Ga naar inhoud


3 LNB op TRIAX: Waar te krijgen?


crazymans

Aanbevolen berichten

heb er net een binnen voor de kathrein en astro wok..

zie bijlage...

 

ik had 13 en 19,2

 

als hotbird 13 / astra 19,2 / astra 28,2 nu op de LNBhouder komen zet ik de klem met astra middenin...

 

doordat die klem een asje heeft kan ik 28,2 draaien tov het schotel oppervlak...

 

daarmee moet toch de schotel kunnen blijven staan zonder verdraaien?

 

cheers

 

 

 

andere bijlage proberen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De prestaties van de normale 88 triax met een dual feed zijn al niet indrukwekkend. Met de fixed triax holder is het huilen. Ik heb de flexibele triax houder die na te stellen is, iets beter. Maar 2 losse 60 cm zijn beter als een dubbelbezette 88 triax. Koop een diseq rotor. Veel beter.

Zelfs met een 60 cm wok erop. Dit geklooi was goed voor dat er diseq/usals rotoren beschikbaar waren of voor ontvangers die geen rotor aankunnen. En dan nog zijn er goede losse diseq positioners te krijgen. Het enige voordeel is snel zappen. Maar met al dat snelle gezap zie je niks.

Mijn favoriet is een 10 jaar oud 60 cm wokje uit de Peoples Republic of China, roestig en al dat nog steeds op mijn stab rotor prijkt en geweldig dienst doet met de allereerste Grundig Universal LNBF 0,8 dB (1995). Beter dan 88 Triax. Doet dienst van Astra2 t/m Telstar. Heeft alleen wat problemen met zwakke signalen op de oude Eutels. Pakt 88 Triax ook niet met single feed.

 

Greetz,

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk (download) zo schuin staat hij nu al wanneer de rotor in de Astra1 stand staat. Het lijkt of de Hotbird hoger staat maar dat komt doordat die LNB toevallig groter is.

post-1141-1318257800,8716_thumb.jpg

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...