Ga naar inhoud


coax (hoogfrequent) relais vraag


mghibli2

Aanbevolen berichten

Ik wil een tweede schotel aansluiten maar heb geen

automatisch diseq/toneburst control. gewoon mbv een schakelaar welke een speciaal coax relais bedient zou goed zijn. Bestaan deze coax relais voor schotels ? Dus niet die relais welke eigenlijk voor radio verkeer worden gebruikt. Is er een groot verlies (db)

over het relais ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaan coax relais voor het sat gebeuren die je aanstuurt met 12V DC.. Worden geloof ik gebruikt bij nokia 9500 ontvangers (weet ik dus niet zeker..)

Verlies heb je altijd in zo'n relais.. Een paar tienden van dB's verlies je al op de connectoren, en een paar tienden waarschijnlijk ook wel in het relais.. Maar houd in de gaten dat je met een relatief groot signaal werkt op de kabel.. De LNB versterkt het signaal al snel iets van 40-60 dB voordat het de kabel opgaat, dus die paar tienden (misschien 1 dB in totaal) zie je echt niet.. De C/N waarde blijft nagenoeg gelijk, dus dat zit ook wel snor qua ontvangst..

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek is naar Barend Hendriks. Deze verkoopt o.a allerlei van deze dingen. Daarbij is ook vaak het merk vermeld. Waarna je op het net de gegevens van de betreffende relais op kunt zoeken. Relais moet wel geschikt zijn voor ten minste 1,5 GHz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi mensen,

 

Ikzelf heb dezelfde plannen als de topicstarter. Zoals aangegeven ben ik ook op zoek gegaan naar Meneer Hendriksen.

 

Ik heb in zijn lijst de coax relais gevonden, maar ik ben absoluut niet bekend met deze materie. Welk relais zou ik moeten hebben en hoe stuur ik deze aan met 12 V.

 

Mijn huidige configuratie is alsvolgt;

 

Pioneer DBR-S110NL; 80 cm schotel; Monoblock LNB.

 

Ik zou hier mijn oude 60 cm schotel met single LNB bij willen schakelen d.m.v. het bewuste relais.

 

Wie helpt mij een beetje verder ?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...