Ga naar inhoud


Kaon vs Extreme Is Extreme een kopie van ?


Penthe

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik lees wel eens wat en zit al de Extreme topics voorbij vliegen, maar mijn gevoel geeft aan dat de extreme lijkt op een kopie van de Kaon series.

 

Ik zal het proberen duidelijk te maken, kijk eens naar de opties van mijn ontvanger en check it out.

 

Kaon KCS-570 + CI-Module SKYCRYPT

opties: Game, Pvr, Multi Satelite Search, Ota upgrade, Wake-up time, 256 Color OSG, OSD Teletext, TV-SAT looped, DV3 (digital video broadcasting), 7 days EPG, SatcoDX, Stabb-USALS (universal satellite automatic location system), DiSeq 1.2, Dolby Digital/bitstream out, time shift function.

 

Dit lijken mij toch de zelfde opties als de extreme, met als enige verschil dat dit zonder enig probleem schijnt te werken. Ik bemerk echter wel een gelijk punt met beide ontvangers ze worden beiden bijzonder warm, eigenlijk wat te warm vind ik. Maar de Kaon schijnt geen last te hebben van de warmte.

 

Van firmware weet ik nog weinig af, en wat er precies instaat nu is voor mij nog een raadsel als newbie, ik kan niet zeggen wat het is aan een aantal versie nummers, weet alleen dat mijn firmware gedateerd is van 24-dec-2002 en er nog geen update is.

 

Mijn eerlijke mening is dat ik denk dat de extreme werkelijk een kopie is van de Kaon, misschien met een ander jasje en nog wat kinderziektes, maar dat neemt niet weg dat de extreme geen goede receiver is, een goede keuze zou ik zeggen, maar persoonlijk ga ik dan liever voor de Kaon.

 

Cheers

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi BigFoot,

 

Of de Kaon te koop is in nederland kan ik je niet echt vertellen als nederlander al 3 jaar woonachtig in Alicante Spanje. Ik weet enkel dat de Kaon erg HOT is in spanje omdat het een ware alleskunner is, en daarom viel mij de Xtreme zo op wat ik trouwens flink fout spelde:) Je verteld me zelfs nog wat meer merken en heb wat zitten spitten enzo door de verschillende webpages. En inderdaad het schijnen allemaal kopieen te zijn van de zo befaamde Kaon met een wat achterlopende firmware zo lijkt het of een kompleet andere firmware, daar kan ik niet echt veel over zeggen.

 

Maar het komt erop neer dat ik dan toch mijn zelfde mening overhoud, dan toch liever het orgineel de Kaon dus, ook heb ik gezien dat sommige kopies kwa prijs veel hoger gaan dan de Kaon zelf dat is niet echt lekker om te lezen aangezien ik voor dit beest met de SKYCRYPT 350 euro heb betaald en ik veel hogere prijzen heb gezien bij de copycats.

 

Eingenlijk zou je er van uit moeten gaan dat een dergelijk goed presterend merk wel te koop zou moeten zijn in nederland, Kaon heeft zijn naam al meer dan waard gemaakt door de jaren heen.

 

 

Cheers

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...