Ga naar inhoud


Data backup naar webdav online storage


MySat

Aanbevolen berichten

Om data verlies tegen te gaan beschik ik over online schijven die ik via webdav kan benaderen. Deze zijn permanent gemount op mijn server via /mnt/online/schijf1 t/m 3

Dit werkt zoals je dat mag verwachten.

 

Om te voorkomen dat mijn upload totaal ingenomen wordt door rsync heb ik het volgende getest

 

rsync --bwlimit=1000 -rptgouz --progress "/var/flexshare/shares/vol4/sateliet/" "/mnt/online/schijf2/sateliet/"

 

Toch heb ik graag wat ervaring van de kenners. (Ik gebruik 'n clearos 7 server zonder grafische xserver).

Is er geen script/tool/cmdline-gui dat een rsync batch/config maakt die je kunt starten/checken ? Op de manier die ik graag wil (en met name de upload beperking), moet ik meerdere regels definieren en onderhouden. Ik zet de inhoud van deze schijf in stukken op het internet omdat de schijf te groot is (dus ik gebruik meerdere locaties). Zou natuurlijk ook graag zien of alles in sync is.

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...