Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


Gast

Aanbevolen berichten

Dat laatste is een waar woord. Freek heeft<BR>zijn eigen graf gegraven, maar als we niet<BR>uitkijken heeft ie ook ons graf gegraven.<BR>Duck is al gestopt met het plaatsen van<BR>hexfiletjes, omdat ie het (terecht) spuugzat<BR>is dat handelaren veel geld aan zijn werk<BR>verdienen. De vraag is echter wie hij daarmee<BR>heeft, de handelaar of de beginnende hobbyist. Ik denk veel meer de laatste.<P>Wat Freek niet voor elkaar heeft gekregen<BR>door inzetten van juristen, krijgt hij nu<BR>voor elkaar met het zoeken van de publiciteit. Doordat het vrijschakelen van<BR>kaartjes nu zo'n grote bekendheid heeft <BR>gekregen dat het storm loopt op kaartjes<BR>en programmers hoopt hij dat de hobbyisten<BR>zullen stoppen met het publiceren van keys<BR>en hexfiletjes en dat daarmee de hele hobby<BR>zichzelf zal verstikken. Zijn club zal tijdelijk wat terugvallen, maar het wel overleven.<P>Ik zie echt niet in waarom er een elite zou <BR>moeten zijn van gesettelde hobbyisten en <BR>aan de andere kant newbies die niet meer aan<BR>de bak komen. Als iemand als handelaar is <BR>ontmaskerd. Laat hem dan gepekt en gekoolteerd worden, maar laten we elkaar alsjeblieft niet gaan zitten wantrouwen en<BR>laten we nieuwkomers altijd verwelkomen en<BR>helpen.<P>Alleen zo verliest freek. Safety is in numbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met de beweringen die ik hier en daar lees ben ik het deels eens, maar wat mij wel opvalt is dat je toch op dit board een link ziet staan naar een satshop waar je kunt kiezen uit een pakket met meerdere (lege) Gw kaarten nu moet ik gek zijn maar wat moet een "hobbyist" met 5 Gw kaarten bij z'n programmer, volgens mij zijn de mensen die zo'n pakket kopen juist de echte mensen met Eurotekens in de ogen oftewel de grote geldwolven welke grof geld verdienen over andermans rug.<BR>Mijn voorstel is dan ook om aan winkeliers om enkel en alleen een programmerpakket samen te stellen met 1GW kaart en geen losse kaarten te verkopen, ik snap natuurlijk wel dat de winkelier ook z'n omzet moet halen maar de marge lijkt mij groter op de verkoop van 10 secadozen dan op 10 programmers.<BR>En wat die AU filez betreft zet ze eens zonder key's op het net misschien dat H.H. handelaren/geldduivels dan ook wat meer moeite moeten doen ipv. proggen en grof geld vangen.Ik geef toe ook ik heb weleens een kaartje voor iemand geprogt maar toch echt zenders waar voor je in NL geen off. abo kunt nemen (Kio) en trouwens wie heeft er tegenwoordig nog zin in die ellenlange herhalingen die Kanal- uitzend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by radioactive:<BR><STRONG>Met de beweringen die ik hier en daar lees ben ik het deels eens, maar wat mij wel opvalt is dat je toch op dit board een link ziet staan naar een satshop waar je kunt kiezen uit een pakket met meerdere (lege) Gw kaarten nu moet ik gek zijn maar wat moet een "hobbyist" met 5 Gw kaarten bij z'n programmer</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Dat lijkt me toch niet zo moeilijk laugh.gif" border="0<BR>Een echte hobyist heeft wel meer als een ontvanger. Ik ben bv begonnen met een MM9500 toen heb ik er een Echostar secadoos bijgekocht en sinds kort ook nog een Hummie.<P>Dat alleen geeft al ruimte (zonder dubbele kaartlezers) aan in totaal 5 GW kaartjes. Daarnaast wil je er ook nog wel een paar hebben om dingen te proberen. Ik gebruik dus in m'n uppie 8 kaartjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja, een echte hobbyist heeft meer dan 1 ontvanger, en ik ben Willem Alexander, Prins van Oranje. Dit is dus commercie, Heren. Tot voor kort kon ik nog fijn mijn kaartjes proggen en lekker kijken, maar door het commerciele gekl**** van heren zoals de topic starter zoek je je nu soms dus een ongeluk naar URLs, worden er rechtszaken gevoerd, en lees ik ook op deze board en bij de broers van Satfun niet zo fijne verhalen over hobbyisten ?) die bezoek krijgen van justitie. Met andere woorden: op deze manier roepen we het gewoon over onszelf uit. Laten we onszelf vooral niet voor de gek houden. We kunnen allemaal wel heel hard tegen onszelf roepen dat we hobbyisten zijn, maar weten we dat wel zeker met al die aliassen. Hoeveel handelaren zijn er onder ons en hoe weten we zeker dat we mr. evil (Freek dus) niet gewoon een van ons is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Willem Aexander vertel eens. Wanneer ga jij een seca bakkie kopen? En doe je dan ook je 9500 weg?<P>En als Maxima nou eens naar Canal+ wil kijken en jij naar PW, hoe los je dat dan op? Of hebben jullie kabel? Ik niet!<P>Overigens dat Freek ook hier op het bord zit heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Twee weken terug wat MK&PPUA's geruild en binnen twee dagen waren ze uitgeschakeld.<p>[ 21-05-2001: Message edited by: Henkie ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij denkt toch niet dat Maxima en WA 's avonds TELEVISIE gaan kijken. Reken maar dat dat paleis op zijn grondvesten staat te schudden. Nee hoor, dat hobbyen met kaartjes is voor sloebers zoals wij. Vwb Freek op het board, die indruk heb ik, en ik niet alleen, ook al een tijdje. Er verdwijnen nogal wat sites namelijk, meestal net als ze uitgeruild zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mooiste en meest waarheidsgetrouwe verhalen komen IMHO van Goofy op pagina 2 en de reactie daarop van Toxiq[Q] op dezelfde bladzijde. Als ik s'avonds ( nu even in de baas zijn tijd, maar dat ben ik zelf cool.gif" border="0 ) de boards in duik kom ik zo veel nieuws e.d. tegen dat ik 1. een aantal uren aan het lezen ben 2. dan het een en ander uitprobeer en 3. dan is het intussen wel tijd de echtgenote niet te laten denken dat je alleen maar een hobby hebt en haar als dienstmeisje. 4. En dan moeten er ook nog enkele uurtjes geslapen worden. Het komt er dus op neer dat ik graag wil dat alles werkt maar vervolgens botweg geen tijd meer heb om ook nog eens uitgebreid te gaan kijken. Misschien komt er nog eens een zip programma op de markt dat 48 uur in een etmaal kan comprimeren dat geeft dan wat meer speelruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens met TeeBee en Toxic[Q] !!<BR>Jammer dat het zo moeilijk is om aal die gasten die geld mee verdinnen op afstand te houden frown.gif" border="0<BR>Persoonlijk heb ik een abo en ik zie totaal niets illegals in mijn hobby. <BR>Nog even over de beginnersvragen. Het is meteen te zien wie wil echt er iets over weten en wie wil alleen maar liefst zo snel mogelijk en zo veel mogelijk zenders open krijgen zonder moeite te doen om wat te leren. Ik ben vol begrip voor al die collega's die soms 100 keer dezelfde vraag beaantwoorden omdat men soms geen moeite doet om te zoeken of zo'n vraag op de juiste plek te plaatsen ( bijv. beginnersvragen ). <BR>Aan het begin ook gedaan maar nu heb weinig zin meer ( voor duidelijkheid : het gaat om alle vragen die meerdere malen zijn beaantwoord geweest ).<BR>beste groeten ( behalve anal- natuurlijk )<BR>poolman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog gekker als je een buurman van 3 huizen verder een schotel ziet plaatsen en vervolgens de volgende dag voor de deur staat met de vraag kan je voor mij ook niet zon kaartje maken (heb de beste man nog nooit gezien)<BR>Ze gaan er gewoon van uit dat als je een schotel hebt staan en geen kleurtje hebt illegaal kijkt !!<BR>Het kan niet gekker worden<P>Robbie rolleyes.gif" border="0mad.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eigenlijk wel met jullie allemaal eens.<BR>Aan de ene kant Mensen die snel binnen willen zijn door snel en veel kaartjes voor veel geld verkopen met files en keys door anderen geschreven daar kan ik ook niet tegen.<BR>Maar aan de andere kant die handelaren die hoeven toch niet meer op het board om vragen te stellen want die weten denk ik al hoe ze kaartjes moeten vrij schakelen lijkt mij tenminste anders hebben ze weinig handel .<P>Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat denk ik de meeste vragen toch wel van mensen komen die echt met hun hobby bezig zijn .<BR>maar als ik jullie zo hoor dan durf ik bijna geen vragen meer te stellen.<P>groeten jim

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,<BR>Wat een gelees deze topic maar affijn ik heb me er doorgeworsteld.Dat de meningen uiteenlopen kan ik in komen en ik was ook niet van plan om mij in die discussie te mengen,ik wil alleen het volgende even kwijt.<BR>Daar ik redelijk op de hoogte ben van het runnen van een ubb board en daarom weet hoeveel tijd en energie daar in gaat zitten wil ik bij deze iedereen die zich inzet om dit geheel draaiend te houden mijn welgemeende complimenten doen toekomen.<BR>Gezegd,als je er eenmaal mee begint word het een kind dat je wilt opvoeden tot het groot is in mijn geval bleek dit een utopie en daarom nogmaals jongens (en meisjes)veel suc6 om de boel draaiend te houden.<BR>Al stonden hier nooit geen keys en files meer toch zou ik elke dag terugkomen om gewoon lekker ff te lezen.<BR>Alle medewerkers,het ga jullie goed en nogmaals bedankt namens een trouwe fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de advertie van de werkgever van TB krijg je bij het kopen van kaart en programmer ook uitleg. Dan ga je toch precies doen waar TB toch zo'n hekel aan heeft, nl elke leek wegwijs maken hoe je gratis naar bepaalde zenders kunt kijken. Of zullen er alleen maar echte hobbyisten naar die twee zaken toekomen?? Die hebben toch al alles.<BR>Volgens mij moet je ook verschil maken tussen handelaren die GROF geld willen verdienen,en die handelaren die normaal van deze tijdelijke extra omzetmogelijkheid gebruik maken en normale prijzen vragen.<BR>Er zit er een dealer in deze buurt die fl 250,- voor een seca goldkaartje vraagt.Maar er zijn ook nog handelaren die de kerk midden in het dorp laten.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TeeBee,<BR>Wat zie (lees) ik nu ??<BR>Ben je inmiddels weer weg in Uden ??<BR>Je schrijft hierboven, bij geen enkel satelliet ontvangst gerelateerd bedrijf meer werkzaam te zijn. <BR>Mogen wij misschien weten waar je nu<BR>wel werkzaam bent of tenminste in welke branche ??? of is dit secret ??? <P>Hierboven kom je ook terug op;<BR>@Adividinges, Jij kunt het weer eens niet laten iemand persoonlijk aan te vallen. Getuigd maar weer van een grote mond maar weinig verstand.<P>Ik denk niet dat je mij bedoeld, maar met wat fantasie zou je dit wel kunnen denken gezien de actie direct na het plaatsen van m'n stukje. Als ik het mis heb laat me weten. Maar ter herinnering voor jouw, ik schrijf een stukje terug;<BR>Jammer dus van T****** zijn ongemak, hij is toch een van diegene die zijn mannetje staat op het gebied van bijna alle sat-crypts.<BR>Kortom dit was geen AANVAL op jou !!!<P>Laten we ons s.v.p bezighouden met de hobby.<BR>Groetjes Aviddv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...