Ga naar inhoud


Asscom met V10B geheugen probleem opgelost?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Oke het is vannacht wel wat laat geworden, maar rond 3.00 uur denk ik de oplossing gevonden te hebben voor de Asscoms met het geheugen probleem.

Op de site van M.Z vindt je een oplossing voor ontvangers met de originele sofware, maar met V10B heb je hier blijkbaar niets aan, maar je kunt het wel handig gebruiken

Blijkbaar heeft C+ iets verstuurd waardoor je ontvanger telkens als je deze uitzet spontaan alle zenders kwijt is.

Door eerst het geheugen geheel leeg te maken "ik heb gewoon de nieuwe zenderlijst van M.Z er over heen gezet" met als resultaat dat ik geen zenders meer heb, maar blijkbaar ook iets heb gewist waardoor het gehuegen verlies is opgeheven.

 

Vervolgens heb ik mijn ontvanger zelf een aantal zenders laten zoeken, de ontvanger uit en aan gezet en ja hoor nog steeds waren de ingelezen zenders aanwezig. Daarna alle zenders laten zoeken deze opgeslagen en ook nu nog steeds alle zenders aanwezig.

Ook vandaag de ontvanger regelmatig uit en aan gezet en nog steeds zijn alle zenders aanwezig en ook een 2e ontvanger op dezelfde wijze gewist en opnieuw ingelezen en ook deze werkt nog steeds.

Dus ik denk dat de storing vrij eenvoudig is op te lossen

gewoon geheugen leeg maken, zenders opnieuw inlezen en klaar is kees

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe heb jij dat gedaan bij mij ook met v10b als hij op nederland 1 staat gaat hij spontaan weer die software van C+ inlezen en daarna hetzelfde probleem

 

astro3

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry

 

ik was vergeten te vermelden dat ik eerst ook de V10B software opnieuw invoer, daarna het geheugen wis door de zenderlijst van MZ in te voeren en vervolgens de kanalen weer opnieuw in lees

Vanavond de 3e ontvanger ook zo behandelt en alles werkte weer perfect.

 

suc6

 

gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...