Ga naar inhoud


IPTV hoe wat?


timmerman_606

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand wegwijs maken. Heb sinds kort de gtmedia iptv i-fire doos gekocht. Omdat ik problemen had met een tv de de ondertittels niet wou weergeven als de film via usb werd geladen kocht ik mij  de iptv box via deze ingang zou ik dan alles kunnen zien. Helaas buiten het menu en log error krijg ik niets ook niet als ik de usb verbind met mijn film hdd.

Het model GTMEDIA Ifire  net update gedaan van de FW zoals beschreven in handleiding. HW versie V1.01  (19/08/2020) SW versie V4.3.80.30.512 (24/11/2020) Ethernet werkt maar ik krijg geen beeld. Eerst wat liggen prutsen in de account list met de Xtream loggings op verschillende sites. Dan na het lezen MU3 files gaan zoeken  Belgium_1.hlscat.com.m3u8  en stream-be-vlaand HELAAS.  Met deze krijg ik wel een lijst van kanalen dan de melding loading en dan een icoontje van tv (oranje) op grijze achtergrond. Heb intussen GTmedia iFire 20201113_V510 bin , 20201124_V512 bin en  20201216_V514 bin geladen en nu weet ik het niet meer. Mijn bedoeling is gewoon mijn films te kunnen spelen op usb  maar dat lukt niet ik snap ook de account ingevingen niet bv Xtream ,Portal, URL stream , m3u (dat ken ik) en BR-IPTV. Wat is wat eigenlijk welke poort bv 8080?? ik weet het niet meer. Kan iemand helpen?

20210118_182207.jpg

20210118_182217.jpg

20210118_182224_HDR.jpg

20210118_182249.jpg

20210118_182309.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Intussen reanimatie gelukt .. Voor hen die ook een zwart scherm krijgen met de gtmedia box is volgende handeling nodig:

i ifire is ok now:
1: use "minitool partition wizard" to flash usb in FAT32 and partition 4 or less GB
2: downloand last firmware and rename to flash.bin
3: put usb in, connect dc and press botton menu to flash form usb
4: wait and upgrade ok

Bij mij gelukt en terug in de running, dus graag antwoord op mijn eerste vraag.

Waarvoor dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@timmerman_606 Het is allemaal nogal vaag wat je daar vertelt. Niet iedereen kan die IP tv boxen allemaal kennen, en werkend krijgen. Dat hangt van zoooveel factoren af.

Ik moet hier oppervlakkig blijven over IPTV.  Globaal heb je 2 systemen om IPTV te kijken: met een IPTV box of sommige satelliet ontvangers, en met een computer of laptop.

Meestal gaat men EERST met een laptop of computer kijken of een (ver)gekregen link van een zender werkt op de computer. Dit gebeurt meestal door de link door te sturen naar VideoLan, (of VLC), het programma dat die rare video-link extenties kan afspelen op je computer. Pas als dit lukt, komt de ellende, om de link in je IP box of sat-ontvanger te plaatsen in een afspeellijst. Op je IP box en/of Sat ontvanger heb je dan ook nog extra hulpprogramma's nodig die de video (kunnen) afspelen. Als je toch een afspeellijst direct wil proberen, hou er rekening mee dat soms slechts 10% links zullen werken. Ook al omdat die links zeer snel kunnen wijzigen. ( Die IP providers zijn ook niet gek hé).

Nu wat je daar zegt, dat het niet lukt video op USB ? te spelen met ondertitels, kan geen groot probleem zijn. Ofwel is de video reeds ondertiteld in vlaams of Engels, of wel is er teletext meegeleverd, waaruit alsnog de ondertiteling kan gehaald worden. Dit natuurlijk ook op een computer. Maar zo kan een video altijd met Videolan afgespeeld worden, samen met de ondertiteling. En dit met een apart titel-bestand of ingebakken in de video.

Het klopt dat sommige TV's de ondertiteling niet willen weergeven. Dat is ook het geval bij mijn Samsung smart TV. Dat komt omdat die onder "Tyzen" werkt en niet onder Android systeem.

Ik has beter voor een Sony of LG of Philips gekozen met Android. Maar ja, dat is nu te laat.

Ik moet mij nu ook behelpen om elke video apart te behandelen eerst op PC, en een apart ondertitel bestand aanmaken, en die later samensmelten met een video-bewerkingsprogramma, en daarna kan mijn TV ook de ondertitels lezen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, on1bes zei:

Ik moet mij nu ook behelpen om elke video apart te behandelen eerst op PC, en een apart ondertitel bestand aanmaken, en die later samensmelten met een video-bewerkingsprogramma, en daarna kan mijn TV ook de ondertitels lezen.

Ben je dan ook niet beter af met een "doosje". Bijv. RPi met LibreElec erop?

Geen gedoe meer met ondertitelproblemen of bestandsformaten die niet afspelen op het OS van de TV en ook niet duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zijn we iets wijzer. Heb vroeger ook zitten klooien met videoverbeteraars (filmnet), nokia sat dan Humax etc etc maar de ipbox had ik eigenlijk gekocht om de harde schijf te kunnen afspelen op tv. Mijn films zijn allemaal mpeg4 en de ondertiteling is srt. Thuis heb ik geen probleem met de films af te spelen op de tv , usb in en plug en play . Maar in ons buitenverblijf schijnt de tv over de ondertiteling te vallen. Ofwel krijg ik ze niet ofwel is ze te klein om te lezen .Ook met de .mkv bestanden had ik ook thuis het zelfde probleem .Deze kan ik enkel met een geleende WD box op de tv bekijken.Daarom dacht ik dus dat de iptvbox de zelfde mogelijkheid had ...NIET dus. Voor alle duidelijkheid al deze bestanden kan ik wel zonder problemen op de pc zien.  MPC gebruik ik al jaren en werkt perfect maar er is niets zo makkelijk dan het schijfje in te steken en te kijken. IPTV is dus de zoveelste tv boer en die heb ik niet nodig. Ik heb thuis 3 providers voor tv en dat is genoeg (scarlet,telenet en TVV) IPTV is voor mij nieuw en ik wist niet wat dat inhield. Via pc bekijk ik ook npo start ,vtm go,etc  wat dan op zich ook iptv is. Bon.. moraal van het verhaal gtmedia gaat in de schuif en ik beperk mij tot satelliet en kabel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...