Ga naar inhoud


Enigma2 Webif API query presentatie


MySat
Ga naar oplossing Opgelost door MySat,

Aanbevolen berichten


Ik ga even op zoek naar een php 5.5 server. De webservers tot nu toe hebben geen php of versie 5.4

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem doet zich inderdaad voor op een server met verouderde php <5.5. Geen problemen met Php 7. Tis weer opgelost, maar in de requirement dient dus meegenomen te worden dat dit alleen werkt indien Php > 5.5. Ik ga mijn php upgraden op de machine die ik hiervoor gebruik.

 

Opnieuw bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad de laatste versie nu in gebruik. Php installeren op een Raspbian Jessy platform had even geen prioriteit. Werkt nu prima!

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Krijg na een update van php (nu PHP 7.4.30) weer dezelfde melding met de code van 27 sept 2020. Zou dat kunnen ? 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Na wat meer tijd besteed te hebben vond ik de volgende error in de apache.log

PHP Fatal error:  Uncaught Error: Call to undefined function simplexml_load_file()

 

Via een search engine kwam ik op de volgende link: https://techglimpse.com/undefined-function-simplexml_load_file-php/

 

Dat was de oplossing..

 

apt-get install php7.4-simplexml

service apache2 restart

 

En hij doet het weer 😉 !

  • Like 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...