Ga naar inhoud


Chromecast verbinden met TP-link TP-WR802N


Aanbevolen berichten

Ik ben de trotse eigenaar van een chromecast en wil deze graag in gebruik nemen.

Tevens ben ik in het bezit van een (TP-LINK) TP-WR802N waarmee ik het open Wi-Fi netwerk KPN Fon ontvang.

Ik heb mijn TP-Link ingesteld en ben verbonden met KPN Fon. Vervolgens wordt mij gevraagd in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord op het KPN Fon netwerk, wat ik ook doe.

Op dit moment kan ik met mijn smartphone en laptop een werkend Wi-Fi signaal ontvangen van de TP-Link TP-WR802N.

 

Tot zover geen problemen maar nu komt het lastige gedeelte.

Als ik mijn chromecast wil instellen met de google home app lukt het mij niet om verbinding te krijgen.

Ik stop mijn chromecast in de tv en sluit deze aan op een voedingsbron.

De app vind de chromecast en begint met verbinden. 

Ik doorloop alle stappen, de chromecast maakt verbinding met het netwerk TP-LINK en is verbonden. Het instellen is voltooid maar nu krijg ik de volgende melding:

"Je chromecast is ingesteld maar kan niet worden verbonden. Zorg dat je telefoon en chromecast verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi netwerk. Ga voor meer informatie naar het helpcentrum"

 

Mijn chromecast en telefoon zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk. Dus ik vraag mij af wat ik nu fout doe.

Het rare is dat ik mijn chromecast eerst wilde verbinden met een Wi-Fi gastnetwerk maar dit lukte niet.

Vervolgens heb ik geprobeerd om mijn chromecast te verbinden met het KPN Fon netwerk maar dit lukte ook niet.

Daardoor heb ik deze TP-LINK aangeschaft.

Maar als ik mijn TP-Link instel met het gastnetwerk en dan mijn chromecast wil instellen met mijn telefoon dan lukt dit wel.

Maar hoe krijg ik deze werkend via het open KPN Fon netwerk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag,

 

Heb je de Chromecast al een keer gereset? Misschien is er info achtergebleven. Kijk eens op: http://www.chromecast-info.nl/vragen/hoe-kan-ik-de-chromecast-resetten/

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Zo'n chromecast is een fantastisch apparaatje (heb er zelf meerdere) een van de 'nare' netwerk eigenschappen is dat ze nogal gebruik maken van broadcast pakketjes om aan ieder ander apparaat in je netwerk te laten weten dat ze er zijn.

 

Zo weet je mobiel, google hub en andere besturingsapparaten dat er een device is en op de achtergrond is dit de manier waarop google het multiroom principe gebruikt.

Broadcasting wil je niet op een publiek netwerk, dus worden broadcast netwerkpakketjes door een op een hotspot netwerk geblokkeerd.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...