Ga naar inhoud


[Pioneer] Deco loopt vast na nwe kanalenlijst


chablis

Aanbevolen berichten

Ik heb de nieuwe kanalenkijst van M_Z gesorteerd en met de bijbehorende Eeprom (dat is toch 1530 voor mijn 110?) erin gezet, maar nu loopt de deco steeds vast. Blijft op 1 kanaal staan en reageert verder nergens meer op. Aan en uitzetten met de schakelaar helpt niet altijd. Soms gaat het een tijdje goed. Geen foutmeldingen gehad tijdens verzenden (trouwens nog niet opnieuw geprobeerd te verzenden) Iemand een idee?

 

Groeten,

 

Ton

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nop geen idee.....

Maar ik heb wel ongeveer hetzelfde probleem sinds enige tijd en ik heb er geneens

een kanalen lijst ingeladen ik laat de pio ze zelf gewoon zoeken.

Zou ook wel willen weten waar dat in zit.

Even voor de duidelijkheid,ik heb het alleen op bepaalde

kanalen meestal ergen in de buurt van ZEEtv maar dat zeg

ook nixs volgens mij want als ik die kanalen verwijdert

dan schuif het probleem zich gewoon op naar de volgende kanalen.

 

Zou het mischien een geheugenprobleem kunnen zijn door al

die extra's die er steeds meer worden bijgevoegt.

En dan zullen we het maar niet over de steeds grotere emu

hebben bij sommige zit hij helemaal vol geprakt weet niet

of dat er allemaal iets mee heeft te maken maar op een

gegeven moment moet het beperkte geheugen toch vol zijn lijkt mij.

 

 

 

 

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wordt er weer lekker aangerommeld

 

Neem er nu eens de tijd voor....

Gebruik eens de zoekoptie op dit board en zoek b.v. eens op "S110" daar kan je zoveel lezen (van leren) hoe je op een eenvoudige wijze een Pioneer decoder kunt voorzien van nieuwe firmware, eeprom en settings.

 

Laatste firmware van Dynamit is v625.

Laatste settingslijst van M_Z is van 13-04-2003

Pionero werkt perfect als je tenminste het juiste moederbord heb gekozen via de configuratie optie, kijk daarvoor in je decoder op je moederbord, daar staat b.v. BNP-1354 G (zoals bij mij)

 

Gebruik zorgvuldig de beschikbare middelen, werkt dan je decoder goed, ga dan pas je settingslijst zelf aanpassen op je eigen wensen

 

Goed werk heeft tijd nodig !!!

Het kan beslist goed werken, deze Pioneer decoder werkt ook ZONDER kaart met de 624/625 firmware van Dynamit.

 

Suc6

Grts, euromuis

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Euromuis

Ik snap jouw reactie niet. Zoals je kunt zien heb ik mijn deco al maanden geleden gepatcht, maar kreeg nu problemen met de nieuwe kanalenlijst van M_Z. Verschillende pogingen haalden niets uit en toen heb ik de Firmware maar geupdate naar 6.25. Ik merkte daar nog even bij op dat ik bij mijn deco (ook een G) de firmware er niet met pioneero in krijg. Satori heeft daar ook geen verklaring voor maar met JTag Operator gaat het prima. En aan het aantal postings en mijn inschrijfdatum kun je wel opmaken dat ik al aardig wat tijd heb gespendeerd.

 

Greetz,

 

Ton

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En aan het aantal postings en mijn inschrijfdatum kun je wel opmaken dat ik al aardig wat tijd heb gespendeerd.


Had je nu echt gedacht dat ik, voordat ik op een bericht ga reageren, iedere keer ga uitzoeken hoeveel berichten dat er gepost zijn over een probleem met een decoder?
Meerdere mensen hebben diverse decoders en wisselen ook regelmatig van decoder, dus je aanmeldingsdatum op dit forum zegt mij ook niets.

De firmware, eeprom, settingslijst en het programma Pionero is niet de oorzaak dat je decoder nu niet goed werkt.
De meeste Pioneer bezitters maken hier dankbaar gebruik van, en genieten elke dag weer van die extra opties.

De oplossing voor je probleem is meestal eenvoudiger dan je denk, maar soms kijk je er overheen en je blijft vervolgens in een kringetje rond draaien.
Vergeet niet dat heeeeeel veel mensen werken met Pionero, het niet goed werken van dat programma kan ook wel liggen aan de hardware van je computer....

Vraag eens of er iemand in je omgeving is die je wilt helpen om dit probleem op te lossen.
Gezien je aantal berichten is dit niet het enige probleem dat je gehad hebt met je decoder.

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien je aantal berichten is dit niet het enige probleem dat je gehad hebt met je decoder.

 

Ben ik niet met je eens. Ik heb ook al bijna 500 berichten gepost, en die waren zeker niet allemaal over m'n Pioneer, en van die die over de Pio. gingen waren ze ook zeker allemaal niet over problemen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@euromuis

 

Als het goed is is het aantal postings niet gelijk aan het aantal vragen, maar zal dichter bij het aantal reacties op topics van anderen enzo liggen.

Diverse pc's ook al geprobeerd en verder (kanalenlijst en Eeprom) werkt pionero ok. Het is bekend, zonder de reden te weten, dat bij sommige deco's bij de eerste keer de firmware niet met Pionero lukt, en daarna wél. Bij mij dus nog steeds niet, maar JTag Operator als een speer. Het gekke was dat laatst een stuk van de kanalenlijst spontaan uit de deco was verdwenen, een probleem dat anderen ook al is overkomen. En zodoende nwe settings..... en toen:zie start topic.

 

Greetz,

 

Ton

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat ik de nieuwe kanalenlijst en kanalenlijst van M_Z had geladen werkte mijn 5.12 ook niet meer. Dezelfde problemen als Chablis beschrijft.

Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de nieuwe instellingen in de eprom ivm de emu's. Dit heb ik niet getest maar ben naar 6.24 gegaan en problemen zijn weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar ik zit er niet zo diep in om te weten of dat zo is. Een feit blijft dat een nieuwere Firmware het probleem lijkt op te lossen.

 

Greetz,

 

Ton

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kanalen lijst van M_Z 1304 wekt goed bij mij behalve dat TPS niet open kan. Ik denk dat de transponder freq. niet korrect is.

ken iemand een andere programma ( dan pionero ) om deze lijst up te daten ?

bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De allerbeste editor voor kanalenlijsten van alle mediaguard ontvangers (Pioneer, Philips, Strong enz) is de MediasatStudioEditor 2.11 Nederlands. Je vindt hem op de MCEdit pagina

 

Dit is uitsluitend voor het aanpassen van de kanalenlijsten, dus niet voor het uploaden. Daarvoor blijf je gewoon Pionero gebruiken.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...