Ga naar inhoud


probleem met videokaart


Gast tijger

Aanbevolen berichten

ik heb een IBM personal computer 300PL 500 MHz.

ik heb er een 64 mb geforce mx200 in gedaan

maar...die doet het niet.

terwijl dat me 16 mb voodoo 3 het wel doet.

kheb al geprobeerd een ander(e)stuurprogramma te gebruiken maar ook dit lukte niet .weet iemand toevallig wat ik moet doen?

 

alvast bedankt.

 

mike

Link naar reactie
Delen op andere sites


in een andere computer doet hij het wel gewoon,dus ik begin te denken dat het toch echt aan me computer ligt.

ik zou alleen niet weten wat.

maar suggesties zijn altijd welkom.

 

bedankt

 

mike

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb een IBM personal computer 300PL 500 MHz.
ik heb er een 64 mb geforce mx200 in gedaan
maar...die doet het niet.
terwijl dat me 16 mb voodoo 3 het wel doet.
kheb al geprobeerd een ander(e)stuurprogramma te gebruiken maar ook dit lukte niet .weet iemand toevallig wat ik moet doen?

alvast bedankt.

mike


Dit probleem is ontstaan sinds Nvidia de titanium chips is gaan gebruiken op hun kaartjes, dit is een nieuw soort chip waardoor alleen een klein koelblokje volstaat, dus geen koel fanneke. Op 1 of andere manier zijn ook aantal processor instructies veranderd waardoor de kaart ook anders reageerd in de pc.

Ik had dus eerst de oude versie mx200 met fanneke maar fanneke ging kapot en bah waren niet los te verkrijgen, aangezien mijn kaart nog in garantie zat kreeg ik nieuwe een titanium dus, de kaart deed het gelijk ik blij maar toen ik win xp wilde installen ging het hangen, de installatie loopt gewoon niet door, ik ben hem toen nog maar eens wezen omruilen maar resultaat zelfde. Ik heb toen maar kaart eruit gehaald voodoo 3 erin win xp geinstalleerd MX200 er weer in een backup gemaakt met drive image zodat ik dus kale windows zo terug kan zetten zonder install.

Je bent niet de enige met het probleem dat je aangeeft hier, en ik ook niet de enige met mijn probleem, maar dat het shit is geef ik toe, enige wat je zou kunnen doen is andere kaart aanschaffen voor die ibm of de voodoo 3 daarin laten, en misschien die mx200 in andere pc schuiven of terug brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik heb iets gehoord dat het ook kan zijn dat de on-board videokaart(s3trio)niet goed is uit te schakelen.

 

maar wat je zegt over dat met die koelvin dat wist ik niet.

kheb inderdaad ook in de BIOS me AGP aangezet maar dat werkt ook niet.

en nadat ik die 64mb kaart geprobeerd had deed soms me 16mb voodoo het ook niet.

kheb er ook een 32mb kaart in gehad maar die deed ook niet wat hij moest doen.

ik vind het erg vaag want het lijkt wel alsof die voodoo de enige werkende kaart nog is voor die IBM.

 

kan het misschien helpen als ik een kaart koop met een helem andere chippen set,zoals asus ofzo?

 

bedankt

 

mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er dan niemand die hier kan vertellen dat het waarschijnlijk een "low-voltage" kaart kan zijn die op een hele andere spanning werkt dan de oude generatie kaarten ?

De huidige kaarten kunnen zelfs beschadigd raken door een verkeerde spanning (1,5 volt voor de nieuwe kaarten t.o. 3,3 volt van de oude !).

 

Check dus even welke spanning je AGP slot levert en welke spanning je AGP kaart nodig heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...