Ga naar inhoud


MaxDigital XP1000 HDMI -> DVI wil niet


Mr. M

Aanbevolen berichten

Ik had een Philips M7 box van Canal Digitaal, die eerder deze week de geest gaf. De ontvanger is voor een Samsung LE19R7 televisie in de keuken. Omdat deze M7 geen HDMI ingang heeft gebruikte ik een HDMI -> DVI kabel tussen de box en de tv. Dat ging met dien verstande dat het geluid via de HDMI niet lukte, maar de M7 had een Audio Jack en klaar waren we. 

 

Nu een tweede XP1000 aangeschaft en ik dacht hetzelfde truukje uit te halen. Maar als ik wederom de HDMI -> DVI kabel aansluit krijg ik de melding van de tv dat deze niet ondersteund wordt. Ik krijg dus geen beeld en geen geluid. 

 

De XP1000 heeft OpenPLI en beide XP1000's doen het prima met de DHMI -> HDMI naar de grote tv in de woonkamer. 

 

post-49033-0-54889300-1484406145_thumb.jpg

Aansluiting Samsung LE19R7. 

 

De Scart werkt ok, maar ik had het gevoel dat de HDMI op de M7 box veel scherper beeld gaf. Klopt dit? 

(De AV in werkt wel, maar dat is vreselijk slecht)

 

Dank, Marten 

 

 

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een dvi aansluiting staat er tenminste boven je moet opzoeken of het dvi/hdmi is is het alleen dvi dan heb je geen geluid hdmi ondersteunt dit wel.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Met Philips kreeg ik wel beeld, maar geen geluid. 

Nu krijg ik ook geen beeld met xp1000/OpenPli. Dus wellicht zijn deze twee wel helemaal niet compatible?  

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de ontvanger een hdmi aansluiting hebt maar op de tv een dvi krijg je geen geluid.

Immers dvi heeft geen geluid hdmi wel sluit dezelfde ontvanger maar op een tv met hdmi dan heb je geluid.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik een HDMI -> DVI kabel gebruik. Die splitst beeld van geluid na de HDMI uitgang van de ontvanger.

Alleen lijkt de tv daar niet mee om te kunnen gaan. 

Je ziet op de TV duidelijk DVI IN en daaron Audio L en R en DVI in (beeld). 

 

Trouwens is mijn aaname juist dat het HDMI beeld altijd van een hogere kwaliteit is dan de scart? 

(we hebben het hier over HD ontvangst)

 

Thanks, Marten 

aangepast door Mr. M

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Scart kan slechts een SD beeldkwaliteit weergeven, de HDMI aansluiting een HD beeld.

 

De DRM, digital rights management kan waarschijnlijk geen handshake doen met de TV omdat die geen officiële HDMI ingang heeft.

Daarom blijft je beeld zwart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wanneer er HDMI uit de scart zou komen werkt het zeker.

 

Alleen komt er uit scart officieel geen component of HDMI, maar YRGB.

In sommige gevallen kan er ook nog omgeschakeld worden naar S-Video.

 

Speciaal voor Sjaak:  https://nl.wikipedia.org/wiki/Scart

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al verschillende resolutie's geprobeerd?

Ja, heb ik ook geprobeerd. De handshake of het missen daarvan zal het zijn. 

Ik heb niet zo gek veel ruimte in de keuken waar het ding staat. 19" is max. 

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je schrijft het zelf Sjaak, component is niet voor SCART gestandaardiseerd.

YPbPr ist nie für SCART standardisiert worden.

 

Maar we stoppen met deze Sjaak discussie!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...