Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Het is de laatste jaren wat ingewikkeld geworden over die gratis kanalen. Moest je nou betalen of niet of toch weer wel. Ik heb een gewone Aston 105 en wil graag de "gratis" zenders via de sateliet ontvangen. kan ik die nu gewoon aanvragen en tegen betaling (?) dan ook die nederlandse zenders krijgen of is dit nu alleen mogelijk als je een goedgekeurde ontvanger hebt?? Want ik heb natuurlijk een Echostar en losse CAM. Maar ik wil Nederland 1 gewoon via sateliet kijken,..ook in Seca2. Weet iemand nou of dit gewoon mogelijk is of dat er problemen rijzen omdat ik geen canal Digitaal ontvanger heb.
Puch Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Ik raad je aan om hier op het board veel te lezen. Met "zoeken" die je onder "Message board" vind zal je al heel wat kunnen vinden. Greetz, Puch iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 bedankt voor dit heldere antwoord! Als ik het goed begrepen had bij al die postings , dan had ik hier niet over een nieuw topic geopend. Dus misschien is er iemand die nu eens duidelijk kan vertellen hoe deze gocheltruc bij Canal+ werkt.
Puch Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Ik denk dat mij antwoord meer dan duidelijk was. Lees en je zal leren en wat die googletruc betreft lees de regels van dit board. www.sat4all.com/regels.html Vooral regel 4 Greetz, Pcuh iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Alfons Verbiest Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Beste Sathopper, Voorzover ik weet hoef je bij een abonnement nemen helemaal niet op te geven welke tuner je hebt. Ik heb b.v. de Hyundai HSS 1000IR, ook met de Aston 1.05 en dit is dus ook geen zogenaamde Canal+ goedgekeurde ontvanger. Ik heb een abonnement bij CDS (dus ook hun kaart en na de omruil seca 2) met het TOP pakket en ontvang dus natuurlijk de FTA kanalen, maar ook gewoon alle Nederlandse zenders. Geen enkel probleem dus (volgens mij). PS: de moderator heeft best wel gelijk, maar daarom kun je op een fatsoenlijke vraag gerust wel een antwoord geven. Groeten, Alfons
Andre1 Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Bedankt Alfons. Hier heb je nog eens iets aan. Met de info van Pcuh kom je geen stap verder.
view Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 @Andre1, met alle respect, maar voor iemand met 4 postings heb je wel vlot een mening over iemand. Hou het alleen op sat info aub. daar is het board voor!
sathopper Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Wanneer er een vraag gesteld wordt ook al is deze vraag ook al eens eerder gesteld reageren de moderators hier nogal eens gefrusteerd op wat wat nogal demotiverend werkt en verschillende personen ervan weerhoud om een vraag te (durfen) stellen. Een Tip voor de Moderators stuur een PM met uw frustatie naar de persoon en beantwoord de vraag die gesteld word op dit board op een normale mannier zodat een ieder zijn voordeel daar mee kan doen en tevens blijft de sfeer goed. vr.gr. pascal
Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Tja die Mod´s ook he branden je gelijk af. Laat ik je als niet zijnde mod op dit bord en geen andere verbinding hebben met dit anders als ieder aangemeld ander je iets mogen verduidelijken. Als ik je vraag hoe je heet krijg ik antwoord(tenminste als je sociaal vaardig bent), ik vraag na 5 min. weer hoe je heet en herhaal dit iedere 5 min., hoelang denk jij dat je sociaal blijft? Avensis P.s. Dit is geen hypothese maar helaas realiteit
Delano Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 @tcahopper Op andere boards zijn ze veel soepeler maar daar zie je bergen onbeantwoorde berichten of sterft het helemaal uit. Het is inderdaad wat meer moeite maar het resultaat zal er naar zijn. Heb ook nog wel vragen die ik nu nog niet weet te formuleren dat komt dan nog wel of wellicht raken ze over als ik verder lees. Het blijft toch een hobby. Het is heel verdrietig als je 6 berichten hebt gestuurd om iemand op weg te helpen en de volgende persoon komt met dezelfde vraag. Kijk eens op andere boards en ik denk dat je wel zal wennen hier.
Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Het is inderdaad voor Moderators een kick om mensen af te zeiken. Ik ben toch niet iemand die bij iedere scheet om hulp roept. En iemand kan een slimme opmerking denken te maken over het feit dat een persoon maar 4 postings hebt gemaakt. Nou,...bij mij staat ook dat ik redelijk nieuw ben, maar ben al sinds 1999 lid. Alleen is er een keertje hier iets goed fout gegaan en moest ik nieuw lid worden. Maar goed,...gelukkig zijn er ook mensen die wel willen reageren met een normaal antwoord. Bovendien,...niemand is verplicht hier een antwoord te geven. En wat die gocheltruc betreft,...ik bedoel hiermee dat gehannis om een gratis kaart,..later moest er betaald worden en een uittreksel uit het gemeente register en later weer niet,..etc, etc,..natuurlijk bedoel ik hier niet gegochel met keys. daar gaat het mij helemaal niet om. Ik heb AFN en dus een gelukkig mens. OK,...het gaat nu de andere kant op dan de bedoeling was met dit berichtje maar ik ben ook goed pissig dat een paar wijsneuzen meteen even willen laten weten dat er vooral jan-**len op dit board vragen rond gooien. Moderator,...doe maar met dit topic wat je het beste vind... Ik hou me wel weer even op de achtergrond.
Pionewbie Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 In dit specifieke geval is Puch waarschijnlijk op het verkeerde been gezet door de woorden "gratis zenders" en "seca 2". Ter verdediging (als hij dat al nodig heeft), ook als normaal lid kan ik mij soms irriteren aan vragen die zodanig zijn gesteld dat (b)lijkt dat de vrager (vaak newbie) geen tijd heeft genomen om eens op dit board te surfen of zelfs maar de boardregels te lezen.
IanPH Geplaatst: 19 januari 2003 Geplaatst: 19 januari 2003 Wat ik zo jammer vindt is dat Puch 147 op de regels wijst en daar ook meteen bij zegt dat hij vooral regel 4 onder de aandacht wil brengen. Hieruit blijkt dat hij naar mijn inziens ontrecht meteen vanuit ging dat het om het vragen naar keys of iets in die geest was. Ik heb het eerste bericht nog eens goed doorgelezen (iets wat Puch 147 naar mijn mening ook beter even had kunnen doen) en daaruit haal ik toch dat Sathopper het over de basis kanalen had die je voor een kleine vergoeding voorheen "gratis" (<- vanwege de kleine vergoeding) kon aanvragen. Ik kan me overigens voorstellen dat moderators gefrustreerd raken als een vraag al 100den malen is gesteld. Maar ten eerste kan ik mij deze specifieke vraag niet echt heugen. En uit het wijzen op de regels en specifiek op regel 4 was dat niet Puch 147 z'n frustratie !! En dat wou ik even kwijt, Ian Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Unetwork Geplaatst: 19 januari 2003 Geplaatst: 19 januari 2003 Beste sat vrienden, ik wil dan graag hier ook wat van zeggen: Moderators op dit board doen een hoop werk voor NOPPES en zijn dus niet hier bezig om hun privé frustraties op jullie te doen gelden. Zoals Puch en andere zijn wij letterlijk 4 a 7 uur dagelijks bezig om dit board in goede banen te leiden. Vaak lukt dit maar ja (wij zijn ook maar mensen) soms ook niet en ja ook wij laten wel eens een steekje vallen, mag toch? Om nu meteen aan te komen dat we expres jullie willen pesten of zoiets dergelijks gaat wel een beetje ver. Zoals dit board al zijn regels heeft zo heeft ook een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid om die regels te respecteren. Ik kan bij dit onderwerp geen typisch SecaII topic ervan maken. O.K. het is een beetje scherp opgemerkt door Puch, maar ga nu eens 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, seconden in onze schoenen staan. Je gaat online na een hele dag en soms tot diep in de nacht moddereren en net een heleboel vragen beantwoord, berichten verplaats die b.v.b. in het Humax forum staan met, “ik heb een echostar reciever en hebbe veel problemen wie kanne me helpen” En dat zo’n 20 maal p/d dan, ja misschien, dan kan je wat meer begrip voor een moderator opbrengen. En nogmaals wij zijn hier ook bezig voor onze hobby zoals een ieder lid van dit board dus nogmaals val ons nu niet meteen af als wij ook eens een steekje laten vallen! Neem even de moeite en schrijf naar de betreffende moderator een PM en dan gaan we weer lekker door met onze hobby! Aan iedereen veel sat plezier toegewenst! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten