Ga naar inhoud


Aston 1.05 naar Alphacrypt (heeft dit nog nut?)


Aanbevolen berichten

Ik ben al een hele tijd uit de running wat satelliet tv kijken betreft en daardoor helaas ook veel vergeten. Ik weet nog heel vaag dat men een Aston 1.05 (rev 1.1) kon flashen naar een Alphacrypt cam. Dit omdat ze beiden dezelfde hardware hebben. De Aston 1.05 is nergens meer voor te gebruiken in Nederland. Nu had ik begrepen dat de Alphacrypt cam wel nog in te zetten is voor kabel en Digitenne. Is dit nog steeds juist of is deze info al achterhaald? En dan de tweede vraag, Ik heb een zip bestand gevonden waarmee de cam om te proggen is. Maar hoe gaat dat in zijn werking, gaat dit gewoon via pcmia in de laptop of gaat dit op een andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Ik heb nooit gelezen dat een Aston 1.05 naar AlphaCrypt om te zetten zou zijn. Wel ooit naar Cryptoworks gezien.. Je dient uiteraard wel over de juiste bestanden te beschikken. Via een compatibele PCMCIA interface en correcte drivers zou je het kunnen proberen. De laatste werkende drivers zijn allen 16-bits en waren voor Windows 98. Het zou dus zeker een oude laptop moeten zijn. De modernere zijn allen 32 bits.. Ik heb hier zelf een CAS3 en een MaxCOM USB PCMCIA programmer. Deze werken wel op nieuwere Windows versies...

 

Ondanks het feit dat de AlphaCrypt Classic geen Seca in zijn portfolio heeft bleek dat deze wel degelijk werkt (was stom verbaasd, een forumlid had dit al jaren draaien!). Zelf geprobeerd en inderdaad het werkte ook nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Even nagelezen via Giegel... De laatste postings stammen uit 2008 en daar wordt gezegd dat alle EuroCAM's met XaLoad11.exe en alphac.bin éénmalig gepatched kunnen worden... Lijkt me anno 2016 een redelijk zinloze ziektocht te gaan worden. Zou zeggen: duik ergens een AlphaCrypt op. Zijn rond de €50 wel te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan zich heb je gelijk, echter is de Aston nu helemaal niet meer inzetbaar. Dus als ik hem 1 x flash is er geen man overboord. Op deze webpagina vond ik een bestand wat ik wel eens op de Aston wil testen (ik heb er twee om te testen)

aangepast door view
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...