Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Horizontaal vs verticaal:  Door beide polarisaties te gebruiken kun je dezelfde frequentie "dichterbij" opnieuw gebruiken voor bijvoorbeeld een ander boeket zonder dat ze elkaar meteen in de weg zitten.  Bij perfecte antenne's (die bestaan alleen in theorie) zal er in het andere vlak een nulpunt zitten.  Effectief mag je rekenen met zo'n 20dB demping tussen polarisaties en dat is vermoedelijk ruim voldoende om wel of geen ontvangst te hebben.

 

Enneh,  die regendemping is voor de DAB frequenties aanzienlijk minder dan voor de satelliet frequenties: https://en.wikipedia.org/wiki/Rain_fade

  • Like 1
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...