Ga naar inhoud


Ervaringen met de zgemma h2h


lowieke10

Aanbevolen berichten


Werkt goed dat ding vind hem beter als de dm800hdse en ja er kan een sd kaart in heb het zelf nog niet getest maar zal best werken.

Wat ik fijn vind aan deze box is dat er gewoon openpli op kan en dat ik kan schakelen tussen me smartcard voor de kabel en de satelliet voor satelliet heb wel voor cananaldigitaal een usb reader moeten kopen de ontvanger heeft maar 1 cardreader gebruik je alleen de fta zenders via de schotel hoef dat natuurlijk niet.

De ontvanger start super snel op de dm800hdse is daar niet mee te vergelijken.

post-32571-0-91156400-1472661858_thumb.jpg

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@san

 

Zit in dezelfde positie als jou. Wil mijn oude dreambox vervangen (te weinig geheugen en te traag) en heb de zgemma h2h gekocht. Echter mijn oude Smargo (V1,blauw)krijg ik niet aan de praat. De (Argolis) software wil de configuratie niet meer inlezen of updaten, dus is hij waarschijnlijk overleden en moet er een nieuwe komen.

Welke USB reader werkt bij jou goed en hoe heb je de reader ingesteld?

2* Zgemma H.2H 2*VU+ Zero, Xtrend 7000, Big Bisat schotel. roterende TELECO op de camper met een VU+ Zero 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Beste H2H bezitters,

 

Ik ben geheel nieuw (newbe) op gebied van dit type ontvangers, Linux, pluginns, etc.

De afgelopen week heb ik al veel aan info gezocht, gevonden en vastgelegd.

Ik lees over dit product op dit forum positieve berichten en gezien z'n prijs dus zeer aanlokkelijk om te kopen.

Toch een paar vragen over het gebruik.

Ik wil hem gebruiken als kabelontvanger (Ziggo/UPC), puur als recorder ter vervanging van mijn huidige analoge HD-recorder, moet geen probleem zijn.

Dit is alvast een voorschot op het verdwijnen van het analoge signaal.

Is editing mogelijk in de opnames?

Nu kan ik op de huidige recorder bijv de reclameblokken verwijderen uit een film, kijkt een stuk prettiger.

Maar ik wil ook graag het volgende:

- kijken naar Uitzending gemist, wat uit de gevonden info begrijp, dat dit kan mbv HBBTV, de ontvanger werkt als een soort smarttv, is dit huist?

- het afspelen van mijn eigen bestanden, home video (mp4), muziek (mp3) en foto's (jpg), hiermee kan mijn huidige Eminent speler komen te vervallen.

Het laatste is meer een aanvullende wens dan een eis.

Belangrijkste is het kunnen kijken naar Uitzending gemist, mijn huidige gedateerde Philips met smarttv (nettv) trekt het nauwelijks meer.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Zgemma H2H werkt prima als ontvanger voor Ziggo. De ongecodeerde kanalen werken uiteraard sowieso, de gecodeerde alleen met een Irdeto smartcard! De Nagra kaarten werken NIET. De box herkent via de firmware zeker een aantal (maar zeker niet ALLE verschillende) codecs. De box is primair in staat om eigen opnames weer te geven. In de loop der jaren zijn daar een aantal pipulaire aan toegevoegd zodat je ook CD's en DVD's qua formaat kunt weergeven. Editing is 'en sec' mogelijk maar reeeeeeeeete traag! Het kan o.a. Met de p,ugin CutListEditor. Uitzending gemist is een drama. Als het al werkt. HbbTV gaat redelijk snel.. Voor het geld op zich een leuke ontvanger.

 

Wil je iets meer luxe (met name snelheid) dan is een 1300+ SoC een aanrader. Zeker als je de interne CutListEditor wil gebruiken. Een VU+ Solo2 of VU+ SoloSE v2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me bijna volledig aan bij Mimisiku:

De Vu+ Solo2 is geen optie want die heeft allen twin satelliet aansluiting.

De Vu+ Solo SE V2 is zeker een optie, is namelijk als single maar nog beter als twin tuner kabel te verkrijgen. Let op dat hier alleen een externe harde schijf aan gehangen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactie van Seniorsatter ontgaat mij.

 

Ik ben mij ervan bewust, dat een discussie over "Uitzending gemist" hier niet thuis hoort.

Toch een nadere uitleg, waarom dit aspect door mij vermeld is.

In mijn herinnering werd 2 jaar geleden de app "Uitzending gemist" dusdanig aangepast, dat de "bediening" van deze app nog nauwelijks mogelijk was op mijn Philips TV.

Een andere klacht was een compleet ander design, waardoor volgens velen het moeilijker werd om het juiste programma te vinden.

Met mij en vele andere bezitters van een soortgelijke Philips TV grote ontevredenheid.

Kennelijk zijn er toen aanpassingen gedaan, want het gebruik werd weer beter, maar aan de layout is niets veranderd.

Wel kwam een tip, dat de oude menustructuur nog verkregen kon worden via de rode knop op de afstandsbediening, dit werkt gelukkig nog steeds.

Hierbij moet de TV wel op een NPO kanaal staan, of dit HBBTV is? Ik zie in ieder geval niet het logo wat dan behoort te verschijnen, voor zover ik nu HBBTV begrijp.

Maar van tijd tot tijd zijn er problemen met het tonen van een programma, het stopt en wacht op nieuwe data, het klokje draait, het programma begint opnieuw.

Ligt het aan mijn modem? De TV hangt direct aan de router, ik probeer op zo'n moment met de laptop een speedtest te doen.

Deze geeft de snelheid van abonnement aan, dus is mijn conclusie, dat het toch te maken heeft met de gedateerde hardware en software in mijn TV.

Vandaar mijn zoektocht naar alternatieven om naar "Uitzending gemist" te kijken, niet via www.npo.nl/uitzending-gemist, wat natuurlijk ook kan als ik de laptop via een HDMI-kabel met de TV verbind.

De door mij gevonden mogelijke oplossingen zijn:

- een app, maar dan Android nodig

- via OpenPLI, althans, zo heb ik dat begrepen, met als nadeel, dat als de oorspr. app wordt aangepast, de OpenPLI moet worden aangepast

- via HBBTV

Deze laatste 2 mogelijkheden zijn voor mij echter niet duidelijk omdat ik geen kennis bezit op dit terrein.

Vandaar, dat ik dit als wens/eis heb opgenomen bij mijn zoektocht naar een geschikte kabel ontvanger.

Alternatief kan zijn een nieuwe mediaspeler, bijv de Humax TV+ H3, een Android speler, waarin bovengenoemde app te installeren is, zo heb ik begrepen.

Maar handiger is, als alle functionaliteit via de ontvanger mogelijk is, anders wordt het een nieuwe mediaspeler tbv bovengenoemde app en op termijn een digitale ontvanger/recorder ter vervanging van mijn huidige analoge recorder.

 

Ik hoop met bovenstaande onderbouwing, dat e.e.a. duidelijker is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses aan Seniorsatter, leesblindheid, zijn opmerking heeft betrekking op de reactie van Mimisiku.

 

Ondanks het advies van een VU+, staat ook op mijn lijstje, toch aarzeling.

De H2H nu in de aanbieding bij ***geen-reclame*** met een filiaal waar ik vrij dicht bij woon.

Toch maar even langs gaan in de hoop op een demo om e.e.a. aanschouwelijk te krijgen.

Ze hebben ook de VU+ Solo SE, dus wellicht ook nog een vergelijk te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En robw47 keuze gemaakt?

 

Ik ben ook aan het denken om deze receiver te kopen, ik heb nu nog dm800 maar is soms langzaam, deze heeft teminste een processor van 2000mhz mijn dm800 heeft maar 300mhz.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, afgelopen week heb ik mij moeten bezig houden met 3 corrupte W7 laptops van een buurman en zijn familie.

Weer draaiend gekregen doordat ik nog een HD en SSD van mij kon inzetten.

Vandaag komen de vervangende HD en SSD binnen, dus dan opnieuw aan de slag.

Bovendien is mijn grootste probleem, een traag werkende Uitzending gemist via smarttv van mijn Philips TV tijdelijk opgelost door LibreELEC op een redelijk gedateerd laptopje te zetten.

Hierdoor kan ik enerzijds nu beter naar Uitzending gemist kijken en anderzijds ervaring opdoen met Kodi.

Onderzoek dus vertraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...