Ga naar inhoud


Xtreem UCI 6400 voeding defect


TimC

Aanbevolen berichten

Hier een Xtreme uci 6400 staan, die begon te roken wanneer hij in het stopcontact werd gedaan.

kapje eraf en nu zie ik dat er een weerstand uitgebrand is.

 

wie kan me vertellen wat de waarde hiervan was

 

wanneer je het voedingsprintje recht voor je hebt (daar staat op : 0300E Rev 1.0a) Heb je rechts het COLD gedeelte, daar aan de onderkant, midden in heb je 3 weerstandjes/diodes onder elkaar, vanaf de onderkant geteld heb je eerst: D13 dan ZD4 , en dan een weerstand, maar die is zo zwart als roet, en door de verbranding op het printje kan ik daar geen code bij vinden.

 

Iemand die me kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je een foto plaatsen van de print?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die zal dan vermoedelijk vastzitten aan de kathode van de zener diode en aan de andere kant aan een van de dc voeding spanningen.

Wanneer je kan ontcijferen wat de waarde van de zener diode is, kan je experimenteel vaststellen wat de waarde van de serie weerstand moet zijn.

Begin met 10 kohm, en verlaag de weerstand steeds meer tot je de zeners panning bereikt hebt.

 

Wanneer de schakeling inderdaad zo is als ik vermoed, zal die weerstand inderdaad donker gekleurd kunnen zijn, maar nog steeds kunnen functioneren.

 

Controleer eerst of de diodes en de zener nog heel zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens geprobeerd om die weerstand van 100 ohm te vervangen maar bij de test begon die gelijk weer te roken. Probleem ligt waarschijnlijk aan iets anders. Spijtig ken ik er niet genoeg van om dit zelf op te sporen. Misschien iemand een idee waar ik aan een zelfde voeding kan geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar is de voeding dan defect?

 

Achter de voeding hangt een versterker, wanneer daar sluiting in zit, gaat een nieuwe voeding ook roken.

Ik zou voor ik een nieuwe voeding aanschaf toch eerst even kijken of de achterliggende schakeling geen problemen heft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...