Ga naar inhoud


Is er nog iemand die satteliet kijkt met Windows media center?


bardman

Aanbevolen berichten

Nu 'nog' Windows MediaCenter. Sinds een paar dagen komt ook de EPG niet meer van de satteliet, letterlijk alles blank. Er zal vast wel een oplossing zijn maar ik wil  nu weleens verder kijken en bv kodi, plex, mediaportal, mediamonkey en sinds kort jellyfin enz hebben allemaal hun voor en tegens.

Ik wil zowel satteliet als  iptv kunnen gebruiken en een NL interface hebben en uiteraard gewoon mijn eigen films en muziek kunnen afspelen en foto's kunnen bekijken.  Wat dat betreft valt mediamonkey al af geen nl  interface.


Kijk ook met een schuin oog naar sinds  RPI 4 van een SSD kan booten en dan kodi erop of de speciaal ontwikkelde


Ervaringen ideeën?


PS mijn setup: Windows 8.1 met media center, digital devices satteliet kaart, en een fatsoenlijke pc met een remote van logitech. Zeer vrouw vriendelijk, en dat moet zo blijven.

aangepast door bardman
toevoegingen
Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas.. Al jaren die Windows ‘rat-race’ verlaten… Heb nu een tweetal RasPi’s met coreElec en Raspian met daarop Kodi.. Werkt prima…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Helaas.. Al jaren die Windows ‘rat-race’ verlaten… Heb nu een tweetal RasPi’s met coreElec en Raspian met daarop Kodi.. Werkt prima…

Met canaldigitaal satteliet ontvangst, en dus ook encrypted kanalen?  (CI kaart)

 

aangepast door bardman
aamvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een dikke VU+Ultimo4K voor satelliet en kabel en kan dit middels streaming via transcoding naar Kodi….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik gebruik een dikke VU+Ultimo4K voor satelliet en kabel en kan dit middels streaming via transcoding naar Kodi….

Ben nu aan het kijken naar de combinatie iptv en satteliet ontvangst middels een Octopus NET van Digital Devices, netwerk ontvanger voor als ik het zo zie alles: satteliet, kabel, ip, terrestial en nog een paar zaken waar ik nog nie tvan gehoord heb, inclusief dual ci onderstening.  Vergelijkbare prijs  als die ultimo, en ik gok een beter toekomst-bestendigheid. meteen falback voor iptv van Ali;-)
Opnemen op mijn eigen disks nas o.i.d. naast de rest van mijn media.
 

ook leuk dat ik dan ook via internet kan kijken en streamen, maar de beslissing is nog niet gevallen want ik wil F1 kijken en zit nu al naar 10 kanalen NL-viaplay te kijken, wordt nog niets uitgezonden maar ze zijn er al wel. Zelf een 'Max' kanaal maar dat zal een afkorting zijn hahaha   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alleen vertik ik het om C-Lijntjes te gebruiken.. Alleen legale eigen kaarten.. Nooit gezeur, altijd beeld en nooit freezes of andere ellende…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...