Ga naar inhoud


HA combinatie Fibaro en MQTT


Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje aan het hobbyen met Home assistent. Ik gebruik voor mijn Domotica een Fibaro HC3. Dit werkt overigens prima. Echter zou ik graag een bedienpaneel willen maken met HA (Lovelace) Op een IPad. Ik heb op de Fibaro een MQTT bridge geïnstalleerd en op de HA integratie MQTT geïnstalleerd en de addon Mosquitto broker.

Er is ook verbinding met de HC3 en kan de entiteiten ook bedienen. Maar hier zit mijn probleem. Als ik de entiteit in een kaart zet, bijvoorbeeld een fibaro dimmer, dan kan ik deze met de schuif 0-100% wel bedienen maar wil ik deze met de button aan/uit zetten laat deze niet zijn laatste status zien. Dus ook niet als ik deze met Fibaro bedien van aan naar uit en vice versa.  Vraag is waar zou dat in kunnen zitten. Wellicht dat mij iemand hier verder mee kan helpen.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Als je hulp wilt krijgen denk ik wel dat je (delen van) jouw configuratie zult moeten plaatsen, anders wordt het lastig om je te helpen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi

 

ik wil het zelfde proberen 

heb het ook geïnstalleerd op dezelfde manier 

Maar krijg een fout melding 

ik heb nu bij HA yam file mijn Fibaro toegevoegd 

En nu zie ik wel al mijn apparaten maar kan ze niet bedienen in HA als in ze in Fibaro aan zet 

dan zie ik ook in HA ze aan staan 

Weet iemand een oplossing ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je een pm gestuurd.

Maar je moet de config niet in je YAML zetten maar in de applicatie config. Tenminste ik weet niet welke HA versie je gebruikt ?

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...