Ga naar inhoud


Iemand enige ervaring met de Kaon ?


Penthe

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Na 4 jaar gebruik van mijn philips 5816 heb ik 3 weken geleden een Kaon KCS-570 gekocht met een SK*CR*PT kaart.

 

Het is me dus ook al opgevallen dat de Xtreme eigenlijk Kaon is in een ander jasje.

 

Maargoed ik wil dus graag de bevindingen weten van de Kaon die ik gekocht heb en zijn kleine kinderziektes, ik zal vertellen waarom.

 

Ik had de Kaon gekocht en was het niet geheel eens met mijn nieuwe aankoop, het display was licht beschadigt, de klok liep 2 minuten per dag achter en ik had bij wit beeld met zwarte letters een scrambled scherm, dus ik terug naar de shop en kreeg een geheel nieuwe. Ok nu ben ik de trotse eigenaar van een Kaon KCS-570 met een goed display scherm maar het klokje loopt echter ook 2 minuten per dag achter en ik heb ook nog steeds dat scrambled scherm bij wit beeld met zwarte letters, is erg goed te zien bij rtl4 bijv. Met het klokje kan ik wel leven, klokjes genoeg om me heen. Maar dat scrambled scherm vind ik wat minder al gebeurd het meestal alleen in het commercial blok van rtl4 of die 3 kleuren schermen van C+. Voor de rest heb ik niet veel commentaar op mijn Kaon het is een erg mooi apparaat en geeft superscherp beeld, een ware alleskunner in een mooi jasje dus.

 

Kan het zijn dat de firmware die scrambled schermen veroorzaakt? Dus dat het met een toekomstige update verholpen is ? Kijk ik ben een leek in het vak, maar aangezien ik altijd met computers werk ben ik de sat toch een beetje gaan zien als een soort computer, je hebt immers ook software nodig voor je beeldscherm kaart op een PC dus waarom zou het ook niet zo werken met een sat receiver, misschien dom maar ik weet het gewoonweg niet.

 

Graag zou ik wat antwoorden willen of bevindingen of misschien ook wat technische informatie, hoe werkt mijn decoder/receiver wat doet de software/firmware allemaal met het apparaat. A.U.B. help me een beetje op weg mensen zodat ik het straks ook echt mijn nieuwe hobby kan noemen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Penthe,

Ik bezit weliswaar geen KAON-ontvanger, maar wel een uit de KAON-stal, nl. de DigiX (Xtreme is er ook zo eentje).

Ik wil iets zeggen over het gescrambled beeld. Ik merk wel dat de DigiX bij een groot deel witte achtergrond en wat teksten of zo daarin geprojecteerd, redelijk trilt. Wordt het daarna een beeldwisseling met andere kleuren, dan is het weg.

Maar wat noem je gescrambled? Verder ook met de DigiX redelijk tevreden, hoewel de software, m.n. scannen echt beter moet.

@@dios

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi aadios,

 

Wat ik bedoel met scrambled is dus dat je geheel wit scherm hebt met enkel zwarte letters, je kan dan niet meer lezen wat er staat, het gaat hier dan om een stilstaand wit beeld met zwarte letters, zodra er beweging komt is het inderdaad weg, het kan zijn dat het erger is bij mij omdat ik er een scart switch tussen heb staan, moet ook wel als je dvd speler, video en 2 sat receivers hebt.

 

Maar het geeft me een gerust gevoel te weten dat het dus bekend is, en dan is het waarschijnlijk ook een kwestie van firmware om het op te lossen als ik logish nadenk.

 

Bedankt!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik weet wat je bedoelt maar ik vrees dat het niet aan de firmware ligt. Ik heb het met veel alternatieve fw geprobeerd en het probleem blijft. Wat wel redelijk helpt is de receiver op secam zetten, beeld wordt dan stuk rustiger.

Het feit dat niemand je begrijpt betekent nog niet dat je een kunstenaar bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb met mijn kaon 570 klok ook een probleem hij loopt op14 dagen toch wel 10 min voor?Ook een probleem om mijn

magicmodule in dreamload te krijgen telkens waneer ik aanklik activate loader vraagt hij mijn menu code.Heb hem

al verschillend maal veranderd in de hoofdmenu en hij werkt

in al de andere menus wel.Het ligt niet aan de module want

bij een kennis ging het zonder probleem op zijn extreme.

dreambox 800 hd en dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens in het menu systen settings kijkt en dan bij system information en als je dan effe post wat daar staat , dan men zien welke software jij hebt enzo.

 

en tevens welke H/W omdat er alternative software voor is met leuke speeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een kaon KSC-570H en daar zit software in en dan is het een KAON-570HZ H/W 13.41.6d en dan heb ik leuke optie's erin zitten zodat ik geen kaart meer nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...