Ga naar inhoud


spdif netwerk


mghibli2

Aanbevolen berichten

Deze usb is (helaas) alleen een input, ik wil zowel dig in en uit naar de pc. hoger doel is om sateliet radio (toch al digitaal) direct via de receiver naar de pc te sturen voor opname en andersom, dig geluid van pc (dvd,cd speler,games etc) naar receiver.

Ben mee eens dat sommige audio bronnen analoog beter kunnen klinken, maar ik heb genoeg van ruisen,kraken,brommen.

Mijn audio bronnen liggen nogal uit elkaar evenals de weergevers.

 

groet

mghibli2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Deze usb is (helaas) alleen een input, ik wil zowel dig in en uit naar de pc. hoger doel is om sateliet radio (toch al digitaal) direct via de receiver naar de pc te sturen voor opname en andersom, dig geluid van pc (dvd,cd speler,games etc) naar receiver.
Ben mee eens dat sommige audio bronnen analoog beter kunnen klinken, maar ik heb genoeg van ruisen,kraken,brommen.
Mijn audio bronnen liggen nogal uit elkaar evenals de weergevers.

groet
mghibli2


Ruis en brom zijn altijd naar, en daar heb ik dan gelukkig ook geen last van, maar begrijp wel wat jij wilt en als het dan toch digitaal is waarom dan niet, maar op je audio zit een output jammer dat zoiets meestal doormiddel van een kleine jack aansluiting gaat, dus je kan wel geluid doorvoeren maar dan niet digitaal, terwijl het wel digitaal binnenkomt (zeg ik dat nu goed?) Aangezien de jack wel ruis geeft is dat jammer en vervelend voor jou dus is digitale output wel van belang in dit geval, maar volgens mij zijn er redelijk goedkoop wel audio kaartjes verkrijgbaar met een digitale uitgang waardoor je toch kan doen wat je wilt. Ik kan je er helaas niet verders bij helpen op het moment, na mijn verhuizing is nog lang niet alles aangesloten en hoop spulletjes zijn na aantal jaren wel aan vervanging toe en daar word nu druk voor gespaard, de bedoeling is hier dan analoog/digitaal systeem neer te zetten in combinatie met de pc, ik zit ook te denken aan zo'n sound blaster audigy of hoe je hem ook noemt maar dan de gene die de digi aansluitingen heeft, fijne daarvan is dat je hem extern er bij kan zetten, zouden er gelijk 3 audio bronnen op mijn pc zitten, 2x analoog out en in en dan 1x digitaal in en out, dat lijkt me genoeg maar helaas kost zo'n audigy behoorlijk wat eurie. Dus de prijs voor digitaal zal best wel veel zijn voor jou om enkel output te verkrijgen, ding kost geloof ik zo'n 199 eurie nieuw.

Hou me in ieder geval beetje op de hoogte van het gebeuren want we willen uiteindelijk wel vrijwel zelfde opbouw hebben (al houd ik bepaalde dingen analoog) en is het dus interresant om er over te lezen. En als ik info kan krijgen dit weekend over digitale kaartjes geef ik dat ook gelijk aan je door.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...