Ga naar inhoud


Duo 4K SE ziet NAS niet


cracker12

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Het is lang geleden dat ik jullie hulp nodig had, maar ik zit nu met een verbindingsprobleem waar ik niet meer uit kom.

In huis 2 ontvangers: ik heb een VuDuo 4K, heeft een Synology als HD-vervanging, en alle mounts zijn gelukt, werkt prima.

2e ontvanger was een VuDuo2: die zag via wifi de NAS wel, maar omdat de verbinding zwak is wilde ik hem bedraad in het netwerk hangen. De Synology als mount geinstalleerd maar nooit verbonden gekregen. Dus: via wifi wel, maar bedraad niet.

Nu was de Duo2 aan vervanging toe, dus daar staat nu een VuDuo 4K SE, bedraad, vast ip-adres, verbinding met internet werkt, maar ook hier tot mijn ergernis wil de verbinding met de NAS niet lukken, wat ik ook geprobeerd heb (andere gedeelde map, andere gebruiker, steeds opnieuw opgestart etc etc).

 

Ik denk dat ik een foutje maak in de instellingen in de NAS, maar ik kom er niet achter wat. Er is een aparte gedeelde map voor die 4K SE, de bevoegdheden zijn aangebracht, in de NFS-rechten staat voor die map het ip-adres EN de naam van de 4K SE, maar het blijft onzichtbaar in de locaties en er blijft een rood kruisje staan in mountbeheer. Ik ben ten einde raad.

 

Als ik de instructies op de forums bekijk dan is dat wat ik inmiddels vele malen gedaan heb, maar het werkt gewoon niet! Kunnen jullie helpen? Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de snelle reactie.

Ja, via de netwerkbrowser.

Het gaat om 2 modellen Duo 4K, en 1 ervan (met OpenPli 7) heeft dus probleemloos contact met de NAS (Synology 409+) en de nieuwe 4K (met OpenPli 8 ) komt er niet in. Op de Duo2 die ik eerder had stond ook OpenPli 7 en daar werkte het ook niet via de draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een gebruiker op de NAS ook voor windows samba/cifs toegang aangemaakt ?

zonder die mag je ook niet browsen in de mappen van je Nas

 

maar eigenlijk zou dat bestand /etc/enigma2/automount uit je Openpli 7.x ook op je Openpli 8.0 moeten werken { na een herstart }

of ze hebben weer iets aangepast, ik hou het niet meer bij wat Openpli aangaat inzake mounts aankoppelen.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De /etc/enigma2/automount is op beide machines identiek, maar bevat de gegevens zoals ik ingegeven heb bij het maken van de mount. Daar zou het probleem ook niet moeten kunnen zitten. Ik denk ook niet dat het een probleem is in de Vu, maar ergens in de communicatie tussen Vu en Synology maar alleen via de draad... Dat is wat ik niet snap: het heeft op de VuDuo2 via de wifi wel gewerkt, maar zodra ik die aan de draad hing is het niet meer gelukt, en nu dus met de 4K ook niet. Terwijl dat toch op dezelfde manier bij de NAS binnen zou moeten komen: of het nu via de lucht gaat of via de draad: vanaf de switch gaat het via dezelfde weg via de draad naar en van de NAS. Te bizar voor woorden.

 

Ja, ik heb gebruikers aangemaakt met alle rechten voor lezen en schrijven voor diverse gedeelde mappen, ik heb het zelfs geprobeerd met de admin-account maar ook dat kwam er niet doorheen. Ook met een totaal nieuwe gebruiker en gedeelde map in NAS en Vu werkte het niet.

 

Is er iemand die mij misschien nog een keer stap voor stap kan vertellen hoe het in de Synology moet worden georganiseerd. En ja, ik ken de Duitse forumpagina waar eerder naar verwezen werd: die heb ik gevolgd maar het resultaat bleef hetzelfde: rood kruis in mountbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meld even dat mijn probleem is opgelost: het blijkt zeer waarschijnlijk iets te zijn in de firmware van mijn "oude" NAS (versie 4.2, niet meer te upgraden in die machine).

Ik heb nu de aanmelding gedaan naar de nieuwe NAS (met Synology firmware 6.2) en ik had binnen 5 minuten alles voor elkaar.

Het was dus inderdaad een NAS-probleem en niet een Vu-probleem.

 

Ik vermeld dit even voor het geval iemand hier nog eens tegenaan loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel goed dat je het terug meldt aan ons

ofschoon ook in het verleden mensen met een Synology NAS (oude model en firmware) en twee receivers contact konden maken via NFS en/of Samba/CIFS.

Ook oude pdf's met uitleg over het mounten staan hier op sat4all en zijn succesvol gebruikt door menig Synology gebruiker.

Dus blijft het een beetje een raadsel voor mij, maar wel prettig dat je nu een werkende installatie hebt! :wink:

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...