Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
31 minuten geleden, bramhartog zei:

Wat betreft de schaal verdeling moet ik dus precies contra van wat Tavel-Vision aangeeft.

Voor zover hardstikke bedankt voor je hulp Sprietje en ook natuurlijk anderen die reageerden.

Ik laat weten hoe het verder gaat!

Tja, ik weet niet hoe Travel-Vision het in de handleiding beschrijft wat een positieve of een negatieve skew is maar jij moet de lnb met de wijzers van de klok meedraaien als je achter de lnb staat.

Geplaatst:

Zoals de skew nu staat - kijkend naar de satelliet - tegen de klok in op -20 graden, heb ik beeld.

Alleen na optimaliseren valt het beeld weg, ook als ik met de hand wat probeer bij te stellen, krijg ik geen beeld meer.

Ik moet even wachten op iemand hier met een multimeter, dan kan ik meten of ik spanning heb, met of zonder signaal.

Geplaatst:

Uiteindelijk het probleem opgelost!

Andere coax kabel genomen en direct op de receiver aangesloten, toen kreeg ik beeld.

Blijkt een coax verbinding slecht te zijn - ging werken als een condensator - dus wel signaal, maar geen gelijkspanning doorgeven na het instellen van de schotel. Hierdoor dacht ik dat de coax verbinding prima in orde was!

Iedereen heel hartelijk bedankt voor het meehelpen oplossen van mijn probleem!

Groeten uit een zonnig Spanje (Catral)

Bram

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Tja, ik weet niet hoe Travel-Vision het in de handleiding beschrijft wat een positieve of een negatieve skew is maar jij moet de lnb met de wijzers van de klok meedraaien als je achter de lnb staat.

Geplaatst:

Als ik achter de lnb sta, kijkend IN de schotel draai ik de lnb rechts om met de wijzers van de klok mee.
Dit klopt met het geen Travel-Vision zegt, het is alleen verwarrend of je voor of achter de schotel staat.

Eind goed, al goed!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...