Ga naar inhoud


Oude TBS6903 driver voor Windows 10 gezocht


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Om te blindscannen maak ik gebruik van een PCIe-kaart van het merk TBS, model TBS6903 in combinatie met de toepassing Easy Blindscan Pro 16.0.0.2.

Dit heeft steeds goed gewerkt, maar na een herinstallatie van Windows heb ik problemen waarvan ik vermoed dat ze aan de laatste driver van de TBS-kaart liggen.

De laatste versie van de driver (tbs6903_win10_driver_v1.0.0.5.zip) kan op de site van de producent worden gedownload, maar oudere versies ontbreken.

Ik ben dus op zoek naar een oudere versie van de driver, vermoedelijk v1.0.0.3. Iemand die toevallig ook die kaart gebruikt en nog een oude driver op zijn systeem heeft staan?

 

Dank op voorhand!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Zilverhippie

https://www.tbsiptv.com/index.php?route=product/download/drivers&id=12

 

Als je op deze site de 'windows' driver url kopieert en het laaste stuk aanpast: 

 

https://www.tbsiptv.com/download/tbs6903/tbs6903_windows_driver_v1.0.0.3.zip

 

Zo kun je de windows-driver v1.0.0.3 downloaden. Niet de specifieke win10 driver, maar misschien doet deze het ook?

 

 

aangepast door Melchiorskystar
@ toegevoegd
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de "versie" van EBS Pro die telt maar ook de StreamReaderEX for BDA Tuners , in vele gevallen is dit versie 1.2.4.1406

 

zie screenshot bij mij en vergelijk even.

Bovendien leuk weetje : de drivers van de TBS 6903 en de TBS 6982 zijn compatibel.
 

 

ScreenShot112.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Bedankt 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Crazy Sat,

 

Ik gebruik exact dezelfde StreamReaderEx for BDA Tuners als die van jou.

Zowel bij de werkende versie van EBS Pro van 10 mei 2017 als de niet-werkende van 25 februari 2018 is dit 1.2.4.1406.

http://cjcr-soft.com/download.php?file=ebspro/changelog.txt

Er moet toch iets met de installer aan de hand zijn, me dunkt...

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet openen door op snelkoppeling te gaan staan op je bureaublad , daarna rechtsklikken met de muis en openen met  "als administrator openen".

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Crazy Sat:

Kun je niet openen door op snelkoppeling te gaan staan op je bureaublad , daarna rechtsklikken met de muis en openen met  "als administrator openen".

Nee, maar ik ben eigenlijk gered door de oude installer van versie 16.0.0.2 te gebruiken.

Enkel het onderdeel TS Analyzer werkte niet, de rest deed het wel...

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

De uiteindelijke reden voor het non-functioneren van "TS Analyzer" bleek de volgende te zijn:

Na installatie van de laatste build van versie 16.0.0.2 (25 februari 2018) staat de optie "No PID Filter (!)" standaard aangevinkt. Het vinkje moet weg, anders werkt "TS Analyzer" niet.

 

20a837dc2920e72fc57958aec62404cc84010d8d92ca9c84b1158e7e9b2ed5cf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...