheden. Mocht dat zo blijken dat zullen we weer terugvallen op de oude situatie. Over sommige dingen bestaan geen vrijheden. Twee van die dingen waarover absoluut geen vrijheden bestaat is dat het een vrijschakelservice wordt en dat er commercie op dit board komt. Daar valt niet aan te tornen. Voor sommige dingen worden echter uitzonderingen gemaakt. Hierbij moet het belang van onze gebruikers of een goede verbetering van de hardware de grondslag zijn. Ook dan wordt alles met strikte bepalingen gedaan. Geen namen van zaken en geen telefoonnummers. Gebruikers welke meer willen weten moeten dan toch dan ook zelf een stukje eigen initiatief tonen voordat men komt waar men wilt komen dus niet hapklaar gegevens geven maar in de vorm van opzoekbare en werkbare hints. Wij hadden dit board al helemaal vol kunnen hangen met banners, hadden waarschijnlijk er veel geld mee kunnen verdienen maar dat is in het verleden ook altijd tegengehouden omdat we niet commercieel wilden zijn. Van niemand afhankelijk een onafhankelijke site was en is de doelstelling. Dat sommige gebruikers daar anders tegenaan kijken respecteer ik maar respecteer dan ook de doelstellingen welke wij hebben gesteld bij het opzetten en het laten voortleven van deze site. Kan je dat niet, en dit wat ik nu ga zeggen gaat zwaar tegen mijn eigen principe in maar is wel de werkelijkheid, kan je drie dingen doen. 1) Je eigen er bij neerleggen en doorgaan met de orde van de dag. 2) Je eigen er niet bij neerleggen en te stoppen met posten 3) Je eigen er niet bij neerleggen en de nobele taak op je nemen een eigen board op te richten, weet wel waar je aan begin, en alle dingen te doen welke jij wenst dat er mogelijk zal moeten zijn.<P>Satwatcher<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 23 October 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het jammer dat er bij het oorspronkelijke topic allerlei nevenzaken zijn betrokken. (De patch van TB, vrijschakelen, etc..) Ik denk dat mijn opvatting van "hulp bieden" iets ruimer is dan die van Satwatcher en TB. Als de dakpanschildersclub (scrabblewoord!!) een infoblaadje uitgeeft, zal daar ook instaan als een bepaalde verfzaak een bepaalde actie heeft met goedkope verf. Dat is nl. in het voordeel van alle leden.. Maar ik denk dat mijn ideeen dus op dit punt fundamenteel verschillen met die van de beheerder van dit bord.. Het zij zo...<BR>Van mij mag dit topic nu dicht, want er is nu wel duidelijk geworden dat zo'n links pagina er nooit zal komen.. Dus dat maakt de discussie vrij zinloos.... <BR>Als laatste optie; misschien dat het mogelijk is om een forum te creeeren voor dit soort posts (waar dus de links niet worden gecensureerd..) Een beetje in de trant van het voormalige Zzz forum...<BR>Als er dan teveel misbruik van wordt gemaakt, dus daar bedoel ik mee dat de posts andere users niet helpen (zoals het vanwege persoonlijke onvrede het verschikkelijk afzeiken van personen/winkels), dan kan je alsnog besluiten het forum te sluiten.... Dan heb je het in ieder geval geprobeerd....<BR>Maar waarschijnlijk is zo'n forum ook tegen de doelstellingen van het bord, en wordt het gezien als (misschien wel iets ergers dan) een links pagina... Zou ik jammer vinden...<BR>Dat zal dan liggen in het fundamentele verschil van mening wat ik (tot nu toe alleen hierover!!) heb met de beheerder van dit bord.<BR>Voor de rest wil ik alleen maar zeggen: Ga zo door met het bord, ik denk dat het een goed hulpmiddel kan zijn voor de beginner (ikke) en de gevorderden onder ons.. smile.gif<P>Groeten,<P>Big fellow<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik sluit deze topic niet af. Zou ook niet eerlijk zijn wat je nu zou zegt. Eerst vragen of hij open blijft en nu je zegje heb gedaan vragen of hij dicht kan.<P>Wie weet ben ik met hele goede argumenten wel om te brengen bent in mijn standpunt. Denk het niet maar je mag het altijd proberen.<P>De vergelijking met dat blaadje gaat niet op. Dat blaadje moet om zihczelf te bedruipen reclame's neerzetten. Er staat een geldelijke vergoeding tegenover. Hier hebben we dat soort reclame niet nodig willen we niet nodig hebben om ons zelf te bedruipen en bij het eventueel linken staat dus ook geen geldelijke vergoeding tegenover.<P>Dat zijn zomaar even een paar verschillen met betrekking tot deze site en het clubblaadje.<P>Overigens begrijp ik de hele discussie eigenlijk niet zo goed want er is toch al een linkpagina met bijna alle satzaken op het net te vinden alleen niet op deze site dan. Het idee om het dunnetjes over te doen lijkt me zonder de bezwaren die wij er tegen hebben ook een beetje een steek in de rug voor diegene die deze pagina onderhoudt.<P>Satwatcher<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...