Ga naar inhoud


Infinity USB Phoenix disconnect ineens


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik heb die progger nog niet zo lang maar sinds een 3 dagen gebeurd er iets wat ik niet kan verklaren, ik steek een fun 4 in de progger, die doet keurig auto detect, en dan wil ik mijn kaart gaan beschrijven of wissen, klik op wissen en dan ineens dat kan op 2% zijn of 50% zijn noem maar op hoor ik die USB ping pong sound en hangt de soft van de progger en de drivers kunnen onder win xp niet gebruikt worden, en geeft winxp dus een error melding, gooi ik het programma eruit en start het opnieuw staat er not connected, usb kabel eruit/erin plop connected, driver error ook weg, gaan we weer kaartje beschrijven pang weer de usb die het disconnect geluidje geeft programma hangt weer progger staat te knipperen. Ok andere pc genomen usb kabel erin progger erop drivers geinstalleerd en zelfde probleem doemt op, andere usb kabel probleem blijft, zolang ik de progger niet gebruik blijft hij keurig connected, het gebeurd enkel als ik wis of schrijf naar een willekeurige kaart, heb zelfs drivers maar even gedownload maar ook dan zelfde probleem. na een aantal crashes en kabel eruit en erin doet hij het dan uiteindelijk wel ok.

 

Volgens al het zoekwerk denken wij hier dat het een bug is die ineens opgedoken is, maarja zoektocht naar vergelijkbaar probleem leverde niks op, dus maar berichtje hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een aantal dagen geklooi en zoekwerk is het probleem dan opgelost, het probleem komt meer voor heb ik mogen lezen op andere forms waaronder ook satdudez, aangezien niemand een oplossing wist hebben we die zelf gevonden en zal daarom ook hier als eerste de uitleg ervan geven zodat anderen met het disconnect probleem dit op kunnen lossen.

 

Onder windows XP Pro/Home worden er geen USB drivers geinstalleerd voor VIA chipset based mainboards, hoe dat met andere mainboards gaat weet ik niet maar gaat me in dit geval dan ook niet aan, aangezien de software van de USB infinity phoenix nogal nauw werkt met zijn progger (omdat er kloontjes rondgaan) en beide USB protocollen ondersteund komt hier het probleem, welke zou windows moeten geven aan de progger die beiden aankan als er geen specifieke drivers zijn die dat bepalen. De oplossing is dan uiteindelijk heel simpel zorg dat windows dat wel weet, maar windows heeft er geen drivers voor. De oplossing is dan ook door naar de VIA homepage te gaan en daar het bestand VIAHyperion4in1446vp6.exe te downloaden, dat is kort gezegd een VIA service pack, deze zal met quick install je systeem scannen en de juiste USB drivers meegeven waardoor het infinity disconnect probleem word opgelost. Dit geldt dus ook voor het probleem van altijd disconnected aangeven onder xp en wel de juiste software hebben. Het is dus uiteindelijk een XP probleem wat de ellende veroorzaakt door geen support of te weinig support aan USB te verlenen, nauw luisterende hardware komt daardoor schijnbaar in de problemen.

 

Hopenlijk kan dit bijdragen aan andere infinity USB (Phoenix) bezitters met dergelijke problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...