Gast Geplaatst: 9 december 2003 Geplaatst: 9 december 2003 Is er nog iemand die mij kan helpen aan de laatste firmware (1.8 ned ) voor een DSB 9800 met de loader. Ik weet dat het al een oud ding is maar ik heb het spul gekregen en ben pas net gestart met het sat. gebeuren. Alvast bedankt
IJsvogeltje Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 Stuur eens een mail naar Echostar, misschien kunnen hun je helpen. Succes, IJsvogeltje...
Gast Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 Hallo, Mailtje naar Echostar zal niet helpen. Deze ontvanger ondersteunen ze niet meer, en deze ontvanger werd niet in almelo gemaakt maar in Italie. Volgens mij kan een van de leden van dit board je hier wel aan helpen, ik geloof Trust, maar dat weet ik niet zeker. ALs je dit leest trust, dan mag je die software ook wel naar mij sturen.
trust Geplaatst: 11 december 2003 Geplaatst: 11 december 2003 Citaat: Mailtje naar Echostar zal niet helpen. Deze ontvanger ondersteunen ze niet meer Op dezelfde vraag (laatste software) , kreeg ik het volgende antwoord : Dear customer, We can't give you the software, but you can send the receiver to us. We will put the latest softwareversion 1.8A in it. This will cost you about 25 Euro without transport and VAT. If you send it to us please ask for a softwareupdate in a letter. With regards, Service department. Our service, your satisfaction ======================================================= The information contained in this communication is confidential and may be legally privileged. It is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. EchoStar International Corporation is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt. ======================================================= Na een beetje doorzeuren , het volgende antwoord : Dit komt omdat we de software niet mogen vrijgeven, Aangezien de software niet door ons zelf ontwikkeld is. Ook is deze ontvanger niet zo eenvoudig te updaten als onze nieuwere ontvangers. Het verschil tussen de 1.6 software en de 1.8A is o.a. geluid op ARD, En verder wil de ontvanger wel eens blokken op de nederlandse kanalen met de 1.6 software. Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 14 december 2003 Geplaatst: 14 december 2003 Na vele aanpassingen in het INI bestand krijg ik het nog steeds niet voor elkaar.Ik krijg steeds meldingen over Com1, Com2 etc. Doe ik iets verkeerd ? Ik gebruik een 1 op 1 seriele kabel (mastera 2) dat zou zoals ik gelezen heb goed moeten zijn.
looney2 Geplaatst: 5 januari 2004 Geplaatst: 5 januari 2004 Ik krijg steeds meldingen over Com1, Com2 etc. Doe ik iets verkeerd ? nee hoor.hij geeft alleen maar aan welke compoorten er niet worden gebruikt/aangesloten. kijk maar hieronder.De verbindingen zijn als volgt : RS 232 KABEL : Gebruik twee 9 polige connectors (1 man en 1 Vrouw) voor de verbinding Connector 1 Connector 2 Behuizing - Behuizing 2 - 2 3 - 3 5 - 5 PROCEDURE VAN DOWNLOADEN : 1. Steek de RS232 kabel in de RS232 poort van de EchoStar DSB-9800 en in een com poort van uw PC. 2. Plug de stekker van de DSB-9800 in de 220 Volt aansluiting. 3. Wacht tot de ontvanger een beeld geeft of dat de info balk verschijnt. 4. Ga naar de directory waar u de files van de diskette heeft gekopieerd. 5. Dubbel click op het icoontje genaamd ‘LOADER’. 6. Een menu verschijnt nu waarin u moet aangeven welke file u wilt laden. In dit geval is het de file Ned16_33.sdl. U kunt dit intypen, maar handiger is om de file aan te clicken. Hij staat namelijk al aangegeven onder de regel waarin u de naam kunt typen. 7. De computer zal deze file gaan laden en dan met meldingen komen, in het Italiaans over com 2, 3 en 4. Heeft u de RS232 kabel op com poort 2 aangesloten dan zullen de meldingen zijn Com 1, 3 en 4. Click in alle gevallen op OK. 8. Hierna verschijnt er een groot menu genaamd : Loader Windows Application. Haal nu de stekker van de DSB-9800 er 10 seconden uit en plug hem dan weer in de 220 Volt connector. Er zal nu een melding komen dat de PC de DSB-9800 heeft gevonden op com poort 1 of 2, afhankelijk van welke com poort u van uw PC gebruikt. Het sleuteltje op het frontpanel knippert. 9. Onder Key download is nu een block met daarin een 1 of een 2 zwart geworden. Click deze aan waarna de download begint. U zult een indicatie balk op zien lopen van 0% tot aan 100%. Wilt u hem onderbreken druk dan op : Annulla waarna de download stopt. Doe dit in GEEN geval als de indicatie balk op 100% staat. 10. Mocht de download voor wat voor reden dan ook ophouden voordat hij op 100% staat druk dan op Annulla en ga terug naar punt 5 en herhaal de procedure. 11. Als de indicatie balk op 100% staat kopieert de DSB-9800 de software in zijn geheugen. Dit kost enige tijd. Hierna verschijnt er een melding in het Italiaans dat de unit klaar is en dat hij in standby gaat (na een reset). 12. De download is nu klaar. Haal de 220 Volt stekker er uit waarna u de RS232 stekker er uit kunt halen. De unit is nu geladen met de nieuwe software en klaar voor gebruik. De volgende stap is alleen nodig als de gebruiker ook die nieuwe bouqueten wil hebben. 13. De nieuwe bouquetten en het nieuwe home kanaal zijn nu nog niet beschikbaar voor de gebruiker. Om deze toch beschikbaar te maken zal de unit moeten worden ‘gerest’. Dit kan als volgt worden gedaan : Druk op de MENU button van de afstandsbediening. U komt nu in het Hoofdmenu, druk hierna op 6 (Ontvanger instellingen), 8 (Installatie), 4 Fabrieksinstellingen. Nu verschijnt de melding : ‘Weet u zeker dat u de fabrieksinstellingen wilt terug zetten?’. Als u nu op OK drukt zal de ontvanger de nieuwe bouquets laten zien. De favourite kanalen die u had voorgeprogrameerd zijn nog steeds beschikbaar. De unit is nu klaar voor gebruik PS. ondanks handleiding kom ik niet verder,krijg steeds melding dat software niet kan laden. ik heb een zipje gekregen van marcel..... loader,handleiding,firmware. intresse ? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Gast Geplaatst: 18 mei 2004 Geplaatst: 18 mei 2004 Hallo, Begrijp ik het goed dat je wel software hebt voor de Echostar DSB9800? Zou je mij dat willen sturen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen