Ga naar inhoud


Feedhunten, hulp en tips gevraagd


GuidoHen

Aanbevolen berichten

Ik ben nu enkele dagen aan het feedhunten. 
Maar mijn methode is zeer tijdrovend en onhandig. 
ik maar gebruik van een tbs ontvanger via de pc en het programma Ebspro. 
 

Een blindscan duurt een uur. 
Dan heb ik bv op Eutelsat 7 graden 60 transponders gevonden. 
Vervolgens moet ik dan in vlc player alle kanalen in die transponder doorlopen. 
Ik ben niet geïnteresseerd in de reguliere uitzendingen. 
Blindscan moet ik later op de dag weer herhalen omdat er zenders bij gekomen zijn. 
 

Vraag aan de mensen die ook feedhunten:  wat is jullie methode want dit is bijna niet te doen…

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.satelliweb.com/index.php?section=livef

is ook een interessante site waar feeds worden gepost en is up-to-date.

Mijn manier van feeds ontvangen is via mijn satellietontvanger een Edision Piccollo Benelux Version.

De blindscan is zeer gevoelig en duurt ongeveer 5 minuten om bv 7°E te scannen.

Met een USB-stick in de ontvanger neem ik de feeds op en via VLC op de PC verwerk ik die tot een posting op het forum.

Alvast succes!

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn favoriete methode is scannen op een feedhunter ontvanger , in mijn geval is dit de Technomate TM-5402 HD M3 CI.

Een feedhunter scant in de praktijk nooit een volledige satelliet in , daar heb je niets aan. Wil je feeds opzoeken doe dit dan met de frequentiegebieden van een bepaalde satelliet waar feeds aanwezig zijn. Een lijst van deze frequentiegebieden geef ik je in bijlage als PDF.

Wil je blindscannen met EBS Pro gebruik dezelfde frequentiegebieden ! Werkt die bij bij "discover" en in stappen van 4 mhz.

Heb zojuist een blindscan gedaan op 7°E , met vier frequentiegebieden , vandaag is het zaterdag dus druk aan feeds ( vooral gecodeerde in biss , dit weet je als VLV geen beeld geeft ) toch vind je enkele in FTA. De scan duurde nog geen 10 minuten en er werden 22 zenders gevonden. Zie screenshots in bijlage hoe je moet instellen , niet vergeten zet een kruisje bij elk frequentiegebied !

In beide gevallen van opzoeken ( ontvanger of EBS Pro ) schrijf ik de gegevens van de gevonden tp op en zoek die op met DVBDream , daarna neem ik screenshot(s) en plaat ik die op diverse forums ( meestal sat4all ).

 

Succes...

ScreenShot182.jpg

ScreenShot181.jpg

feedtp's1.pdf feedtp's2.pdf

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor deze informatie en de lijsten in pdf  Hier kan ik echt iets mee. 
Ik heb vaker gekeken naar de actuele feeds op satelliweb. Als ik die overneem zie ik niets. Ik neem aan dat de TBS 5927 te ongevoelig is?

Is deze usb ontvanger een aanrader voor feedhunten qua gevoeligheid en mogelijkheden? 

Of zit ik met deze ontvanger helemaal verkeerd?
 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek heel sporadisch nog wel eens feeds , maar voor mij maakt het niet zoveel uit !!

Ik gebruik hiervoor 2 ontvangers , mijn Octagon SF8008 Twin & Edision Primo IP S2 !!

De Octagon die gebruik ik ook om nieuwe zenders of datakanalen op te sporen ,

en alle nodige gegevens zoals FEC , QPSK , 8PSK , 16APSK , 32APSK !!

De Edision , omdat die ook multistream vindt via blindscan !!

(Tot nu toe nog geen feed in multistream gevonden !!)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, GuidoHen zei:

Is BISS ondersteuning belangrijk bij een ontvanger?

Dit is een codering , enkel bedoeld voor bepaalde klanten , dus ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Dit is een codering , enkel bedoeld voor bepaalde klanten , dus ....

 

Dan ben ik al jaren een klant , Ik zie wat ik wil zien , wat is daar mis mee....

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...