Ga naar inhoud


fotos overzetten van Iphone naar win 11


opie

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Ik zet regelmatig foto's van mm iPhone over  naar mijn laptop, dit om goed te bewaren via externe hdd.,

Als ik nu mapjes maak en deze terug zet op mijn iPhone  of iPad dan zijn de locatie gegevens verdwenen.

Hoe kan dit en is het aan te passen ?

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je reactie. Ik gebruik een usb stick om de foto's over te zetten.

zet ik ze over naar m'n iPad blijven de locatie gegevens beschikbaar.

Alleen via win11 lukt het niet. Probleem komt dus waarschijnlijk door win11

gr

Opie

Dreambox 8000s (720 hdd, PLI)

Samsung smart tv

 

Dreambox 800 HD SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEIF en HEIC images van de iPhone

door het eerst naar Windows 11 kopieren per USB verlies je al diverse data van de oorspronkelijke foto's

en waarom dan die tussenweg kiezen en het terugzetten op iPad

 

Quote

Het enige nadeel: Compatibiliteit

Het enige nadeel van het gebruik van HEIF- of HEIC-foto's is compatibiliteit. Als een softwareprogramma afbeeldingen kan bekijken, kan het zeker JPEG-afbeeldingen lezen. Maar als je foto's maakt en uiteindelijk HEIF- of HEIC-bestanden hebt, werken die niet overal.

Daarom converteren de iPhone en iPad je foto's automatisch naar JPEG-afbeeldingen als je ze bij een e-mail voegt of deelt met een service die geen HEIF-bestanden ondersteunt. Het converteert ze ook automatisch naar JPEG wanneer je deze foto's importeert op een Windows PC. Apple's iOS is ontworpen om dingen automatisch zo compatibel mogelijk te maken.

Terwijl Macs vanaf macOS High Sierra.HEIF- en .HEIC-bestanden kunnen lezen, biedt Windows 10 geen ingebouwde ondersteuning voor deze bestanden. Je hebt een externe image viewer of conversiesoftware nodig om de originele .HEIF- of .HEIC-bestanden op een Windows-pc te bekijken. Hopelijk voegt Microsoft in de toekomst ondersteuning voor dit formaat toe. Het wordt steeds meer gebruikt sinds Google ook ondersteuning toevoegt aan Android.

 

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

gewoon uit internet geplukt

 

de foto's moet je evenwel in je Apple cloud zetten en dan op iPad bekijken, dan zijn die metadata wel aanwezig

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...