Ga naar inhoud


no card inserted met topfield 4000 en MM


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Regelmatig decodeert mijn MagicModule de zenders niet.

Als ik dan kijk in het C.I. Menu bij kaart dan zegt de module er is geen kaart inserted, na een beetje rommelen met de kaart dan ziet ie hem weer.

 

Het vreemde is dat ik dit ook met mijn oude MM had daarom heb ik een nieuwe gekocht en een nieuwe funkaart en wéér hetzelfde probleem.

 

Ik denk nu dat het iets met mijn toppie te maken heeft en daarom post ik het hier en niet in het c.i. forum omdat ik er maar van uitga dat de nieuwe MM cam. niet hetzelfde probleem kan hebben.

 

Iemand suggesties ?

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had ook problemen met deze combinatie, o.a. ook 'no access' foutmeldingen, 'no card', etc.. , zelfs zo erg dat hij het op een gegeven moment helemaal niet meer deed.

Ik had penta 1.05 erin, en heb hem net vanavond opnieuw geprogrammeerd met penta 1.09, en nu doet ie het (voorlopig) weer als vanouds.

Dus misschien dat herprogrammeren het bij jou ook kan oplossen....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat het allemaal te maken heeft met de versie van de MM die men gebruikt. Zelf heb ik een "oude" 1.01 en die draait probleemloos in de 4000.

Renzie (inmiddels 5000 bezitter) heeft wel eens geld geboden om aan mijn ouwe MM te komen. De latere versies geven over het algemeen wat meer problemen.

Dus ruil em voor een 1.01 als je ooit de kans krijgt. Heb hier met MR in de Topfield ook veel problemen terwijl de sky/joker geen probs geeft.

MR in de Manhattan gaat wel weer als een speer.

 

Ligt dus duidelijk aan de combinatie ontvanger-cam.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, het zou wel kunnen, mijn eerste cam was een 1.01, die heb ik omgebouwd naar een 1.04, vandaar dat ie stuk ging natuurlijk. Later gaf die semi 1.04 toch problemen en ging kapot, nu heb ik een echte 1.04 en hij geeft ook problemen.

 

Toch denk ik dat ik hem niet terug ruil voor een 1.04, ik heb al eens met mijn Strong 4375 meegemaakt dat er later nieuwe software voor de ontvanger uitkwam die geen problemen meer maakte, daar zat ik toen met mijn gedowngrade Cam.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wist ik het maar, dan had ik de vraag hier niet gesteld, ik dacht er nog aan dat mijn kaart versleten was.

Als je de module openmaakt zit er een soort pinnetje waar de kaart tegenaankomt, als je kaart een beetje bol staat dan schuift die mischien net over die pin en detecteerd ie hem niet. Dit zou bijvoorbeeld door de warmte kunnen komen.

 

Maar ik heb geen verklaring waarom dit met een nieuwe cam en nieuwe funkaart kan gebeuren. Tot nu toe heb ik het maar een keer gehad met mijn nieuwe en vaak met mijn oude module.

 

Tot zover wat ik weet.

 

patrick

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...