Ga naar inhoud


NPO Live stream op rebox RE4220?


Beach

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

 

Ik kan fijn BBC1,2,4 kijken CNN en nog veel meer via de satelliet. Geen lid van een provider. Nu kan ik via de PC NPO1,2,3 kijken maar zou leuk zijn als ik dat via de Rebox kan binnen'streamen'. Heb al wat geprobeerd onder IPTV en INTERNETTV+ maar lukt allemaal niet. Ik kan er vrij weinig over vinden. Is het mogelijk de NPO streams via de rebox binnen te halen en te zien? Zijner plugins voor de rebox? Wie heeft zich daar al s in verdiept?

 

ThanX!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Rebox is een fijne, op Linux gebaseerde ontvanger, maar het is wel een gesloten Linux systeem.

Gebruik als een all-round mediaplayer of iptv systeem zal niet lukken.

Wil je deze mogelijkheid wel hebben, zijn er een paar mogelijkheden.

- andere Linux ontvanger, waarop je een image zet. Ik heb daar geen ervaring mee, maar er is in dit forum voldoende over te vinden.

- android TV box. Ik heb daar geen ervaring mee, maar er is in dit forum voldoende over te vinden.

- miniPC, voorzien van Linux of Windows. Ik gebruik een Intel NUC, voorzien van Windows.

- Raspberry Pi, voorzien van Linux.

Kodi is een programma dat in deze systemen veel gebruikt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman Bedankt voor je reactie. Wat kan ik dan wel installeren in de rebox onder Internettv+, IPTV+, FREETV+ en plugins? Zijn daar scripts voor ergens?

Ik denk dat ik dan voor een digitenne freetv apparaat opteer. (voor de NED1,2,3 zenders). Heb al een Xoro 8720 voor boven en dat bevalt prima.

aangepast door Beach
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan ik dan wel installeren in de rebox onder Internettv+, IPTV+, FREETV+ en plugins

Ik denk niets

 

...........voor de NED1,2,3 zenders..............

 

Mogelijke alternatieven

- als je smart TV hebt op Android basis, kun je misschien Kodi installeren. Daarmee kan je wel wat doen

- casten, gebruik makend van Chromecast of Firestick

Je hebt dan meer zenders dan alleen de drie nederlandse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van deze vraag heb ik op mijn Rebox gekeken en geprobeerd maar dat werkte allemaal niet meer.

Ooit had ik Youtube en Younatuurfilms geïnstalleerd maar beiden werkten niet meer. Ook kon ik op dat moment geen verbinding krijgen met de download server om apps te installeren. Alleen de internet browser deed het nog enigszins.

Ik denk dat deze services van de Rebox door de tijd zijn ingehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...