Ga naar inhoud


Fout zoeken in Crashlog en oplossen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ja mij gebeurt ook wel eens wat je grijze haren nog grijzer maakt.

 

ik had LCD4LINUX gedeïnstalleerd en een herstart gedaan.

Toen kreeg ik dat VTI bootlogo met de dame en zwarte handschoenen en verder niks meer. (oranje ogen dus wel benaderbaar met DCC_E2)

enkele malen opnieuw geprobeert te herstarten zonder resultaat.

Webinterface niet bereikbaar

DCC wel bruikbaar

 

Op de HDD staan meerdere crashlogs de laatste met dit als inhoud: zie hier beneden in code

 File "/usr/lib/enigma2/python/mytest.py", line 313, in doInstantiateDialog
    readSkin(dlg, None, dlg.skinName, desktop)
  File "/media/build/vti-dorie/build/tmp/work/armv7ahf-vfp-neon-oe-linux-gnueabi/enigma2-python/enigma2-python-vti-15.0.02-20200921-r01r03/git/skin.py", line 1303, in readSkin
  File "/media/build/vti-dorie/build/tmp/work/armv7ahf-vfp-neon-oe-linux-gnueabi/enigma2-python/enigma2-python-vti-15.0.02-20200921-r01r03/git/skin.py", line 1256, in process_screen
  File "/media/build/vti-dorie/build/tmp/work/armv7ahf-vfp-neon-oe-linux-gnueabi/enigma2-python/enigma2-python-vti-15.0.02-20200921-r01r03/git/skin.py", line 1208, in process_widget
  File "/media/build/vti-dorie/build/tmp/work/armv7ahf-vfp-neon-oe-linux-gnueabi/enigma2-python/enigma2-python-vti-15.0.02-20200921-r01r03/git/lib/python/Tools/Import.py", line 2, in my_import
ImportError: No module named PixmapLcd4linux
(exit code 5)
resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settings
resolve: -> /etc/enigma2/settings
resolve: resolve ${sysconfdir}/enigma2/settings
resolve: -> /etc/enigma2/settings
]]>
		</dvbapp2crashlog>
	</crashlogs>

 

die import error is dus bijna terminaal

 

Als je iets verwijderd moet dat natuurlijk geen invloed hebben op het doorstarten.

Gelukkig heb ik heel snel de nooddienst bij VTI het support forum gevraagd hoe dat aan te pakken.

Men antwoordde dat het aan de plugin kan liggen of aan de skin. De routine die alles weghaalt bij deïnstalleren werkt niet bij elke plugin zuiver als die Plugin niet helemaal zuiver geprogrammeerd werd.

 

Dus dan in dit geval het pakket / plugin terug installeren via DCC_E2 / tools/packages opdat het missende onderdeel PixMaplcd4linux dat bijna terminaal was weer terug gevonden kan worden en dus je systeem weer doorstart.

 

Je komt het wel eens tegen op dit forum betreffende vragen over het niet doorstarten van je image maar er bestaat de kans dat je het ook zonder opnieuw flashen kan oplossen. Hopelijk zet het aan tot gebruik van dat Dream Control Center programma wat elke enigma2 kist kan aansturen.

 

;)

 

 

 

Screenshot_30.png

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...