Ga naar inhoud


Zgemma H7C mount niet op server


Aanbevolen berichten

Ik heb een mediaserver die ik al jaren als 'Videorecorder' gebruik in combinatie met mijn sat/kabel ontvanger.
Ik heb deze server geprogrammeerd om 15:00 uur op te starten en om 01:00 uit te schakelen.
De voeding voor de ontvanger komt uit de mediaserver.
Dit ging perfect totdat ik van een Zgemma H2H overstapte op een snellere versie Zgemma H7C.
Doordat deze sneller opstart kan de mount nog niet gerealiseerd worden en moet dus alsnog handmatig met Reboot of via 'Mount opnieuw' worden uitgevoerd, 

De geïnstalleerde software is Openpli 9

Het simpelste is de mount te herhalen zodra de ontvanger helemaal is opgestart of een herstart te laten maken nadat deze is opgestart door de mediaserver.

Mogelijk zijn er nog andere manieren maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus je Server is niet standby, hoeveel cache heeft de Server.

Mijn NAS start bij een opname de HDD's op (spinning up) en heeft genoeg cache (2GB) om die tijd te overbruggen.

 

Heb je ook de laatste Openpli 9.x updates er wel op staan, want er was wel wat gedoe met het netwerk doorzoeken naar de adressen.

 

ciao ciao

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels al een stapje verder!

Met een cronjob is het mogelijk de ontvanger op een vastgelegd tijdstip te herstarten.

Dit werkt goed op de oude Zgemma H2H, maar die is traag genoeg en heeft geen herstart nodig.

PUTTY:

openpli 9.0-release h3

h3 login: root
Root@h3:~# (crontab -l 2>/dev/null; echo "1 16 * * * reboot") | crontab -
Root@h3:~#
Broadcast message from root@h3 (Sat May 11 16:01:00 2024):

The system is going down for reboot NOW!

 

Op de snelle H7C wordt de crontab opgenomen in de file /var/spool/cron/crontabs/root, maar naast het bestand 'root' is er het  bestand 'cron.update' bijgekomen.

PUTTY:

openpli 9.0-release h7

h7 login: root
Root@h7:~# (crontab -l 2>/dev/null; echo "46 11 * * * reboot") | crontab -
Root@h7:~#

 

Helaas ontbreekt mij de kennis wat ik met deze nieuwe file moet. Herstarten verandert niets.

Overigens zou ik i.p.v. een 'reboot' liever een 'remount' hebben om de server opnieuw te mounten zoals in de systeeminstellingen met "Mount opnieuw", maar dat is eventueel de volgende stap. Eerst maar eens de crontab werkend krijgen op de H7.

 

Het enige principiële verschil tussen beide ontvangers is dat de H7C een multiboot ontvanger is.

 

Ik hoop dat er iemand op dit forum is die verstand van crontabs heeft, ik ben al blij dat ik zover ben gekomen.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eventueel een script installeren in /etc/init.d dat na 5 minuten de mount opnieuw uitvoert. 

 

Of je misbruikt daar bijvoorbeeld het softcam opstart script voor. Onderaan voeg je dan sleep 300 en mount toe.

 

 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fbouwman

 

Interessant!

Ik ga de 'softcam optie' zeker proberen, maar wel op een oud beestje. 

Hoewel het nooit zeker is of dat wat werkt op een  Zgemma H2H ook werkt op een Zgemma H7C (beide met openpli 9.0)

 

Een 'reboot' cron op de H7C werkt iig al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...