satvet Geplaatst: vrijdag om 17:57 Geplaatst: vrijdag om 17:57 Ik heb al jaren een VPN netwerk tussen huis en boot, loopt via 2 Fritzboxen en werkte perfect. Recent overgestapt op KPN glasvezel en vanuit huis kan ik als vanouds de Fritz aan boord benaderen of bijvoorbeeld een camera aan boord. Vreemde is dat omgekeerd ineens niet meer werkt. Dacht in eerste instantie dat het kwam omdat de box 14 nog op zijn eigen standaard IP adres stond. Ik gebruik de box 14 enkel om daar de Fritz op aan te sluiten die verder alles afhandeld. Box ook in het 192.168.0.X domein gezet heeft nu 192.168.0.1 en de Fritz krijgt van de box 192.168.0.2 maar is enkel bereikbaar op het eigen 192.168.0.100. Alles werkt, inclusief de VOIP's en de VPN naar domein 192.168.1.xxx ook. De box 14 is overigens niet te benaderen op zijn nieuwe adres. Maar vanaf de boot omgekeerd werkt nog steeds niet, en het is juist de bedoeling dat ik vanaf de boot de NAS thuis kan benaderen. Hoe krijg ik het weer werkend?
Moderator ceesv Geplaatst: vrijdag om 18:40 Moderator Geplaatst: vrijdag om 18:40 Probleem veroorzaakt door een dubbel nat? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satvet Geplaatst: gisteren om 16:57 Auteur Geplaatst: gisteren om 16:57 Zal me eens verder in die box van KPN verdiepen, mijn ADSL had ik in bridge mode maar dat schijnt bij die box niet mogelijk/nodig te zijn al spreken de berichten daarover zich tegen. Al het overige werkt wel.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 uren geleden Moderator Geplaatst: 11 uren geleden De ipv4 adressen zijn bijna op, daarom word bij veel netwerken slechts een ipv4 adres gebruikt voor alle aangesloten abonnees.. Op jouw box zie je dan slechts een intern wan adres. Probeer jij van buiten toegang te krijgen tot je box via dat netwerk wan adres krijg je problemen. Veel netwerken geven daarom je ook een ipv6 adres, daarmee krijg je wel direct toegang tot je eigen box. Probleem is, dat niet alle (mobiele) netwerk operators ipv6 ondersteunen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen