Ga naar inhoud


FBC tuners, Unicable ll lnb en 3 satelliet posities


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan een SOLO 4K aan te schaffen in combinatie met 3 UNICABLE ll LNBs, 2 x switch en een schotel waar ik de drie LNBs aan kan bevestigen.

Ik heb begrepen dat ik met deze combinatie van 8 verschillende transponders  tegelijkertijd kan opnemen en dit van drie verschillende satellieten Astra 1, 2 & 3. 

 

Het is me niet helemaal duidelijk of dit ook klopt, werkt dit nog wanneer ik een switch gebruik?

Het is niet helemaal duidelijk welke switch ik dan nodig heb?

 

Ik vraag me trouwens ook af of het echt nodig is alle satellietposities via 1 tuner aansluiting te laten gaan. Als ik twee twin FBC tuners in mijn ontvanger steek en drie kabels naar mijn ontvanger laat gaan die allemaal op hun eigen LNB aangesloten zijn dan heb ik toch hetzelfde resultaat? De ontvanger schakelt dan toch ook gewoon automatisch naar de beschikbare tuners?


Ik heb een PLEX server waaraan ik momenteel de twee tuners in mijn VU+ DUO 2 heb gelinkt. Via de Live DVR kan ik nu meteen op mijn server opnemen en dit werkt best goed. Nu heb ik dus meer tuners nodig zodat ik kan opnemen en ook nog kan kijken via de ontvanger zelf.

 

Alvast bedankt voor de informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden zei stefanvl:

8 verschillende transponders  tegelijkertijd kan opnemen en dit van drie verschillende satellieten Astra 1, 2 & 3. 

indien je vrije FTA zenders bedoeld ja

indien je per CI+ gedecodeerde zenders bedoeld enkel als je die gelijktijdige opnames gecodeerd opneemt

indien je per softcam gedecodeerde zenders bedoeld enkel die twee SID's die je kaart toestaat en de rest gecodeerd opneemt

 

het werkt wel ook zo voor meerdere LNB's dus Satellietposities als je ook de juiste Unicable Switches neemt

bijvoorbeeld

twee maal deze Dur-Line DPC/DWB-32 K

en een maal deze Dur-Line UCP20/30

 

aangepast door Tonskidutch
foutje gecorrigeerd

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Van de beperkingen in verband met de codering etc... dat begrijp ik. Maar het gaat bijvoorbeeld ook over VM cable hier in Noord Ierland en Freesat. Er is dus genoeg FTA.

 

In verband met de switch zie ik ook een DUR-LINE UCP 30 VERSION2 deze heeft drie ingangen. Wil dit dan zeggen dat ik hier de drie LNBs op kan aansluiten?

 

Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een externe FBC tuner aan te sluiten? Ik had het idee om in plaats van de SOLO4K de UNO4K te nemen met de twin FBC tuner en een externe FBC DVB-T/C tuner. Dan hoef ik maar twee satelliet posities aan te sluiten.

 

Op dit moment heb ik een schotel met een triple sat monoblock van M7. Als ik hier FBC tuners op aansluit geeft dit me extra opname tuners of moet ik daarvoor de unicable LNBs hebben?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

FBC DVB-T2/C tuner is enkel voor inbouw bij de VU+ en speciaal voor de UNO4K SE { second edition } of Ultimo 4K en niet voor de SOLO4K

De normale USB DVB-T2/C tuner kun je wel nemen extern op alle VU's

 

Dur-Line UCP20/30 is twee uit / een in om aan die 2x 4in1 switch Dur-Line DPC/DWB-32 K te koppelen

een veel betaalbaarder alternatief is gewoon een multimatrix met 3 of 4 quatro LNB's maar dan is niets UNICABLE

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...