Ga naar inhoud


Belangrijke punten uit moderatorsvergadering


Gast

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de moderatorsvergadering welke 19 november jl. heeft plaatsgevonden leek het ons een goede zaak onze members in te lichten over enkele punten welke besproken en besloten zijn. <P>Mede door de constructrieve bijdrage van een aantal members hebben we moeten concluderen dat er weinig tot geen problemen zijn met een gebruiksaanwijzing waarna geregistreerde gebruikers dienen te handelen. Verder bleek dat een ieder de gebruiksaanwijzing wel redelijk goed vond en daarom hebben we besloten hem NIET te veranderen. Enkel op bepaalde punten willen wij enige uitleg geven en verduidelijking scheppen.<BR>Wij zullen vanaf heden terughoudend modereren op de sommige punten. Zo zullen berichten welke in een verkeerd forum geplaatst worden door de moderators verplaatst worden naar het goede forum en alleen daarvoor wordt vermanend opgetreden als aantoonbaar de gebruiker opzettelijk verkeerd post. Ten behoeve van Newbies zal een top 40 met veel gevraagde beginnersvragen worden aangelegd in de faq afdeling en zal minder streng worden opgetreden tegen vragen welke allang op het board te vinden zijn geweest en wordt verwijzend naar de zoekfunctie verwezen. <P>Een ander heet hangerijzer is het "verbaliseren" van gebruikers welke willens en wetens overtredingen maken van de gebruiksaanwijzing van het board. Wij zullen hiertoe drie stappen hanteren. De eerst overtreding is een openbare waarschuwing een tweede overtreding wordt bestraft met een tijdelijke banning van twee weken en een derde overtreding levert een definitieve banning op. Om gebruikers goed te wijzen op de gebruiksaanwijzing en zich te laten handelen hierna zal elke keer waarneer het board geopend wordt de gebruiksaanwijzing zichtbaar worden en moet akkoord gegaan worden met deze voordat men toegang krijgt tot het board. Het ligt overigens in de bedoeling om zeer terughoudend te reageren op overtredingen van de gebruiksaanwijzing behalve waarneer een gebruiker andere gebruikers terecht stelt, ze onterecht en onheus bejegend en als users confrontaties met andere users of moderators uitlokken.<P>Betreffende de forums kunnen we melden dat sommige forums zullen verdwijnen en anderen zullen samengaan in andere forums. Het "Ik wil een crdtje" forum verdwijnt bijv omdat het indruist tegen het vrijschakelprincipe van het board. Terwijl somige Irdeto en Seca forums worden samengevoegd. Het "Frequentie, feeds & settings" forum wordt opgesplitst in een afdeling frequenties en settings en een apart forum voor de feeds. Verder zullen er nieuwe forums komen oa. voor Analoog/D2Mac ontvangst en voor Atmell kaarten. Door deze uitbreiding zal het huidige moderators team worden uitgebreidt met 4 mensen. Te weten Netpad, d0xt3rCb, Tech en Frans Diemen. <P>De downloadsectie op sat4all zal een verandering ondergaan. Wij zullen alle AU files uit de Irdeto en Seca downloadsectie verwijderen. Daar voor in de plaats zullen een aantal kale voorgebakken versies komen zonder mk01 en PPUA. Het praten en plaatsen van keys in het forum zal worden vrijgegeven zodat met deze kale voorgebakken files en met de informatie op het board de gebruikers de ingredienten worden gegeven om ZELF een goedwerkende Irdeto of Seca file in elkaar te zetten. Dit is besloten om het "wij zijn geen vrijschakelboard" kracht bij te zetten en om onze gebruikers zich nog meer te stimuleren zich te verdiepen in de hobby. Tevens zal een aktieve hobbyist zich nog meer gaan verdiepen in het loggen van bepaalde informatie welke onze hobby alleen maar ten goede kan komen.<P>Om het onderling contact tussen moderators en gebruikers op peil te houden zal er een speciaal emailadres worden geopend waarop gebruikers per email vrijblijvend nieuwe ideeen kunnen voorleggen. Wij zullen overigens alleen antwoord terug geven via email als het idee onze belangstelling heeft aangewakkert. Verder zal 1 keer per 3 maanden via de sat4all chat een avond worden belegd waar alle moderators aanwezig zullen zijn en waar gebruikers van sat4all in contact kunnen treden over het beleid van sat4all. Dit natuurlijk naast de dagelijkse mogelijkheid voor bezoekers van sat4all om via de chat met elkaar in contact te komen.<P>Verder zullen er enige veranderingen in de layout van het board komen. Dit in verband met de aanschaf van de licentie van het UBB board en de hierdoor noodzakelijke update naar de nieuwste versie van het UBB board. Tijdens deze veranderingen kan sat4all langere of kortere tijd niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Tijdens deze update zullen ook de veranderingen in de forums worden aangepast.<P>Al deze en andere werkzaamheden zullen natuurlijk niet direkt kunnen worden gerealiseerd. Dit zal in gedeelten gebeuren. We streven er echter na de meeste veranderingen uiterlijk binnen 4 weken te hebben doorgevoerd.<P>Zo dan hebben wij jullie nu op de hoogte gebracht van de veranderingen welke na het moderatorsoverleg zullen plaatsvinden en wensen jullie nu en in de verre toekomst nog veel plezier met sat4all.<P>Namens alle moderators van Sat4all<P>Satwatcher<P><BR>------------------<BR><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 23 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Allemaal mooi en aardig maar laat wat mij betreft die au-files maar gewoon staan. Ik expirimenteer graag met de verschillende files zoals die door anderen worden aangeboden.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Besloten=besloten, dat was de afspraak, ik vind het een prima idee om die AU files te vervangen en de users zo meer te stimuleren.<P>Voor degenen die willen kijken en vergelijken zijn er nog altijd sites genoeg te vinden die AU files wel nog aanwezig hebben dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.<P>Strakke actie in die vergadering, complimenten!<BR><P>------------------<BR>Greetings, Black Tiger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bind dat de heren een wijs en redelijke voorstellen naar voren hebben gebracht. Ik wil alleen maar toevoegen dat er meer ruimte moet komen voor de "echte beginners" en niet de "gratis kijkers".<BR>Ik praat voor mezelf en ik weet niet of anderen hetzelfde gevoel hebben, als ik een vraag heb en die lijkt heel eenvoudig voor de gevorderden tussen ons ik durf het niet te vragen om niet uitgescholden te worden voor iemand die gemakzuchtig is.<BR>Haal die AU's maar aub laat ons nu echt de ruimte om de "stomme" eenvoudige vragen te stellen. Dus v.a. nu het alleen om de hobby draaien.<P>Keep the good work<P>Groeten<P>Hanibal11<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is zo, maar waar kan ik wat uitleg vinden om een file zelf in elkaar te zetten?!<BR>ik ben is gaan zoeken maar helaas niet kunnen vinden ik vind het harstikke leuk om dat zelf te doen en een heeeeleboel andere.<BR>kunnen jullie niet wat uitleg geven hierover<BR>via de "faqs" zullen veel mensen dankbaar <BR>voor zijn die wel meer willen maar niet weten hoe je zo bin file maakt! dan gaat <BR>de hobby nog leuker worden.<P><BR>groet ray, <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal die AU's maar aub laat ons nu echt de ruimte om de "stomme" eenvoudige vragen te stellen. Dus v.a. nu het alleen om de hobby draaien.<P><BR>En dat is dus inderdaad een van de dingen die we hiermee willen bereiken. het moet weer gaan om hoe en waar zet ik die key .<BR>weer klooien met de hex editor ( of welke editor dan ook :-)<BR>doen en leren ( begrijpen wat je doet )<BR>niet domweg knoppie drukken en ik heb c+.<BR>WAT betrefd de domme vraag .. of de hele simpele.. stel hem in het algemene beginner forum .. kan je nooit je kop kosten lijkt mij :-)<P>gr dj<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer goede zaak ja, die modder-eter vergadering. Verder wil ik iedereen er nogmaals op wijzen dat het aantal oude berichten inmiddels zodanig gegroeid is, dat daar antwoorden op vragen als "Hoe zet ik zelf in file in elkaar?" echt wel te vinden zijn. Verder is de chat ook heel handig om snel een antwoord op een beginners-vraag te krijgen. Iemand is veel sneller bereid te antwoorden in een chat, zodat het binnen 5 minuten opgelost is, dan dat hij dagen in een thread moet reageren, en daar lange reply's moet typen om het iemand aan z'n verstand te brengen. Zeker nu in de toekomst alle moderators eenmaal per maand aanwezig zijn is het handig daar je vraag eens te stellen. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar dat zal denk ik nog wel meevallen.<P>Groeten en succes, Exposure<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die nieuwe regels om in jongeren jargon te blijven best wel top. Ik heb niet al te veel verstand (lees eigenlijk geen) verstand van hoe je een kaardje programeerd (weet iemand sites waar ik een beetje theorie kan ophalen). Het gaat mij overingens niet om het illegaal kijken maar ik ben wel benieuwd naar hoe zo iets in zijn werk gaat. Alvast bedankt!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben zeer benieuwd wat voor nieuw brouwsel uit het vat komt gelopen. zo te zien was het een bierrijke vergadering bij de sat4all mannen. ik hoop dat ze de volgende ochtend niet teveel sterretjes gezien hebben. <BR>peter / prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag zou ik willen reageren op een aantal van de reacties die in deze topic staan.<BR>Voorop gesteld, ik ben een leek op het gebied van het zelf maken van de keys en na een aantal pogingen heb ik het opgegeven.<BR>Blijft staan dat ik jullie motto " geen vrijschakelservice " volledig onderschrijf.<P>Satshow je hebt gelijk om te zeggen dat als ik mijn keys zelf zou kunnen maken dat dat een hele voldoening geeft. maar zoals paar reacties in deze topic (ray/ Hanibal11) al eerder zeiden, of je durft de vraag niet te stellen of je vind een faq waar je de ballen van snapt. en laten we eerlijk zijn de een ziet nou eenmaal eerder het licht als de ander.<P>Dan wordt er ook nog over irc en chat gesproken. Dit is iets waar ik niet goed mee overweg kan dus dat valt voor mij al af. en ik geloof dat nooit dat ik hier de enige ben. <BR>MRDZ oppert het idee over een handleiding op de downloadsectie. goed idee maar of het haalbaar is ivm tvrechten en andere juridise dingen, ik geloof er niks van.<BR>tot slot: een aantal maanden geleden is er gesproken over een meeting die misschien georganiseerd zou worden. ik snap heel goed dat zoiets niet zomaar vanzelf ontstaat. maar misschien zou zoiets op kleinere schaal georganiseerd kunnen worden bijv: 5 leken en een ouwe rot in het vak. ik stel mijn huiskamer hiervoor graag ter beschikking. op het moment dat de 5 leken de kennis dan wel bezitten zouden die dit weer over kunnen dragen. het maar een idee om over na te denken.<P>met vriendelijke groet SPJ<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...