Ga naar inhoud


Hulp bij instellen Diseqc Xsarius Fusion HD SE


Rudolfboxster

Aanbevolen berichten

Best Forum,

 

Ik heb een Xsarius Fusion HD SE ontvanger. Ik had een HD schotel met triple kop (klein model). Ik had ineens geen kanalen meer. Dacht eerst dat de ontvanger gecrasht was, dus SB ontvanger gekocht. Zelfde resultaat. Nieuwe (64cm SAB) schotel gekocht en een Astra Triple LNB aangeschaft. Alles gemonteerd en uitgericht en ik had weer beeld op de SAB ontvanger. Wel minder mooi, dus weer de Xsarius aangesloten.

 

Ik heb de Xsarius teruggezet naar fabrieksinstellingen en online met de wizzard opnieuw opgestart. Automatisch de satellieten laten zoeken. Ik heb weer beeld op de 23,5 en 19,2.

 

Alleen nu ontvang ik geen BBC. op de 23,5 en 19,2 heb ik hele hoge waardes aan signaal en kwaliteit (beide rond 80%). Als ik op de tunerconfiguratie kijk, zie ik daar staan:

Conf. modus: standaard gebruiker

Modus: Diseqc A/B/C/D

Poort A: 28,2 E Astra ....

Poort B: 19,2 E Astra ....

Poort C: 23,5 E Astra ....

Poort D: niets aangesloten.

 

Ik weet dat deze volgorde anders moet. Ik heb dit handmatig al in dit scherm gedaan. Ik heb dan echter geen kanalen meer, ook niet na een fastscan. Ook op de signaalzoeker geen sattelieten meer. Ik heb de SAB nog aangesloten en deze laat ook alleen kanalen van de 23,5 en 19,2 zien. Dus zelfde beeld.

 

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast zeer veel dank voor hulp en suggesties!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is wel de juiste volgorde anders loopt het toch fout

Astra 19,2 op A
Astra 23,5 op B
Astra 28,2 op C

en heb je hem ook ongeveer 14° schuin gezet de lnb 19.2°E naar beneden

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciaal voor abonnees van de tv-aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen heeft de Luxemburgse eigenaar M7 Group de Triple LNB laten ontwikkelen door fabrikant Inverto. Met de DUO LNB kon men al de Astra1- en Astra3-satellietposities gelijktijdig en onafhankelijk van elkaar kan ontvangen. De Triple LNB voegt daar de Astra3-positie aan toe.

 

De satellietkijker kan zo naar diverse Britse publieke en commerciële tv- en radiozenders kijken en luisteren. Het gaat daarbij onder meer om zenders van de BBC, ITV en Channel 4. Ook zijn er diverse HD-versies van Britse tv-zenders te ontvangen. Omdat deze kanalen ongecodeerd worden uitgezonden is ontvangst van de Astra3 een verrijking van het zenderaanbod van CanalDigitaal en TV Vlaanderen.

 

De Triple LNB wordt in een kartonnen doos geleverd. Er zit geen handleiding of andere papieren bijlage bij. Dat is op zich niet ongebruikelijk bij LNB’s. De adviesprijs van 99 euro lijkt in eerste instantie aan de hoge kant. Als we de mogelijkheden van de LNB nader bekijken valt dat echter wel mee. De Triple LNB wordt geleverd in een uitvoering waarbij we vier satelliettuners kunnen aansluiten en gelijktijdig gebruiken. Als we zelf losse LNB’s met bekabeling en DiSEqC-switches zouden kopen om de mogelijkheden van deze LNB te evenaren, komt we al snel op hetzelfde bedrag uit. 

 

M7 Group heeft de Triple LNB laten ontwikkelen voor de in Nederland en Vlaanderen veel gebruikte schotelmaat van 60 tot 65 centimeter. Alleen op deze schotels wordt goede ontvangst gegarandeerd. 

 

In onze testopstelling blijkt gebruik op een grotere 78/80cm schotel ook mogelijk, maar niet gemakkelijk. Om een goede ontvangst te krijgen op schotelantennes van dit formaat moeten we echt met goede meetapparatuur aan de slag – in ons geval gebruikten wij de Xsarius Satmeter HD Plus – om dit mogelijk te maken. Ons advies is dan ook om de Triple LNB voor deze afmeting schotelantennes niet te gebruiken. 

 

In onze test gebruikten wij de door de M7 Group geleverde Inverto 64, Triax 64 en de SAB S65 schotelantennes. Maar de werking van de Triple LNB is voor elk merk schotelantenne met een diameter van 60 tot 65 centimeter eigenlijk gelijk.

 

Voor wie al een schotelantenne in gebruik heeft waarop de DUO LNB is gemonteerd – en deze is zoals geadviseerd op de Astra3-satelliet uitgericht – is het installeren van de Triple LNB eigenlijk kinderspel. Als men voorzichtig de DUO LNB verwijdert kan de Triple LNB hiervoor in de plaats worden gemonteerd. 

 

De LNB wordt niet recht in de LNB-houder geplaatst. Voor een optimale ontvangst moet de LNB schuin gemonteerd worden. M7 Group adviseert voor Nederland een schuinstand van 14,5 tot 15 graden. Wil men de Triple LNB echt optimaal uitrichten, dan moet de ideale schuinstand voor de locatie waar de LNB gebruikt wordt berekend worden. Op internet zijn er diverse programma’s te vinden die de exacte schuinstand – ook wel skew genoemd – voor u berekenen. 

 

Omdat M7 Group in tegenstelling tot bij de DUO LNB geen schuinstand mal meelevert bij de Triple LNB, kan men het beste een gradenboog of geodriehoek bij het uitrichten gebruiken. Ook kan men makkelijk zelf een mal maken door op een A4-papier een hoek van 15 graden – of de exact berekende schuinstand - uit te printen. 

 

Als in het menu van de satellietontvanger Astra2 op DiSEqC-positie C of 3 wordt toegevoegd, geeft dit na het uitvoeren van een fastscan in de meeste gevallen direct goede ontvangst van de zenders op de drie Astra-satellietposities. Let wel op dat altijd de middelste LNB-koker – die van de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost – in de houder op de schotelantenne wordt geklemd.

 

Wie de Triple LNB in een nieuwe schotelantenne wil monteren heeft wat meer werk, omdat de schotelantenne eerst goed uitgericht moet worden. Bij dit soort installaties is het altijd noodzaak om een goede satellietmeter te gebruiken. Op het internet zijn diverse handleidingen te vinden hoe men een schotelantenne zelf kan uitrichten. 

 

Hoewel het uitrichten van een schotelantenne een interessante klus is, kan men er natuurlijk ook voor kiezen om dit over te laten aan een professional van een satellietbedrijf. Voor kijkers die bij CanalDigitaal een nieuw zogeheten smartpack-abonnement afnemen en kiezen voor de TripleSat 64 wordt de schotelantenne door een installatiebedrijf geplaatst. 

 

Naast de Triple LNB – of TripleSat 64 cm smartpack – blijft M7 Group ook de kleinere TripleSat schotelantenne aanbieden. Deze heeft een omvang van 45 centimeter en is ook voorzien van een LNB-kop waarmee men de Astra1-, Astra2- en Astra3-posities gelijktijdig kan ontvangen. De TripleSat 45 blijft gewoon bruikbaar – mits zeer exact uitgericht – maar omdat enkele CanalDigitaal-transponders zijn overgeschakeld op DVB-S2/8PSK is de regenreserve minder geworden. Bij hevige regenbuien kan de ontvangst hierdoor tijdelijk gestoord worden. 

 

Bij installatie van een nieuwe schotelantenne of het afsluiten van een nieuw abonnement adviseren wij dan ook een schotelantenne van 60/65 centimeter in combinatie met de Triple LNB boven de TripleSat 45.

 

De Triple LNB is op dit moment alleen leverbaar in een uitvoering waarop men vier satelliettuners kan aansluiten. Dat is begrijpelijk. Met vier LNB-uitgangen kan men twee twin-tuner satellietontvangers van signaal voorzien. Wanneer men niet alle LNB-uitgangen gebruikt is het aan te bevelen om de ongebruikte LNB-uitgangen af te schermen. Hiervoor zijn bij de satellietvakhandel diverse oplossingen verkrijgbaar.

 

M7 Group S.A heeft de ideale oplossing voor betrouwbare en gelijktijdige ontvangst van de drie belangrijkste Astra-satellietposities op de markt gebracht. De Triple LNB maakt voor een betaalbare prijs de schotelantenne en het te ontvangen zenderaanbod completer.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb zojuist geconstateerd dat ik de schotel op de 19,2 had uitgericht. ik heb vanmorgen de test gedaan (lief voor de tv en ik op het trapje bij de schotel) met de hand voor de middelste lnb en dacht dat ik goed zat. niet dus.

ik heb de diseqc nu op de juiste volgorde gezet, opnieuw uitgericht op de 23,5 en zenderlijst opnieuw ingeladen ... en nu alle satellieten komen nu hard binnen (alles 80/90%) binnen (wat is BBC toch moooooooi!).

 

Jullie bedankt voor snelle reactie!!!

 

groet,

Rudolf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het nu wel perfect werkt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

beste vrienden,heb ook pas een xsarius hd met 320 harde schijf hij is ingelezen bij mag geen reclame maken,de normale kanalen gaat prima maar kom ik bij de witte ongecodeerde kanalen en vinkt die aan en wil ik daarna terug naar nl. kanalen gaat niet en moet ik opnieuw herstarten.Ik moet wel zeggen dat ik een totale nitwit ben kan daar ook niets aan doen.Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open daarvoor een eigen onderwerp, dit gaat over het instellen van diseqc.

Jouw probleem zal te maken hebben met je gebruikte softcam, vermoedelijk cccam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...