Ga naar inhoud


Franse zenders ontvangen in Kortrijk?


VictorB
Ga naar oplossing Opgelost door Satfeeds-DX,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik weet niet goed waar ik het moet vragen dus vraag ik het maar hier.

 

Ik heb onlangs een tv gekocht voor op mijn studentenkot in Kortrijk. 

Die tv heeft dus DVB-T. Daarmee ga ik dus de 3 VRT zenders ontvangen 

en misschien met geluk die van de RTBF.

 

 

Maar zit er een kans in dat ik Franse zenders ontvang ? En kan ik die ontvangen met mijn tv ? Ik heb al een antenne.

Nu in Frankrijk zijn ze toch op DVB-T2 overgestapt of niet ? Graag zou ik dus willen weten of ik Franse zenders kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom VictorB.

 

In Kortrijk moet dit mogelijk zijn , antenne afstemmen op Bouvignies. Een kleine dertig zenders allemaal in HD en FTA.

In totaal zou je zo een zestig zenders kunnen ontvangen waarvan de meeste in HD ( VRT , RTBF en TNT France )

Als je in de stad woont de antenne zo hoog mogelijk plaatsen en liefst een (breedband) versterker gebruiken.

Ligt je studentenkot noordelijk of zuidelijk van de stad ?

post-37533-0-51772700-1473006737_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral bedankt voor jullie antwoorden.

 

1) Mijn kot ligt in de Doorniksesteenweg (Hoog Kortrijk, dus meer naar het zuiden denk ik)

 

2) Mijn tv is een LG 32LF510B

 

3) De antenne is een passieve zonder versterking binnenhuisantenne van Hama

 

4) Over die versterker ? Ik heb een versterker voor wifi van tplink helpt dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hallo, VictorB

 

De Franse zenders zenden niet uit in DVB-T2, maar in mpeg4 HD.

Juist Grand Lille Tv zendt nog uit in de oude norm (mpeg2) SD.

Op een recent televisietoestel zou je mpeg4 moeten kunnen ontvangen.

Zoals chrizie al aangeeft zou ik ook voor een buitenantenne gaan indien mogelijk.

Dit zijn de zenders die je kunt ontvangen van TNT France. (zie kaartje)

Op deze site kun je uitzoeken naar waar je de antenne moet draaien.http://www.tnttest.org/

 

Satfeeds-DX

 

post-79750-0-35815100-1473022255_thumb.jpg

post-79750-0-61246800-1473022264.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een buitenantennen zal misschien niet mogelijk zijn, maar toch zal ik het vragen aan mijn kotbaas.

 

Hopelijk mag je dit , want met een binnenantenne zelfs met ingebouwde versterking wordt het net niet denk ik.

Je ligging is ideaal voor Bouvignies . Ik denk dat je studentenkot dicht bij het AZ Groeninge ligt ( zoals ikot bvb. ) , uitrichten moet je doen richting het klaverblad A17/E17 , richting wijk Rodenburg. Voordeel is , je hebt geen hinderlijke hoge gebouwen voor je en dat is een ferm pluspunt tegenover de Noordrand van Kortrijk.

Je kan van je passieve antenne simpel een actieve maken. Maak wel gebruik van een goede breedbandversterker zoals de Johansson 7315 ( 19 euro ) , gezien je TV geen voeding geeft van 5V heb je een Power inserter nodig van 5V ( bvb. de Maximum 18950 ) ( 10 euro ).

Beiden kan je online kopen bij een Belgische online winkel ( google is your best friend....)

 

 

 

post-37533-0-49992600-1473067774.gif

post-37533-0-13932500-1473067792.jpg

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de tv scan moet u er enkel op letten dat ge het dvb-t menu van uw tv opent.hier een automatische scan uitvoeren en de zenders die gevonden worden zullen opgeslagen worden in uw tv.De tv heeft ook een dvb-c menu maar deze dient voor een scan op de kabel.(telenet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook proberen je antenne vast te maken op een baar die je tussen de buitenmuren bij je venster klemt. Zulke oplossingen heb ik voor satelliet hier reeds eerder zien voorbij komen. Vaak gebruiken mensen in een huurhuis waar ze niet in de muur mogen boren deze oplossing.

Ziet er waarschijnlijk niet uit, maar het werkt wel :-)

 

Moest je ook gratis naar de zenders van Medialaan willen kijken, dit kan via watch.stievie.be op je laptop die je dan op je tv aansluit via HDMI. Voor Android en iOS is hier ook een app van beschikbaar.

aangepast door Mylan1999
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het bekijken om mijn antenne actief te maken.

Inderdaad, DVB-C is dus voor de kabel van Telenet.

 

Aan Stievie had ik ook gedacht om mijn laptop via hdmi te verbinden.

 

Een welgemeende dankjewel aan iedereen voor de raad, hulp en foto's!

Ik zal iets laten weten hoe het afgelopen is, volgende week ga ik het testen in Kortrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...