Ga naar inhoud


url naar startscherm


boudeman

Aanbevolen berichten

Af en toe voeg ik bij het surfen een interessante pagina toe aan het startscherm. Irritant is dat soms niet de betreffende pagina toegevoegd wordt maar wel de homepage pagina. Dan moet ik alsnog dieper in de hierarchie gaan bladeren.

Is er een truc om dit te voorkomen?  Android 7. (dit is met Windows browsing trouwens nooit een probleem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kom erachter dat, waar in Windows ik bepaal wat ik met een site wil, bij Android dit door de site eigenaar bepaald wordt. Soms ontbreken de 3 puntjes met mogelijkheden, zodat je de pagina alleen maar kan bekijken, en soms bij het symbooltje "voeg pagina toe aan startscherm" is laatst genoemde optie er niet maar wel de optie "laad onze app".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2022 om 08:29, boudeman zei:

Ik kom erachter dat, waar in Windows ik bepaal wat ik met een site wil, bij Android dit door de site eigenaar bepaald wordt. Soms ontbreken de 3 puntjes met mogelijkheden, zodat je de pagina alleen maar kan bekijken, en soms bij het symbooltje "voeg pagina toe aan startscherm" is laatst genoemde optie er niet maar wel de optie "laad onze app".

Ik heb geen idee welke browser je gebruikt, binnen Android, maar android 7 is wel erg verouderd. We zijn inmiddels met android al bijna een jaar op 11. 

Ik vermoed eerder, dat daar het probleem schuilt, in combinatie met de manier hoe een website is opgebouwd.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2022 om 16:55, paardengek zei:

, maar android 7 is wel erg verouderd. We zijn inmiddels met android al bijna een jaar op 11. 

Ik vermoed eerder, dat daar het probleem schuilt, in combinatie met de manier hoe een website is opgebouwd.

Ik schat dat mijn Windows PC zo'n 12 jaar oud is (toen W7). Draait nog steeds razend snel op W10 en ik kan er nog alles mee wat ik wil (photoshop, videobewerking e.d.). Is wel ongeschikt voor W11.

Mijn tablet is nog net geen 4 jaar oud, en Android 7 is het eindstadium. Nu dus al verouderd wat OS betreft. Goed business model dus 🤕

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, boudeman zei:

Ik schat dat mijn Windows PC zo'n 12 jaar oud is (toen W7). Draait nog steeds razend snel op W10 en ik kan er nog alles mee wat ik wil (photoshop, videobewerking e.d.). Is wel ongeschikt voor W11.

Mijn tablet is nog net geen 4 jaar oud, en Android 7 is het eindstadium. Nu dus al verouderd wat OS betreft. Goed business model dus 🤕

Daarom is het belangrijk voor je een tablet aanschaft, dat je let op android versie en hoe lang de tablet al op de markt is. Maar ook het interne geheugen, die groot genoeg moet zijn. Dan kom je eigenlijk altijd uit op het duurdere segment. Een tablet, die in de uitverkoop gaat, zijn meestal al verouderde exemplaren. Dus wat op gaat is:  Goedkoop blijkt duurkoop te zijn !

 

Android 7 is in augustus 2016 uitgebracht, dus is al 6 jaar oud. Dus bij jouw aankoop bestond android 7 al 2 jaar.

Android 8 is in augustus 2017 uitgebracht

Android 9 is in augustus 2018 uitgebracht.

 

Android vernieuwd de software veel sneller dan bijvoorbeeld windows. Ik juich het toe, dat android veel sneller vernieuwd. Denk maar aan het betalingsverkeer die veel al met android toestellen ( telefoons en tablets )  worden gedaan.

 

Kennissen van mij hebben een horecazaak, ook die liepen tegen het feit aan, dat goedkopere tablets met oudere android eerder aan vervanging toe is. Aangezien het betalingsverkeer op verouderde android versies op een gegeven moment niet meer gaat. Uit veiligheid kan men geen betalings apps meer gebruiken op verouderde android in verband met de zwakheden van verouderde software.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je toelichting.

Het is zelfs nog extremer.

Ik denk dat toen ik de tablet kocht (Samsung Tab S 2) nog geen 4 jaar geleden Android 6 erop stond. Ik kan op mijn tablet zien wanneer hij ge-updated is naar 7. Dat is precies 3 jaar geleden. Ik denk dat je gelijk hebt. Een leuke aanbieding in een gerenommeerde zaak blijkt toch duurkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...