Ga naar inhoud


De status van Seca 2


Aanbevolen berichten


Ik wordt regelmatig benaderd door mensen die ergens keys voor Seca 2 hebben gezien of gedownload, en of ik die maar ff wil testen.

Dat er keys in omloop zijn, betekent niet dat Seca 2 gekraakt is. Zelfs niet als de keys al echt zijn. Het is hooguit een indicatie dat we in staat zijn om enkele onderdelen van een originele kaart te lezen. Dus stuur me a.u.b. geen losse keys, want daar kan ik toch niets mee. Om keys te testen heb je software nodig. De files dus. Als je die hebt, wil ik ze graag testen.

 

Een systeem is pas gekraakt als het algoritme bekend is. Dus als bekend is hoe de kaart werkt. Het belangrijkst daarbij is, dat bekend is hoe de kaart ge-update wordt, zodat je dat kunt nabootsen.

 

Nu dan even een beknopte beschrijving van wat er zoal moet gebeuren voordat we over een public hack (openbaar gemaakte beschrijving van de details) kunnen spreken:

- het algoritme moet worden gekraakt (zie de topics van Azazel e.a. wat daarbij allemaal komt kijken)

- er moet software worden gebouwd om de originele kaarten uit te lezen en evt. bewerken (je hebt tenslotte die keys nodig)

- dan moet er een systeem worden bedacht en gebouwd om dat algoritme na te bootsen (de files dus)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Er is inmiddels vooruitgang geboekt.

 

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat inmiddels de eerste originele V7 kaarten zijn gewijzigd en daarmee alle kanalen geopend kunnen worden.

 

Er zitten echter nog wel enkele haken en ogen aan:

- om te beginnen heb je dus een originele V7 kaart nodig

- verder moet je kaart geschikt zijn voor het basispakket (een pre-enabled kaart werkt dus niet)

- de software is nog niet zo heel erg stabiel, dus de kans dat je kaart onbruikbaar wordt is helaas nog relatief groot

 

Al met al weer 's wat goed nieuws dus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Iedereen die de moeite heeft genomen om te lezen hier op het board, zal inmiddels begrepen hebben wat de status is van Seca2. Maar voor degenen die niet zo graag veel lezen herhaal ik het hier maar even op 1 plaats:

 

Seca2 was even open, maar is beslist niet gekraakt!!!

 

We hebben heel even kunnen kijken naar enkele Seca2 kanalen omdat er een deel van het nieuwe superencryptie-systeem (1 van de 3 hash tables) bekend was geworden. Als je meer wilt weten over het hoe en wat, zoek dan maar eens op [color:"blue"]superencryptie[/color] en [color:"blue"]hash table[/color], daar hebben we tenslotte die zoekfunktie voor.

 

Als je ergens op een gecodeerd kanaal toch beeld hebt, betekent dat in ieder geval niet dat je stom toevallig over een Seca2 hack bent gestruikeld. Dat is een fenomeen dat al sinds mensenheugenis voorkomt. Alle providers hebben wel eens 1 of meer van hun kanalen "open" staan voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Beste Moderator,

Misschien heel dom en dus ook absoluut onwetend, maar ik kom tot de volgende vraag/ opmerking.

Ik heb uit de regels begrepen dat het niet de bedoeling is dat hier codes openbaar worden gemaakt.

Echter uit Uw berichten maak ik op dat als de "hack"bekend is deze wel geplaatst wordt.

Betekend dit als beginnend satelliet gebruiker dus dat het afwachten is tot hier meer bekend komt?

Naar ik hoop schop ik hiermee niemand voor de schenen. Mocht dit wel zo zijn dan bij voorbaat mij excuses want het zo niet bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Echter uit Uw berichten maak ik op dat als de "hack"bekend is deze wel geplaatst wordt

 

uh neen

alleen als er een hack zou zijn (zou dit wereldnieuws) hier wel bekend kunnen worden gemaakt.

 

hacks worden hier alleen besproken, niet aangeboden ..

tenminste ik heb er nog nooit een gezien..

 

cheers

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton geeft het antwoord eigenlijk al ,maar ik wil daar nog iets aan toevoegen:

- een uitleg hoe een coderings-algoritme werkt, is iets heel anders dan keys openbaar maken. Zo'n uitleg, daar hebben we niets op tegen, maar de bijbehorende sleutels zijn absoluut taboe hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...