Ga naar inhoud


Aansluiting BD speler


Hansw

Aanbevolen berichten

Beste ,  het is mij niet geheel duidelijk waarom bij het opstarten van de Blu ray speler de TV niet automatisch naar de juiste AV instelling gaat en ik deze handmatig moet instellen .

Ik heb de Blu ray speler aangesloten  op de HDMI  1  ingang van mijn Yamaha RX -v A6  receiver  ;  vanaf de Yamaha  HDMI out  een HDMI kabel   naar de TV HDMI 2  ( ARC ) .

Als ik nu beeld wil van de Blu ray op mijn TV moet ik handmatig  AV 3  instellen op de TV 

Ik heb AV1 en AV4  van de TV in gebruik voor andere apparatuur  zoals Chromecast  etc   ; AV 3 is alleen nog vrij 

Is dit de reden dat de Blu-ray uitvoer naar Av3  gaat van de Tv    

Mvg Hans 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Ton , 

 

Ik kan dit menu niet vinden bij mijn Yamaha RX -V6A   Wel  het volgende :

 

Instellen van het gebruik van HDMI Standby Through

Selecteert of video audio die binnen komt via HDMI aansluitingen moet worden doorgestuurd naar de tv wanneer het toestel uit (stand-by) staat. Instelmenu (Setup) “HDMI” > “Standby Through”

Instellingen Off : Geen uitvoer van video/audio naar de tv.

On: Uitvoer van video/audio naar de tv.

Het toestel verbruikt meer stroom dan wanneer “Off” of “Auto” is geselecteerd. Auto Selecteert automatisch of video/audio moet worden weergegeven aan de hand van de status van het verbonden apparaat. OPMERKING “Off” kan niet worden geselecteerd wanneer “HDMI Control” is ingesteld op “On”. 

 

Ik gebruik de optie ON  want ik heb HDMI control ook op ON staan 

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, ik kan hem echter niet vinden , die desbetreffende uitleg en de menu's van het webinterface voor de Yamaha.

 

Maar even terug naar basis...

Ik heb PC en Ultimo4K aan de Denon AVR met HDMI 2.1 dus 2 toestellen en als ik de PC inschakel moet ik bewust de voorkeurkeuze toets voor PC kiezen op de remote van m'n Denon. Dat lijkt me normaal. Anders zou elke keer, als ik een extra toestel inschakel, het beeld verliezen van de "huidige bron" die ook ingeschakeld is.

Bij jou zou de status van die bron dus op auto moeten staan zoals je zelf gevonden hebt.

 

Maar het scheelt natuurlijk wel welke toestellen er allemaal verbonden zijn en dus wel / niet via die Yamaha doorgegeven worden.

En welke toestellen direkt aan de TV ingangen hangen want die bepalen mede of er audio vie het eARC naar de yamaha komen.

 

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...