Ga naar inhoud


Uitval 1 tuner/signaal op 9/8 switch


Jan-65

Aanbevolen berichten

Hallo

Heb deze week veel uitval op SkyRadio, Na wat nader onderzoek heb ik volgende vast gesteld.

Situatie 

Via 9/8 switch 5 lnb kabels naar binnenshuis, 4 op VuDuo2, 1 op VuSE.

De 4 op de VuDuo2 werken goed.

De 1 op de VuSE werkt soms niet.

 

Op de VuSE wordt de hele dag radio geluisterd, Sky.

Nu valt het signaal weg 0.0 db op signaalzoeker.

 

Ik denk dat mijn kabel (met koppelstuk in midden) die in een buis ligt (lengte 50m) niet juist is, mischien kortsluiting naar water wat er zeker in de buis staat.

 

Of de uitgang 5 van de switch heeft problemen?

 

Of kan het in de insteek tuner liggen?

 

Wie weet er raad.

En wat kan ik checken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je wilt checken of het aan de MS-uitgang ligt: sluit de kabel waar het om gaat eens op een andere poort van de MS aan.

 

Of sluit de ontvanger aan op een andere plaats in huis (aan een andere kabel), dan weet je of het misschien aan de ontvanger kan liggen.

 

Als het aan de kabel zou liggen: sluit hem dan eens op een test-kabeltje aan.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan binnenin een F-stekker ook een draadje uit het vlechtwerk de middenader (bijna) raken; dat kan je ook visueel controleren. Dat levert vaak ook geen complete sluiting op, maar wel gestoorde ontvangst.

 

Bij vocht: Zit dat koppelstuk ook in de buis met water? Dat lijkt me niet handig.

 

Ik twijfel eraan of je bij vocht in de kabel ook al 100 ohm zou meten?

Ben alleen niet deskundig of ervaren met vocht in kabels. Dus kunnen anderen waarschijnlijk beter beoordelen.

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...