Ga naar inhoud


gearresteerd


Gast

Aanbevolen berichten

Heb gelezen dat er in Spanje 9 mensen door de Guardia Civil zijn gearresteerd wegens het handelen in grote hoeveelheden ilegale smartcards voor het gratis kijken naar pay TV. Het is voor het eerst dat er justitieele actie ondernemen wordt tegen wanpraktijken omtrend dit onderwerp. Ik vind dit persoonlijk een goede zaak. Daar deze mensen ervoor gezorgd dat de providers represajes onderneemt tegen de hobbyisten. Mischien kunnen de echte hobbyisten nu weer verder gaan met de echte hobby. Overigens hebben de hobbyisten zich niet echt hoeven te vervelen want er was tenminste weer eens een keer werk aan de winkel.<P>Gr Salu2<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik niet helemaal met Bullet eens. Er zijn heel veel mensen voor wie dit een hobby is die ook gewoon een abo hebben op C+. Voor deze mensen is het een bijkomst dat door de hobby die ze hebben kunnen kijken naar iets maar is niet de hoofdzaak en daarom betalen ze gewoon uit principe het abogeld voor elke betaaltvprovider waar ze als Nederlander voor kunnen betalen.<P>Deze mensen denken zo zonder betaaltv geen hobby meer voor mij dus betaal ik gewoon waar ik naar kijk anders heb ik zo meteen geen hobby meer.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken een aantal mensen die een kaartje in hun tuner hebben om alles te kunnen zien. Daar is er maar eentje bij die een abo heeft op c+ omdat die niet wil klooien als de kaart weer uitvalt. Er zijn niet veel mensen bij die weten hoe je een kaart moet maken en gaan daardoor naar een handige buurman die dat wel kan en daar geld voor vraagt. <BR>De echte hobbyisten zijn mensen die zelf klooien met kaartjes en dergelijke om dingen te zien die anders verborgen blijven. Die kijken die film niet uit maar zijn al weer met een ander kanaal bezig. En dat zijn er niet veel...........(echte hobbyisten!)<P>Groeten BULLET!<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by BULLET (edited 12 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een regenachtige zondagochtend, zoals nu, kijk ik de film echt uit. misschien mis ik hele stukken van het begin, omdat het asperientje nog niet goed werkt, en de kater van gisteravond zijn werk nog wel doet. Voor de rest klopt de stelling gedeeltelijk. Ik heb geen abo op C+, en zal dit ook nooit doen. Ik kijk er gewoon te weinig tv. voor. Wel is het leuk DAT je kan kijken. Ik wordt nergens zo sacharijnig van dan van de mededeling "scrambeled signal". Op de een of andere manier moet dit dan worden uitgezocht hoe of je dit kanaal openkrijgt. Maar laten we elkaar geen mietje noemen, 99.9% van de mensen hebben er geen flouw benul van hoe eea. werkt, willen er ook geen flouw benul van hebben, zolang men maar kan kijken zonder dat het ze een rooie rotcent kost (we blijven nederlanders he). dat is helaas een bijkomstigheid. Ook heb je dan de zoogenaamde mensen die "er niet aan willen verdienen". Dit zijn de grootste hypocrieten die er zijn. Over de jaren zijn er al heel wat BBS-en, en later internetsites geweest die na verloop van tijd (bijna) allemaal op de een of andere wijze commerciel geworden zijn, of via via al gelieerd waren aan een bedrijf. Hierbij de opmerking dat dit gelukkig niet voor allemaal geldt. zie bv. de makers van Voyager, Stegen de maker van Multimac (MM), etc. De echte hobbyisten zijn veruit in de minderheid. ik ken er in elk geval maar een struk of 3 a 4. Dit zijn de mensen die als er info is deze ook met je delen. Dit zijn ook de mensen die niet louter en alleen geinteresseerd zijn in het vrijschakelen van kaartjes, maar ook de techniek van alles wat met ontvangst, lanceringen, bouw, antennes, etc etc. te maken heeft geinteresseerd zijn. Deze mensen zijn er weinig, en zullen er altijd weinig zijn. Hoeveel mensen hebben hier interesse in ? Nee, wanneer worden de vragen gesteld, niet als er een paar kanalen uitvallen en de rest blijft het doen. De vragen komen als de Taqilla's X, en XX uitvallen, of als het STC clone kaartje ermee opgehouden is. De meesten onder ons schotelaars die een abo op C+ hadden hebben dit nu echt niet meer. De Nederlandse mentaliteit, waarvoor betalen voor iets wat ook gratis kan. Dat dit toch wel redelijk gelijk kan worden getrokken met diefstal, dat vergeten we dan maar even. Hmm, ben zelf dus ook een dief. nouja jammer dan, so be it.<BR>Doe er tenminste niet hypocriet over.<BR>Prutsie (nog steeds met kater)<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen filmnet nog gewoon analoog was, heb ik heel wat verschillende decodertjes gebouwd en<BR>getest. Lag je soms uren te prutsen met de potmetertjes om "wat" te kunnen zien. (balken in beeld, veel ruis)<BR>Dat was nog eens een hobby. Tegenwoordig heb je gelijk mooi beeld als je de juiste sleutel<BR>maar hebt. Daar is geen kunst meer aan.<P>Groeten BULLET, hopper sinds 1988<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook een hobbyist en kijk met een alternatief kaartje naar diverse zenders. Ben ook gewoon lid van Canaal Digitaal (PlusPakket) en PremiereWorld (Duitse familie). Ben gewoon nieuwsgierig wat andere landen en culturen willen zien. Dat is voor mij de hobby. Pink + en HRT heb ik ook gewoon legaal. Verbluffend om te zien hoeveel RTL-4 stations er zijn. Of die nu Turks, Croatisch of Servisch zijn. Pink betekent overigens Vrolijk/Plezierig.. Heb de meeste moeite met die Nederlanders die pislink worden op een hobbyist als zijn kaartje het weer eens niet doet en dus géén originele kaart heeft met Abo. Die wordt dan op mij boos omdat zijn kaartje waar hij 40,- voor betaald heeft het GODVERDOMME niet doet en vervolgens de KOP van mijn ROMP wil trekken omdat zijn voetbal het niet doet. Alleen maar om de blamage dat zijn uitgenodigde buurman nu ziet dat 'ie het niet legaal heeft. Minpunt van Nederlanders die gratis wel heel erg extreem willen doortrekken. Maar het blijft wel een leuke hobby...<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met hypocriet te maken. Ik ken heel veel mensen in de satscene die wel meer kunnen dan alleen een kaartje vrijschakelen die gewoon een abootje hebben op C+ of Pr**ie*e. Dat de meeste dat niet hebben kan ik ook wel inkomen dat hoeft ook niet voor mij hoor is helemaal geen verplichting maar dat staaft onze vermoedens dan maar weer dat er heel veel mensen dit soort boarden alleen maar aandoen voor het gratis kijken en niet voor de sathobby op zich en we voor deze doelgroep een verandering moeten doorvoeren in bijv de downloadsectie om het via deze site nog moeilijker te maken voor de categorie vrijschakelmensen om het een en ander mogelijk te maken.<P>Satwatcher<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 12 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf toegeven dat eens graag kijk naar een film en zelf geen Abonement heb.<P>Zijn Die Lui van C+ toch hun eigen fout.<BR>Ik ben een Belg. Wil Gaarne C+ Nl origineel op kaart.Maar omdat ik in Belgie woon krijg ik Geen Abonement alhoewel ik ervoor wil betalen. Dus kijk ik maar via een goldkaartje. <BR>Ze mogen blij zijn dat we ze niet voor de rechter slepen wegens discreminatie.<P>Groeten<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's precies mijn punt..Het regionaal uitzenden is anno 2000 bijna 1 uit de tijd. En dat alleen voor de royalty fees. Pan-Europees uitzenden? Dan ook Pan-Europees kunnen lid worden. Anders doe het het maar fijn via de antenne!!!<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

shocked.gif Sluit me helemaal aan!!! shocked.gif <BR>Ik woon en werk in Macedonie en wil echt wel betalen voor Canal+ NL maar mag dat niet..<BR>Ik heb in de analoge tijd ook heel wat luxecript kasjes gebouwd en zelfst een orginele RTL4 kasje gekocht, deze gebruik ik nu voor mijn voyager om de 5 volt extern, een jaar nadat ik de decoder in huis had gingen ze digitaal en werd ik op zwart gezet!<BR>Ik begrijp wel dat het een probleem is met de auteurs rechten maar dat moet NU maar eens geregeld worden via het Europesche parlament want als wij de gulden moeten verliezen voor de Euro mogen we buiten dit toch ook wel bvb Sky legaal kijken?<BR>Ook is het stomste wat digitaal+ heeft gedaan om van Irdeto af te gaan, en lopen ze wel zo'n 100.000 extra pottenciele kijkers mis die een Iredeto ontvanger hebben! shocked.gif <P>------------------<BR> Let my people Sing!<BR>====================<BR>www.biggestdutch.org

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe dit voor de hobby maar woon in duitsland ik wil wel C+ pakket maar kan niet<BR>C+ doet er moelijk over.<BR>Voorbeeld klant heeft abo op C+ is in buitenland onder weg met caravan belt ons zegt seca werkt niet meer wij bellen C+ en zeggen per ongluk klant is onder weg in buitenland C+ zegt vanaf nu kaart divenetief geblokeerd.<BR>daar gaat de abo geld aan C+ voorbij en wat moeten de nederlanders dan die in buitenland wonen dit soort middelen gebruiken om toch nieuws te kunnen zien dan had C+ de ned zenders gewoon freetoair door geven dan gebeurd dit ook niet zoveel.<BR>een mens zoekt eenvoudig naar alterntief. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...