Ga naar inhoud


Advies bij aanschaf nieuwe PC tuner PCIe kaart of USB ontvanger/box voor feedhunting


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Reeds enige tijd werkt mijn huidige PC tuner PCIe 6925 niet meer naar behoren , ontvangst op de verticale polarisaties worden niet meer gelockt , ook worden  bepaalde zenders met codecs H264 en zeker HEVC niet meer weergegeven , zie enkel nog een soort wazig en groen scherm . Ik veronderstel dat deze PC kaart de geest heeft gegeven.

Heb dus nood aan een nieuw TBS exemplaar.
Mijn vereisten zijn ontvangst in DVB-(S)S2 QPSK & 8PSK maar ook CCM, VCM, ACM and Multi Input Stream support.

Eveneens dient de kaart te werken met EBSPro , Crazyscan , enz...
Ben nu aan het twijfelen tussen een PC tuner PCIe  TBS6903 of een USB ontvanger/box TBS5927 .
De ene is wat duurder dan de andere , maar mijn voorkeur zou nu even gaan naar de TBS 5927.
Iemand een idee of deze laatste prima werkt met DVBDream ( is mijn favoriete software ) ?

Welke aanbevelingen en adviezen zijn er nog mee te geven ?

Jullie reacties tegemoetziende....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


DVB Dream v3.1 (21 September 2016)

  • Added support for new devices TBS 6528 DVB CI, TBS 6590, TBS 6590, TBS 6209 8 tuner, TBS 5927 USB DVB-S2

Blijkbaar is de 5927 toch al niet zo recent meer, maar het moet wel werken i.c.m. DVB Dream.

Ik zie wel dat de laatste update van DVB Dream al dateert van maart 2019, geen idee of ze daar nog veel zullen investeren in toekomstige updates.

Je zou wel de overweging kunnen nemen om NeumoDVB eens uit te proberen (Linux) want die software werkt ook met TBS 5927.

Meer info vind je op GitHub of op SatsUK.

 

TBS 6903 heb ik zelf ook, maar ik zou toch de 6903x adviseren vanwege de ondersteuning van blindscan door NeumoDVB voor dit laatste model.

6903x wordt ook ondersteund door DVB Dream.

 

5927: goedkoper, geen DVB-S2X, eenvoudig te wisselen tussen verschillende PC's & laptops

6903x: duurder, DVB-S2x, zit vast aan 1 PC

 

Er zullen wel meer verschillen zijn, maar die vind je vast wel zelf op de site van TBS DTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn beiden gebaseerd op de STV091X , eigenschappen dus gelijk. Ondersteund door CrazyCat, TBS werkt goed met hem samen en geen closed source gedoe :)

 

Beide zijn prijzig, maar voor de hobby het beste.

 

Deze kaarten doen trouwens geen videdeocoding, dus of hier de fout zit? Heb je wel eens een opname gemaakt en deze op een andere machine afgespeelt? Ook storingen?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverhippie @moonchild
Bedankt voor jullie reacties. Heb met mijn zoon alles gecontroleerd en tot het besluit gekomen dat de TBS 6925 de geest heeft gegeven.

Deze PC kaart heeft ook nooit prima gewerkt met mijn huidige PC. Het huwelijk tussen het MSI Z1708 PC MATE moederbord en deze PC kaart is nooit een mooi huwelijk geweest. Altijd problemen gehad bij het opstarten , soms werd PC kaart deze niet herkend , na enkele "koude" heropstarten ging het terug.

Daarom ook ben ik een beetje op mijn hoede voor een nieuwe PCIe kaart van TBS , dus vandaar mijn interesse in een USB ontvanger.
Ook hoeft die multistream nu ook niet direct , er komen zo weinig feeds binnen in multistream.... Echter is 16apsk een must voor de diverse feeds die veel meer voorkomen.

Zal dus alles even goed bestuderen qua kostprijs,ontvangstmogelijkheden,comptabiliteit met mijn moederbord,kunnen werken met EBSPro en CrazyCat,enz....

Werkt nu prima met een Techno Trend 1600 budjet PC kaart die wel werkt met EBSPro.

Kan dus voorlopig weg met deze noodoplossing , echter wel geen ontvangst in 16apsk.
Wordt vervolgd...

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 2-6-2022 om 17:57, Crazy Sat zei:

 

Sorry moest PM zijn

aangepast door Plepkeshenkie
moest PM zijn

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen al geantwoord op je PM. 😏

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...