Ga naar inhoud


Meerdere satellieten


Woaghalz

Aanbevolen berichten

Ik wil meerdere satellieten ontvangen, maar doordat ik de schotel op dit moment op een ongunstige plaats heb hangen wil draaien niet echt en het zal ook nog wel even duren voordat ik hem op een andere plaats krijg, wat kan ik dan het beste doen en waar en wat moet ik hebben.

 

 

 

phillips dsx 7072#servihard versie 8 revisie d multilanguage#78 cm triax#mastercrd lcd2#fun 6*1

 

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Woaghalz,

 

Het hangt er natuurlijk vanaf welke satellieten je zou willen bekijken. Als je keuze bijvoorbeeld astra hotbird zou zijn, volstaat een monoblock, astra en astra 2 zou kunnen met twee lnb's die je op de juiste wijze monteert. Natuurlijk kan het ook met een extra schotel erbij. Voor de 1e opzet heb je enkel de monoblock nodig. Voor de andere opstellingen een dicenq switch, tweede LNB en natuurlijk voor alle opstellingen moeten je settings aangepast worden.

 

Ik weet niet wat je voorkeur heeft of waar je probleemloos vrij uitzicht hebt, maar hier heb je in ieder geval een idee wat je nodig hebt.

 

Persoonlijk vind ik OF Sirius OF Hispasat wel interessant.

 

In het forum zal je zeker meer hieromtrent aantreffen. Kijk hier maar eens. Zoeken op het forum met als zoekstring "meerdere" zal ook wel het e.e.a. opleveren.

 

http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...amp;amp;fpart=1

 

Suc6 en greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He woaghals. (Ik woon vast bie die in de buurt, zuudoostDrenthe tussen Ter Aopel en Emmen).

Ik heb van de week een monoblock aangeschaft, en heb nou de hotbird erbij maar ben behoorlijk teleurgesteld in het zenderaanbod, alleen sf1/2 (Zwitzersduits) en bbc prime vind ik wel aardig, verder is het vooral op het (midden)oosten gericht. (al ben ik nog niet uitgezapt).

Mijn ouwe single-lnb gebruik ik nou straks op de camping.

Ik heb al ff gepield met mijn campingset en krijg zonder veel moeite astra2d (bbc1 2 3 4 etc) sirius (op scandinavia gericht) en hispasat (op spanje gericht).

Ik weet niet waar je voor gaat, maar ik ben een echt natuurmens en dan zijn vooral ticket op sirius en taquilla op hispasat interressant. Daar zijn mooie educatieve populairwetenschappelijke natuurfilms te zien. (Mits je een geldig abonnement hebt :-)))).

Aangezien draaien een probleem is en de Philips dat sowieso niet kan zonder losse positioner, heb je i.m.h.o. de volgende opties:

 

1: monoblock voor hotbird

2: 2e lnb met losse houder/beugel en disecqswitch op Astra2 (monoblock werkt niet omdat de hoek te groot is tussen astra 2 en 1)

3: Extra schoteltje erbij met losse disecqswitch en die richten op Hispasat of Sirius. Bedenkt wel dat hispasat een heel andere hoek heeft t.o.v. de Astra(zo'n 50 graden naar het westen, met een veel kleinere elevatie.)

Zelf zou ik een schoteltje erbij zetten voor sirius als ik jou was. (Maar ja, ik ben dan ook een echt natuurmens:-))

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...